سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

آیت‌الله محمد خامنه‌ای: کاندیداها باید موضع خود را در برابر این سه موضوع روشن کنند

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 275122
رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا گفت: رئیس‌جمهور آینده باید روشن و صریح مواضع خود را در برابر عاملین فتنه ۸۸ و معاونین و شرکای آنها و به تعبیر معروف گروه «أسرجت و ألجمت و تنقبت لقتال» بیان کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره مهم‌ترین گفتمان انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار داشت: جمهوری اسلامی علی‌رغم گذشت حدود 34 سال با وجود خدماتی تأسیسی و تأکیدی که نظام به کشور داشته است به سبب دو دسته عوامل مانع و مخرب، یعنی حضور دشمنان خارجی در کمین و ضعف یا خیانت برخی از دولت‌های این سه دهه، کشور ما بجز در مقطعی کوچک به اهداف و آرمان‌های اسلامی خود از جمله اجرای کامل عدالت در همه بخشهای اجتماعی بازماند.
 
* «عدالت» مهم‌ترین گفتمان انتخابات 92
 
آیت‌الله خامنه‌ای ادامه داد: با وجود اهمیت و لزوم پیشرفت و رشد اقتصادی و علمی در مقایسه این پیشرفت با عدالت، مسلماً عدالت اهمیت و اولویت بیشتری دارد و باید مانند چتری بر فضای این کشور گسترده باشد، گرچه به آرزو بیشتر شبیه است.
 
رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا افزود: بنده درباره گفتمانی که باید در انتخابات آینده فراگیر باشد از دو بعد به قضیه نگاه می‌کنم؛ یکی از لحاظ مواضع راهبردی و نظری و دیگر از لحاظ مواضع اجرائی؛ در یکدوره کوتاه چهار ساله، که در هر دو صورت شرط مقبولیت ملی و موفقیت باید جهاد برای وصول نظام به جایگاه لایق خود و ادامه شعارهای امام خمینی (ره) باشد اما از لحاظ راهبردی و نظری معتقدم باید منتخب ملت قولاً و عملاً متعهد به حداقل سه موضوع باشد. 
 
* لزوم احیای ارزش‌های اسلامی و نفی اشرافیت در دولت آینده
 
وی بر همین اساس گفت: احیای ارزش‌های اسلامی و نفی اشرافیت و برقراری عدالت، پیشرفت حداکثری در علوم و فنون و علاج قطعی فساد مالی در ادارات، و نفاق و خیانت در عرصه امنیت ملی از نکات بسیار مهم است. 
 
وی در عین حال تصریح کرد: شخصی که خود را برای انتخاب ملت آماده می‌کند، از لحاظ اجرائی و عملی باید قبل از هر چیز، نخست بطور روشن و صریح مواضع خود را در برابر سه چیز برای ملت و مسئولین انتخابات بیان کند؛ اول موضع خود در برابر عاملین فتنه 88 و معاونین و شرکاء آنها و به تعبیر معروف گروه أسرجت و ألجمت و تنقبت لقتال بیان کند و برنامه عملی خود را در مقابله و موضعگیری آنها و عدم "رُکون" به سمت آنها به مردم بگوید.
 
آیت‌الله خامنه‌ای ارائه برنامه تفصیلی برای ریشه کنی فساد مالی در ادارات و قوای کشوری را وظیفه دیگر رئیس‌جمهور آینده برشمرد و ادامه داد: وی باید برنامه تفصیلی خود را برای رفع فقر و گرانی و نابسامانی‌های اقتصادی ملی به معرض قضاوت مردم و کارشناسان صادق و امین بگذارد.
 
«واقعیت این است که پس از سه دهه از انقلاب اسلامی در ایران صحیح نیست که عمده فعالیت یک رئیس دولت و مجلس شورای اسلامی اقدامات محدود روبنائی باشد و با وجود تجربه تلخی که در طی قرون اخیر داریم هنوز چشم امید به غرب داشته باشیم و یا هنوز فرهنگ و علوم انسانی و ارزشها و روش زندگی را از آنها فرابگیریم.»
 
رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا تاکید کرد: مردم ما گر چه مسلمانند و اعتقاد به ارزش‌های اسلامی دارند ولی در عمل گرفتار مصرف‌زدگی و اسراف و تلف کردن ثروتهای ملی هستند و به دستورات اسلام کمتر عمل می‌کنند از این رو  بازگشت به یک دوران جدید و آرمانی خالی از فقر مادی و معنوی و فرهنگی و احیای ارزش‌های اسلامی، درمان دردها و آسیب‌های روزگار ما است و باید ملت همه اینها را از مدیر آینده کشور بخواهد و در این باره تسامح نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *