يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

تصمیم حرفه ای کی روش

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 267715
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همانطور که انتظار می رفت به خداحافظی موقت و عجیب ˈسیدمهدی رحمتیˈ واکنشی حرفه ای نشان داد و اعلام کرد که دیگر این دروازه بان جایی در تیم ملی نخواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈسیدمهدی رحمتیˈ دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران که در چند سال اخیر نفر شماره یک تیم ملی ایران بوده است روز یکشنبه گذشته در اقدامی عجیب اعلام کرد که موقتا از حضور در تیم ملی کناره گیری خواهد کرد.

ابتدا تصور می شد که رحمتی به دلیل خستگی از بازی های متعدد باشگاهی و ملی و کم اهمیت بودن مسابقه های مقدماتی قهرمانی آسیا این تصمیم را گرفته است، اما واقعیت این تصمیم دروازه بان میلیاردی تیم ملی ایران چیز دیگری بود.

رحمتی که بازوبند کاپیتانی تیم استقلال تهران را از دست داده است و به نظر می رسد در شرایط روحی خوبی قرار ندارد از دعوت ˈدانیال داوریˈ دروازه بان لژیونر فوتبال کشورمان که در آلمان بازی می کند به تیم ملی ناراحت به نظر می رسد.

رحمتی که در سال های اخیر بازی های درخشانی را برای تیم ملی ایران انجام داده و بدون تردید بهترین گلر سال های اخیر محسوب می شود انتظار دعوت دانیال داوری به تیم ملی را نداشت، اما وی باید قبل از اعلام خداحافظی خود تامل بیشتری می کرد چراکه ˈکارلوس کی روشˈ یک مربی حرفه ای است و با مربیان باشگاهی فرق می کند.

رحمتی در این چند سال به هرچیزی که از فوتبال ایران می خواسته دست یافته و انصافا باتوجه به توانایی های بالا، شایسته این شرایط نیز بوده است اما کی روش همچون مربیان ایرانی نیست که برای رسیدن به نتیجه خود را برابر بازیکنان کوچک کنند و خواسته های آنان را بپذیرند.

کی روش درخصوص کناره گیری رحمتی از تیم ملی گفت: رحمتی برای تیم ملی ایران زحمات زیادی کشیده است اما بدون وی نیز به راهمان ادامه خواهیم داد و دیگر نیازی به این دروازه بان نداریم.

بدون تردید رحمتی انتظار شنیدن چنین صحبت هایی را از سرمربی تیم ملی نداشت و شاید گمان می کرد با پیش گرفتن این رویه به خواسته هایش می رسد و دانیال داوری راهی به تیم ملی پیدا نمی کند تا رحمتی حرف خود را به کرسی می نشاند.

سنگربان تیم ملی ایران باید فرق مربیان حرفه ای باآماتور را بداند وبه رغم شرایط فنی خوب برای بازی در تیم ملی که آرزوی هر فوتبالیستی است، شرط نگذارد و با استفاده از روش های منسوخ ، خواسته های غیرمعقول خود دنبال نکند.

این راهی است که شاید فوتبال ایران برای نخستین بار درتاریخ خود مقابل بازیکن سالاری ایستاگی کند.

البته سنگربان سابق تیم ملی در عین حال دیشب در برنامه تلویزیونی 90 اظهارداشت: هر زمانی که تیم ملی کشورمان به من نیاز داشته باشد، مانند یک سرباز در خدمت این تیم خواهم بود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قضاوت سریع نکنید