يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

قانون اصلاح انتخابات دنیا نیامده مُرد

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 260145
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ارتبلاط با قانون اصلاح انتخابات گفت: قانون اصلاح انتخابات دنیا نیامده مُرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده ‌‌در جمع دانشجویان موسسه غیرانتفاعی مطهری مشهد در پرسش و پاسخ دانشجویی مبنی بر قانون اصلاح انتخابات اظهار کرد: آنچه که در ارتباط با قانون اصلاح انتخابات می‌توان گفت این است که ایراداتی که با این قانون وارد بود با حذف ماده 35 برطرف شده است.
 
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از قانون اصلاح انتخابات با قانون اساسی مغایر بود که پس از اظهارنظرها و بررسی این قانون ماده 35، حذف شد و در عمل می‌توان گفت که قانون اصلاح انتخابات دنیا نیامده مُرد.
 
قاضی‌زاده گفت: البته هنوز و به اعتقاد من این قانون در بخش‌های دارای از جمله هیئت مرکزی اجرایی و هیئت اجرایی شهرستانی دارای ایراد است.
 
*بالا بودن نقدینگی مشکل اقتصاد کشور
 
نماینده مردم مشهد و کلات در پاسخ به سئوالات اقتصادی دانشجویان و مشکلات تورم کشور عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که گربیان‌ اقتصاد کشور را گرفته است، مشکلات نقدینگی است.
 
قاضی‌زاده اظهار داشت: اواسط قاجار و با حضور غربی‌ها و اکتشاف در حوزه نفت، کم کم مجموعه و نگاه دولت‌ها به سمت استفاده از این نعمت خدادادی کشیده شد.
 
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جدا از سهم نفت در تولید ناخالص ملی، معادن و زیرساخت‌ها نیز در این حوزه در تولید سهم ناخالص ملی نقش بسزایی دارد.
 
وی گفت: علاوه بر این، یکی از شاخصه‌های مهم در تولید ناخالص ملی سهم نیروی انسانی است به عنوان مثال در کشور ژاپن سهم نیروی انسانی در تولید ناخالص در حدود 85 درصد است و بر این اساس 85 درصد ثروت سالانه کشور ژاپن را از محل نیروی انسانی این کشور تامین می‌شود.
 
‌*سهم 37 درصدی ایرانی‌ها در تولید ناخالص ملی
 
قاضی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت سهم نیروی انسانی در تواید ناخالص ملی در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در خوشبینانه‌ترین آمار سهم نیروی انسانی در تولید ناخالص ملی در ایران در حدود 37 درصد است به عبارت دیگر تمام فعالیت‌هایی که ما در حوزه‌های گوناگون انجام می‌دهیم تنها سبب تولید 37 درصد ثروت در کشور می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: البته در گزارشی سهم نیروی انسانی در تولید ثروت در ایران در حدود 12 درصد عنوان شده است.
 
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به سهم معادن و منابع در حوزه تولید ناخالص ملی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سهم این حوزه در حدود 50 درصد است که این موضوع سبب می‌شود از خارج نقدینگی تزریق شود.
 
قاضی‌زاده مشکل تورم کشور را ناشی از وجود نقدینگی در کشور عنوان کرد و در ادامه افزود: وجود نقدینگی بالا در کشور سبب بروز تورم می‌شود و تا زمانی که این اقتصاد بر پایه نفت باشد نمی‌توان مشکل را برطرف کرد.
 
وی در ادامه به کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات و تحریم‌هایی که داشتیم، توانستیم وابستگی به نفت را از 80 درصد به 50 درصد برسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *