شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بارسلوناورئال‌مادریدازسدحریفان‌خودگذشتند

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 257969
در دومین شب دیدار های هفته چهاردهم لیگ حرفه ای اسپانیا –ˈلالیگاˈ تیم بارسلونا با گلباران از سد اتلتیک بیلبائو گذشت و تیم رئال مادرید در دیدار دربی بر اتلتیکو مادرید پیروز شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، بارسلونا با پیروزی پنج بر یک شنبه شب خود مقابل اتلتیک بیلبائو رکورد جدیدی را به ثبت رساند؛ زیرا با این پیروزی به بهترین آغاز یک تیم در تاریخ لیگ اسپانیا دست یافت.

فراتر از امتیازات و گلها، شاگردان ˈتیتو ویلانوواˈ بار دیگر صفحه ای دیگر از تاریخ را با خط های طلایی نوشته و یکی از بهترین بازی هایی که در ˈکمپ نوˈ به خاطر می آید را انجام دادند.

تیم اتلتیک بیلبائو که با آرزو های بسیار در این دیدار حضور یافت، تنها توانست 20 دقیقه در مقابل بارسلونا دوام آورد؛ زیرا همزمان با اینکه فشار تیم میزبان بر بارسلونا کاهش می یافت و نظمی که تا آن لحظه رعایت کرده بودند بر هم می ریخت، تیم کاتالان شروع به گرداندن توپ کرد و با پاس های سریع و دقیقش بازی را در دست گرفت.

در این راستا، بارسلونا در دقیقه 22 توسط ˈجرارد پیکهˈ مدافع تیم پیشگام شد و سه دقیقه بعد، در دقیقه 25 تیم حریف توسط ˈآموره بیئتاˈ مدافع بیلبائو که توپ را به دروازه خودی وارد کرد، راه را برای بارسلونا آسانتر ساخت.

ˈآدریانوˈ مدافع برزیلی بارسلونا قبل از پایان نیمه نخست و در دقیقه 45 در یک بازی تماشایی موفق شد گل سوم را به ثمر برساند.

نیمه دوم دیدار همانند نیمه نخست با ضد حمله های متعدد بارسلونا آغاز شد و حتی هیجانی تر از نیمه نخست بود و در حالی که بازیکنان بارسلونا دروازه بیلبائو را پی در پی تهدید می کردند، دروازه بان حریف بسیاری از توپ های آنها را دفع کرده و آبروی تیمش را خرید.

در همین راستا بود که ˈسسک فابرگاسˈ، هافبک بارسلونا در دقیقه 56 گل چهارم تیمش را به ثمر رساند و در اندک فرصتی که بارسلونا به بیلبائو داد، تیم حریف در دقیقه 65 توانست تک گل خود را به ثمر رساند اما این بار ˈلیونل مسیˈ ستاره آرژانتینی بارسلونا بود که در دقیقه 70 با پاس توپ ˈپدرو رودریگزˈ در محوطه جریمه، توپ را دور از دستان دروازه بان فرستاد و پنجمین گل را برای بارسلونا به ارمغان آورد و از سوی دیگر به رکوردˈ مولرˈ ستاره دهه 70 آلمان به عنوان بهترین گلزن در یک سال نزدیک شد.

بارسلونا پس از آن از چندین موقعیت خوب دیگر بهره مند شد اما یا دروازه بان و یا شوت های غیر دقیق بارسلونایی ها، مانع از گلزنی بیشتر شدند.

*پیروزی رئال مادرید در دربی مادریدی

رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در حالی در ورزشگاه ˈسانتیاگو برنابئوˈ حضور یافتند که رئال مادرید دیدار هفته قبل خود مقابل رئال بتیس را باخته بود و نیاز فوری برای پیروزی در دیدار و از دست ندادن امتیازات بیشتر با بارسلونا داشت.

در این راستا، اتلتیکو مادرید که تا این هفته فقط یک بازی را باخته بود، هشت امتیاز با رئال مادرید فاصله داشت و سعی می کرد که با پیروزی در این دیدار از یک سو ضربه مهم روانی به همسایه خود زده و از سوی دیگر جایگاه خود در منطقه صدر نشینان لیگ را مستحکم تر کند و در این ارتباط از پیروزی در این دیدار مطمئن بودند.

اتلتیکو مادرید در حالی این دیدار را با نتیجه دو بر صفر باخت که از آخرین پیروزی آنها 13 سال و 24 دربی می گذرد.

نیمه نخست دیدار، بد و دور از هیجان یک دربی طی شد. دو تیم بسیار مساوی بازی کردند و با دفاعی بسیار سرسخت، فرصت های بسیار کمی به همدیگر می دادند. در همین حال بود که ˈکریستیانو رونالدوˈ در دقیقه 15 در یکی از اندک فرصت هایی که تیم داشت در یک ضربه زیبای خطا، گل نخست را به ثمر رساند.

در این مورد اتلتیکو مادرید قبل از این گل، فرصتی خوب داشت تا توسط ˈرادامل فالکائوˈ مهاجم کلمبیایی تیم دروازه مادرید را باز کند اما ˈایکر کاسیاسˈ توپ او را دفع کرد.

نیمه دوم دیدار، بهتر از نیمه نخست بازی شد و رئال مادرید با ضد حمله های متعدد دروازه اتلتیکو مادرید را تهدید می کرد اما باید تا دقیقه 66 صبر می کرد تا که در یک ضد حمله و با پاس دقیق کریستیانو رونالدو به ˈمسعود اوزیلˈ، ستاره آلمانی تیم گل دوم را وارد دروازه ˈکوقتواˈ دروازه بان اتلتیکو مادرید کند.

پس از آن، رئال مادرید باز هم چند موقعیت از جمله دو توپ به تیر دروازه داشت اما قادر نشد که توپ های دیگری را درون دروازه وارد کند.

*شکست سنگین والنسیا مقابل رئال سوسیئداد


در دیگر دیدار شنبه شب لالیگا، تیم والنسیا در زمینش ˈمستایاˈ با نتیجه پنج بر دو مقابل رئال سوسیئداد، شکست سنگینی را متحمل شد که دیگر عواقب آن، برکناری ˈموریسیو پلگرینوˈ سرمربی والنسیا بود.

والنسیا به رغم اینکه در دقیقه دو دیدار توسط ˈروبرتو سولدادوˈ مهاجم تیم پیشگام شد، اما پس از این گل قادر به کنترل توپ و بازی نشده و رئال سوسیئداد با به دست گیری کنترل بازی تا پنج فرصت استثنایی از جمله یک توپ به تیر دروازه داشت تا که دروازه والنسیا را باز کند اما تا دقیقه 43 دیدار که توسط ˈد لا بیاˈ گل تساوی را به ثمر رساند، شانس با او رو نبود.

البته سه دقیقه قبل از گل تساوی، داور دیدار، ˈجوناسˈ مدافع والسنیا را به دلیل ضربه زدن با آرنج به صورت ˈزوروتوساˈ هافبک رئال سوسیئداد با کارت قرمز اخراج کرد و از آن پس والنسیا با 10 بازیکن، دیدار را ادامه داد.

نیمه دوم با فشار زیاد تیم میهمان بر والنسیا آغاز شد و در این راستا، ˈمیکل گنزالسˈ در دقیقه 56 وˈ ایفرانˈ در دقیقه 63 گلهای دوم و سوم رئال سوسیئداد را به ثمر رساندند.

روبرتو سولدادو بار دیگر به نجات تیمش شتافت و در دقیقه 72 دومین گل والنسیا را وارد دروازه حریف کرد و فاصله را کاهش داد اما رئال سوسیئداد باز با همت و کوشش بسیار قادر شد بازی را کنترل کرده و در دقایق 82 و 91 دیدار ، توسط ˈاگیره چهˈ و ˈولاˈ از نقطه پنالتی، برتری خود در نتیجه را افزایش داده و شادی را برای هوادارانش به ارمغان ببرد.

* پیروزی ختافه بر مالاگا

دو تیم ختافه و مالاگا در ورزشگاه ˈآلفونسو پرزˈ شهر ختافه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان 90 دقیقه با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم میزبان به اتمام رسید.

در این راستا ضربه سرˈ لوپوˈ مدافع ختافه در دقیقه 56 دیدار کافی بود تا که تیم مادریدی، حریفش را شکست دهد.

از سوی دیگر ختافه همچنین به این دلیل پیروز شد که مویا، دروازه بان تیم همه توپ های مالاگا را دفع کرد و به بهترین بازیکن تیمش تبدیل شد زیرا مالاگا که تا قبل از گل، در خواب به سر می برد پس از باز شدن دروازه اش بیدار شده و دروازه ختافه را با جدیت بیشتری تهدید کرد اما دروازه بان و گذشت زمان، فرصت ها را از او ربودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *