يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

افسران ارتش اسراییل استعفا می‌دهند

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 257078
روزنامه لبنانی النهار با اشاره به تصمیم اخیر 'ایهود باراك' در كناره‌گیری از صحنه سیاست نوشت: پس از شكست غزه و كنار رفتن وزیر جنگ، تعداد زیادی از افسران بلندپایه ارتش اسراییل (همانند آنچه كه به دنبال شكست در جنگ سال 2006 به لبنان روی داد)، استعفا خواهند داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، النهار روز سه شنبه با بعید برشمردن حمله اسراییل به لبنان ادامه داد: اسراییل همچنان در حال مرور نتایج جنگ علیه فلسطینی ها است و از نحوه رسیدن موشك های ایرانی به گروه های فلسطینی با وجود محاصره هوایی، زمینی و دریایی غزه شگفت زده شده است.

این روزنامه ادامه داد: از این رو نتانیاهو كه زمانی برای حمله نظامی علیه تأسسیات هسته ای ایران، انگیزه زیادی داشت امروز آن را اقدامی سخت می داند، چرا كه در آن صورت نه تنها باید منتظر حملات موشكی ایران باشد؛ بلكه باید حملات موشكی حزب الله، حماس و جهاد اسلامی به عمق خاك اسراییل را نیز مشاهده كند.

روزنامه لبنانی با اشاره به عقب نشینی رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی از بخشی از سرزمین های اشغالی جنوب لبنان در اثر حملات مقاومت تأكید كرد: اینك برتری مقاومت علیه ارتش اسراییل منجر به استعفای 'ایهود باراك' وزیر جنگ اسراییل شده است.

این روزنامه با اشاره به تصمیم باراك در كناره گیری از صحنه سیاسی ادامه داد: بارك در سال 2001 میلادی نیز به دنبال شكست از رقیب خود یعنی شارون در انتخابات كنیست از صحنه سیاسی كناره گرفت ولی نكته قابل توجه این است كه این بار، تصمیم گرفته كه به طور كلی از صحنه سیاسی اسراییل دور شود چون در جنگ اخیر علیه غزه شكست خورده است.

النهار به نقل از یك دیپلماسی لبنانی تأكید كرد: بروز اختلاف میان باراك و 'نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سر مسئله حمله زمینی علیه غزه و نیز اختلاف بر سر حمله به تأسیسات هسته ای ایران، از مهم ترین عوامل تصمیم كناره گیری ایهود باراك از صحنه سیاسی اسراییل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *