جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

ببار آسمان دل مادر پر از درد است

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 256360
محرم است و آسمان بارانی، چه حس غریبی است وقتی قطرات باران این روزها بر لب های عزاداران حسینی می چکد آنها که بیش از هزار سال است عزادار لب های خشکیده اند، عزادار شش ماهه ای که عطشان پرپر شد تا آب از ازل تا ابد شرمنده لالایی رباب بر گهواره خالی باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در این حال و هوای محرم وقتی نگاهمان به آسمان ابری و هوای بارانی می افتد بی اختیار به یاد لب های عطشان کربلا می افتیم و آه از نهادمان بر می خیزد.
 
آسمان بارانی این روزها چه حس و حال غریبی دارد با یاد علی اصغر، شش ماهه ای که عطشان پرپر شد تا آب شرمنده لالایی های رباب باشد بر گهواره خالی.
 
وقتی باران بر و سر و صورت عزاداران حسینی می بارد به یاد زمزمه های رباب می افتیم و نجواهایش با آسمان.
 
آن هنگام که با دیدن لب های خشکیده طفل شیر خوارش می گفت ببار ای آسمان لب های شیرخواره ام خشک است و زرد، لب های طفل من ترک خورده آسمان، ببار تشنگی گلم را پرپر می کند ببار...
 
زمزمه های رباب در کربلا به گوش آسمان نرسید و آفتاب گرم عاشورا بر ترک های لبان علی اصغر افزود، لالایی های حزن آلود مادر بر طفل عطشانش دل یزیدیان را به درد نیاورد و گل که نه غنچه اباعبدالله را عطشان با تیر سه شعله پر پر کردند.
 
علی اصغر شش ماهه همچون ماهی دورافتاده از آب زبان دور لب چرخاند جگر مادر خود و همه اهل حرم را سوزاند و در آغوش پدر جان سپرد.
 
امروز از چه می باری آسمان، بی شک تو هم عزادار مصیبت های حسینی، همچون چشم های شیعیان که هماره بر مظلومیت خاندان سیدالشهدا می گریند.
 
امروز روز هم نوا شدن با رباب است تا لالایی بخوانیم لالایی هایی که میعاد است و نذر، نذر مظلومیت حسین و خاندان حسین، میعاد با سند محکم کربلا علی اصغر او که کوچک بود اما حماسه ای بزرگ در تاریخ ثبت کرد تا جهان و جهانیان بدانند که قربانی حسین زهرا و اسلام شدن سن و سال ندارد.
 
امروز شیرخواره ها در آغوش مادر بهانه ای می شوند برای میعاد با شش ماهه کربلا و گلویشان میعادگاه بوسه عشق بر حنجر غرق به خون غنچه پرپر عاشورا.
 
امروز همنوا با رباب می گوئیم حسین جان شیرخواره ام نذر قیام و آرمانهایت، باشد که او هم علی اصغر وار حسینی شود.
 
آئین میعاد شیرخوارگان حسینی  با شش ماهه کربلا همه ساله در اولین جمعه ماه محرم به منظور گرامیداشت مقام شامخ طفل شش ماهه امام حسین (ع) در ایران و بیش از 110 کشور جهان از جمله عمان، قطر، مصر، کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر برگزار می شود.
 
همه ساله در بیش از هزار و 500 نقطه کشور، مادران ایرانی شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته  به مراسم  عزاداری شهید شش ماهه کربلا می برند و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمانهای سید و سالار شهیدان تجدید میعاد کرده و بر طفل خود به یاد ناله های رباب لالایی می خوانند و رباب گونه فرزندشان را قربانی سید و سالار شهیدان می دانند.
 
امسال نیز مصلی کرج میعادگاه عاشقان حسینی و شیرخوارگان برای عرض ارادت به غنچه در خون خفته رباب می شود، شیرخوارگانی که با سربند یا حسین، یا ابوالفضل و یا علی اصغر نذر مظلومیت سید و سالار شهیدان می شوند.
 
یادمان باشد طفل های معصومی که این روزها در بیمارستان هستند و با بیماری دست و پنجه نرم می کنند یادمان باشد مادرانی را که شبانه روز کنار بستر بیماری کودکان خود لالایی می خوانند تا شاید دلبندشان کمتر بهانه بگیرد و بی تابی کند، یادمان باشد آنهایی را که در حسرت در آغوش گرفتن فرزند خود مانده اند، یادمان باشد کودکان بی گناه غزه و فلسطین، کودکان یتیم و همه حاجتمندان و گرفتاران را و روی دست بگیریم شیرخوارگان معصوم خود را به طلب شفاعت و حاجت روایی همه ملتمسین دعا.
 
و همنوا با رباب بگوئیم لایی لایی اصغرم ....
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *