پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

مشکل دولت دهم از نگاه وزیر دولت نهم

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 249853
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح استیضاح وزرای دولت صدای اعتراض مردم نسبت به بی تدبیری های دولت است که توسط نمایندگان منعکس می شود، گفت: مشکلات اخیر دولت در اثر فاصله گرفتن آن از کار جمعی است.
به گزارش جهان، محمد مهدی زاهدی وزیر سابق علوم در دولت احمدی نژاد در گفتگو با مهر، در واکنش به تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سوال از رئیس جمهور، اظهارداشت: هرچه مسولان تلاش کنند تا در محیط های کوچک کارشناسی شده و از روی صداقت و وحدت مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند، برای کشور مطلوب تر و موجب محقق شدن پیام وحدت رهبری خواهد شد.
 
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، با تاکید براینکه سوال از رئیس جمهور حق قانونی نمایندگان است ، تصریح کرد:  قانون اساسی این اجازه را به نمایندگان داده است که اگر شبهه ای نسبت به عملکرد مسولان کشور دارند از آنان سوال کنند.
 
وی با اشاره به تجربه ناموفق مجلس هشتم در سوال از رئیس جمهور گفت: مجلس ایرادات قانون سوال از رئیس جمهور را اصلاح کرده است و اگر نمایندگان از سوالات رئیس جمهور قانع نشوند راهکارهای دیگری برای از بین بردن شبهات وجود دارد، اما توصیه می شود نمایندگان از طرق دیگری ضمن حفظ وحدت قوا عملکرد دولت را رصد و از اعمال غیر قانونی آن جلوگیری کنند.
 
طرح استیضاح صدای اعتراض مردم به دولت است که توسط نمایندگان منعکس می شود
 
زاهدی همچنین درمورد دلیل تصمیم مجلس برای استیضاح تعدادی از وزرای دولت دهم از جمله وزیرکشور، وزیر کشاورزی، وزیر صنعت، وزیر اقتصادی ، گفت: زمانی که نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود می روند تحت تاثیر فشارهای روحی و روانی مردم که به شدت از برخی بی تدبیری های دولت در حوزه های مختلف گلایه دارند، قرار می گیرند.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: مثلا برخی از کشاورزان انتقاد دارند که دولت  5/2 برابر قیمت گندمی که از آنان می خرد گندم وارد کشور کرده است و در واقع طرح استیضاح وزیران صدای اعتراض مردم است که از طریق نمایندگان به دولت منعکس می شود.
 
وی با بیان اینکه تمام طرح های استیضاح وزیران عملی نمی شود، گفت: استیضاح در صورتی است که تمام مراحل اعتراض سپری شود و نمایندگان همچنان قانع نشده باشند که معمولا این استیضاح ها جنبه اعتراضی دارد تا دولت رفتارش تغییر کند. اما زمانیکه دیگر نمایندگان قاتع نشوند و سیاستهای ان وزارت خانه تغییر نکند استیضاح انجام می گیرد.
 
زاهدی عدم مشورت دولت با کارشناسان را مشکل دولت در دوسال آخر دانست و خاطرنشان کرد: دولت دهم از کارهای جمعی و کارشناسی فاصله گرفته است و این موضوع مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده است لذا دولت با همکاری مجلس و با مشورت با کارشناسان در حوزه‌های مختلف اقتصادی ، سیاسی، فرهنگی و... باید سیاست یکپارچه ای را اتخاذ کند تا مشکلات رفع گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *