يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

کادو مزد کدام خدمت خواننده حامی فتنه بود؟

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 247104
با توجه به اینکه شجریان متولد اول مهرماه است احتمالاً مسئولان خانه موسیقی ترجیح داده‌اند کادوی مناسبی را از محل کمک‌های دولتی برای وی تأمین کنند و چه بهتر از آنکه کلید خانه موسیقی را برای محمدرضا شجریان بفرستند.
به گزارش جهان به نقل از جوان، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در نشستی خبری به خبرنگاران گفته است: محمدرضا شجریان به شورای عالی خانه موسیقی بازگشته و به زودی اولین جلسه را با حضور او برگزار خواهیم کرد.

حمیدرضا نوربخش در این مصاحبه از شجریان با عنوان رئیس شورای عالی موسیقی نام برده و از احتمال قدردانی از وی در جشن خانه موسیقی نیز گفته است.

محمدرضا شجریان، یکی از معروف‌ترین و مشهورترین هنرمندان حامی فتنه 88 است که به رغم دلسوزی‌هایی که در داخل برای نادیده گرفتن این کار غیرقانونی وی انجام می‌شد، او عامدانه به راه خلاف خود ادامه داد و تمامی علاقه‌ای که مردم از دعای «ربنا»ی وی در ماه مبارک رمضان داشتند یا خاطرات خوبی را که از تصانیف خوانده شده توسط وی در یادشان بود به کلی خراب و مخدوش کرد.

محمدرضا شجریان طی سال‌های بعد از فتنه 88 به خارج از کشور گریخت و ضمن خواندن ترانه حمایت از جریان فتنه با رسانه‌های فارسی زبان معاند جمهوری اسلامی نیز گفت‌وگوهای مفصلی انجام داد؛ وی در تمامی صحبت‌های خود بر حمایتش از فتنه و حوادث بعد از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری پافشاری کرد.

حال چند وقتی است که محمدرضا شجریان به ایران بازگشته است، اما برعکس رفتنش از ایران بازگشت وی هیچ خبری انعکاس رسانه‌ای نداشت و دوستانش سعی کردند حساسیتی را نسبت به آمدن وی برانگیخته نکنند،

کسانی هم که از ورود شجریان به ایران با خبر بودند می‌دانستند که بود و نبود وی در کشور نمی‌تواند بر هیچ جریانی تأثیرگذار باشد و عمر مصرف سیاسی برخی از افراد به سرعت به پایان می‌رسد و وقتی مهره سوخته شدند کسی با آنها کاری نخواهد داشت، ولی چرا باید از مهره سوخته فتنه 88 قدردانی شود؟ و با عضویت وی در شورای عالی موسیقی مزد کدام خدمت شجریان پرداخت می‌شود؟ همین که وی توانسته بدون هیچ نگرانی از تعقیب قانونی به ایران بیاید بزرگ‌ترین لطف در حق‌اش بوده است دیگر این بذل و بخشش‌ها با چه بهانه‌ای صورت می‌گیرد؟

خانه موسیقی که خود را پیشرو این کار کرده است نهادی غیردولتی است، اما بیشتر هزینه‌هایش از کمک‌های وزارت ارشاد و سازمان‌های دولتی تأمین می‌شود و اگر بودجه‌های فرهنگی نبود اصولاً چیزی به نام خانه موسیقی شکل نمی‌گرفت؛ خانه موسیقی که تشکلش تقریباً مانند خانه سینما است گویا هوس سیاسی بازی را از سینمایی‌ها یاد گرفته و می‌خواهد با در افتادن با قوانین و حتی عرف جامعه برای خود اسم و رسمی پیدا کند وگرنه در داخل کشور بسیاری از اساتید موسیقی هستند که برای عضویت در شورای عالی خانه موسیقی از شجریان محق‌ترند.

با توجه به اینکه شجریان متولد اول مهرماه است احتمالاً مسئولان خانه موسیقی ترجیح داده‌اند کادوی مناسبی را از محل کمک‌های دولتی برای وی تأمین کنند و چه بهتر از آنکه کلید خانه موسیقی را به عنوان کادوی تولد برای محمدرضا شجریان بفرستند تا اگر بار دیگر هم خواست علیه دولت و ملت خود موضع‌گیری کند بداند که در داخل کسانی هستند که از وی تقدیر کرده و با دادن حکم ریاست به وی حمایت خود را از اقدامات ضدقانونی شجریان اعلام می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *