سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

نتانیاهو: مرسی حتی نمی‌گوید 'اسرائیل'

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 244918
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت از بی‌اعتنایی «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر به وی عصبانی است، اعلام کرد که مرسی حتی از به زبان آوردن کلمه «اسرائیل» خودداری می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» که با روزنامه صهیونیستی «جروز الم پست» مصاحبه می‌کرد، تاکید کرد که از زمانی که مرسی منصب ریاست جمهوری مصر را به دست گرفته است هیچ تماس مستقیمی با وی نداشته است.
 
نتانیاهو با اشاره به اینکه تماس‌های نظامی بین دولت اسرائیل و دولت مصر تاثیرگذار نبوده است، تاکید کرد: حفظ معاهده صلح با قاهره در اولویت ماست.
 
وی تصریح کرد که اسرائیل نسبت به آنچه در سینا رخ می‌دهد، نگران است؛ ثبات در سینا برای هر دو طرف مصر و اسرائیل مهم است و مصر مسئول حفظ امنیت در سیناست.
 
نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بی‌اعتنایی مرسی به وی اظهار داشت: مرسی حتی تمایل ندارد کلمه اسرائیل را به طور علنی به زبان بیاورد.
 
وی از مصر خواست تا تصمیمی در خصوص تقویت پایبندی به معاهده صلح با اسرائیل اتخاذ کند.
 
از زمان تصدی منصب ریاست جمهوری مصر توسط مرسی، نتانیاهو به هر وسیله ممکن سعی کرده است با وی تماس تلفنی برقرار کند و حتی از واشنگتن برای اعمال فشار به مرسی نیز کمک گرفت اما تا کنون مرسی از هر گونه گفت‌وگویی با نتانیاهو خودداری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *