يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

پيشرفت‌هاي كشور مديون تحريم‌ها است

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 239404
يك اقتصاددان با اشاره به شرايط اقتصادي كشور، همكاري متقابل دولت و مردم را بهترين راه عبور از اين شرايط دانست و اظهار كرد: اگر دولتمردان به عنوان سردمداران، محاصره‌ي اقتصادي را مديريت كنند و مردم نيز با تامل بيشتر، در الگو‌هاي معرفي خود تجديد‌نظر كنند مي‌توان بسياري از مشكلات را رفع كرد.
به گزارش جهان، حسين باهر در گفت‌وگو با ايسنا، نوع تعامل مسوولان ما با تحريم‌ها را در نتيجه‌ي آنها بسيار موثر دانست و تشريح كرد: در مواردي كه كشورها استراتژي‌هاي مقابله‌ي درستي به‌كار بردند، اين فشار‌ها تاثيرات خود را از دست داده‌اند براي مثال خودكفايي در امر توليد بنزين، هم‌ توانايي‌هاي ما را نشان داد و هم اميد‌هاي غرب را نااميد كرد.
 
وي همچنين بسياري از پيشرفت‌هاي كشور در زمينه‌هاي علمي و درماني را مديون تحريم‌ها دانست و بيان كرد: هرچند تحريم‌ها مشكلات اقتصاد و حتي بعضا اجتماعي زيادي را بر مردم ما تحميل كرده‌اند، اما ما در زمينه‌هاي علمي پيشرفت‌هايي داشته‌ايم كه اگر تحريم‌ها نبود، شايد به بسياري از آن دست نمي‌يافتيم.
 
باهر با اشاره به برنامه‌ريزي‌هايي كه از ابتداي انقلاب براي كم‌كردن نقش نفت در اقتصاد صورت گرفته بود، اظهار كرد: در سال‌هاي ابتدايي انقلاب، ما حتي برنامه‌هايي براي جانشين‌كردن صنعت توريسم به جاي صادرات نفت ارائه كرده بوديم كه متاسفانه عملي نشد. ما بايد همان‌طور كه در گندم خودكفا شديم، وابستگي خود به نفت را نيز كاهش دهيم.
 
وي افزود: البته در كوتاه‌مدت، بحث تحريم نفت، ضربه‌ي عظيمي به ما وارد نخواهد كرد و ما با مشتريان مختلفي كه داريم به راحتي مي‌توانيم نفت خود را به فروش برسانيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
((((((بله بالا رفتن قیمت پوشک وشیر خشک پسر من هم مدیون تحریمهاست!!!!!!!))))