چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

يك هلندي كشتي نوح ساخت

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 237341
«يوهان هوييبرز» هنرمند مبتكر هلندي يك نمونه از كشتي نوح را ساخته است.
به گزارش جهان به نقل از جام جم انلاین، نتيجه كار يوهان هوييبرز واقعا تحسين برانگيز است وي قصد دارد اين كشتي را تبديل به يك موزه انجيل و رستوان- تئاتر كند.

مانند بسيار از ابتكار هاي ديگر جهان طرح يوهان نيز از يك رويا سرچشمه گرفت. يوهان خواب ديد كه كشورش هلند به زير امواج درياي شمال رفته و غرق شده است.

فرداي آن روز وي كتابي را درباره كشتي نوح خريداري كرد كه اين موضوع به سال 1992 باز مي گردد. در سال 2004يوهان نخستين نمونه از كشتي نوح را ساخت كه به مراتب كوچكتر از آن چيزي بود كه در كتاب هاي مقدس آمده است. براي مدتي يوهان با اين كشتي توريست ها را روي آبراهه  منطقه زندگي اش به گردش مي برد. اما هم زمان به فكر ساختن كشتي جديدي افتاد.

يوهان كار را در سال 2008 آغاز كرد و براي اندازه گيري  واحد زرع  را مورد استفاده قرار داد. چهار سال بعد روياي او روي رودخانه مروده هلند تحقق يافت. يك كشتي به طول 137 متر، عرض 21 متر ، ارتفاع 14 متر و وزن 3000 تن.

يوهان قصد دارد در داخل كشتي يك موزه، يك رستوران/تئاتر، سالن هاي كنفرانس به ظرفيت 1500 نفر و خوابگاه هايي را ايجاد كند.

وي اميدوار بود در جريان بازي هاي المپيك لندن كشتي اش را روي رودخانه تايمز به حركت در آورد كه با مخالفت مقامات بريتانيايي مواجه شد. بنا بر اين فعلا اين كشتي استثنايي در آب هاي درياي شمال به دريانوردي خواهد پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *