پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

افطاری های پر هزینه چگونه تامین می شود؟

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 236086
همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بازار افطاری های هم داغ شده و هر شب در یکی از هتل های مجلل تهران،افطاری ها با هزینه های میلیونی در حال انجام شدن است.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در حالی که جمله معروف " استفاده شخصی ممنوع" سالها پیش بر روی خودروهای دولتی نمایان بود، اما این روزها نه تنها از این عبارت خبری نیست، بلکه بر هزینه کرد سایر بودجه های دولتی هم نظارت چندانی وجود ندارد.

نمونه این هزینه ها را این شب ها می توان در مهمانی افطاری نهادهای دولتی دید. مهمانی هایی که به بهانه ماه مبارک رمضان بر پا می شود و در آن به فراخور نهاد و سازمان دعوت کننده، تعداد مهمانان از 20 نفر تا 500 نفر متفاوت است.

این مهمانی ها که با اسراف های زیادی برگزار می شود، اغلب در هتل های مجلل تهران بر قرار است و هر شب می توان با عبور از کنار هر کدام از آنها، تعداد قابل توجهی از خودروهای پلاک قرمز دولتی و خودروهای چندصد میلیونی مدیران برخی شرکت ها را هم مشاهده کرد.

هتل های استقلال و اسپیناس و انقلاب و ....، این روزها پذیرایی از مهمانان ویژه این ماه را بر عهده دارند. اما بخش های خصوصی نیز از این قافله عقب نمانده اند و با دعوت از مسئولان و برخی نمایندگان مجلس از طریق این افطاری ها در فکر حل مشکل خود هستند؟!.

سوال اینست که آیا مشکلات تولید باید از طریق افطاری دادن حل گردد و راه دیگری جزء استفاده از این روش در نظام پیچیده بروکراسی اداری کشور وجود ندارد؟

سوال دیگر اینکه آيا بخشنامه يا دستورالعمل رسمي مبني بر ممنوعيت برگزاري ضيافت هاي پرخرج افطاري توسط دستگاه هاي دولتي صادر شده است؟

گرچه نهادهای بخش خصوصی هزینه برگزاری این مهمانی ها را از جیب خود می پردازند، اما نهادهای دولتی با صرف هزینه این بخش از محل منابع خود، خرج های سنگینی بر دوش دولت می گذارند.

مشخص نیست این بودجه ها از چه محلی تامین می شود، اما جالب این است که پس از پایان برخی از این مهمانی ها، هدایایی نیز از سوی برگزار کننده به مهمانان داده می شود که واقعا توجیهی نمی توان برای آن پیدا کرد!

طبق گزارش های دریافتی برخی ارگان ها و شرکت ها نیمه دوم ماه رمضان را برای افطاری ها خود در نظر گرفته اند که امیدواریم سازمان های نظارتی با ورود به این مسئله از اتلاف بیت المال جلوگیری نمایند.
 
برخی از افطاری های برگزار شده در روزهای اخیر :شرکت الف وابسته با وزارت بازرگانی در هتل لاله ؛ بانک ....در هتل اسپیناس ؛شرکت ف نیمه دولتی در هتل استقلال ؛و.... که انشاء الله در روزهای آینده با ارائه لیست هزینه ها بیشتر در این خصوص خواهیم نوشت .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *