شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

می‌خواهم به شهید بروجردی وفادار بمانم

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 227377
نویسنده کتاب زندگی شهید محمد بروجردی گفت: می‌خواستم به این شهید وفادار بمانم و به همین دلیل تاخیری 14 ساله در نگارش جلد دوم به وجود آمد. اما ‌اکنون مسائل مرتفع شده و مصاحبه با برخی دوستان این شهید بزرگ را آغاز کرده‌ام.
به گزارش جهان، نصرت‌الله محمود زاده نویسنده کتاب «مسیح کردستان» در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد‌: هم اکنون در حال نوشتن بخش دوم از زندگی شهید محمد بروجردی هستم و امیدوارم تا سال ‌آینده نگارش بخش دوم این کتاب آماده و منتشر شود.

محمودزاده در مورد کتاب «مسیح کردستان» گفت: چاپ اول کتاب «مسیح کردستان» در سال 1376 از سوی کنگره سرداران شهید منتشر شد. پس از چند نوبت انتشار این کتاب دیگر منتشر نشد تا این که امسال نشر ملک اعظم این کتاب را مجددا منتشر کرد.

وی در ادامه افزود: اما شروع تحقیقات و نگارش جلد دوم این کتاب با یک سری مسائلی مواجه شد که بیشتر به برخوردهای سیاسی که با این شهید انجام شده بود، باز می‌گشت. زیرا شهید بروجردی در زمان شهادتش هیچ مسئولیتی نداشت. در نتیجه برای اینکه حق این شهید به دور از موضع‌گیری‌های سیاسی ادا شود، مجبور شدم مدتی از این کار دست بردارم.

نویسنده کتاب «شب‌های قدر کربلای 5» در خصوص این وقفه گفت: من می‌خواستم به این شهید وفادار بمانم و به همین دلیل این تاخیر 14 ساله بوجود آمد. اما هم اکنون این مسائل مرتفع شده و مصاحبه با برخی از این دوستان این شهید بزرگ را آغاز کرده‌ام اما این بخش از کتاب با بخش اول تفاوت‌های بسیاری دارد. نگارش بخش دوم از زندگینامه این شهید با توجه به مسئولیت‌های بیشتری که وی بر عهده داشته، پیچیده‌تر و مشکل‌تر است.

وی در مورد زمان انتشار این کتاب نیز گفت: انتشار این کتاب به همکاری دوستان باز می‌گردد اما به دلیل تسلط من به موضوع در صورت همکاری دوستان، نگارش این کتاب هر چه زودتر به پایان خواهد رسید و در زمان یک سال کتاب برای انتشار آماده خواهد شد.

نصرت‌الله محمودزاده در مورد نگارش بخش دوم این کتاب گفت: اگر در بررسی‌ها و جستجوهای خود نتوانم حق مطلب را در مورد زندگی این شهید ادا کنم و ابعاد زندگی وی را به تصویر بکشم، این اثر را منتشر نخواهم کرد. در این گونه تحقیقات اصل بر این است که زندگی شهید نمایش داده شود نه اینکه کتابی در مورد وی منتشر شود. از سوی دیگر محقق در انجام این تحقیقات باید تلاش کند تا بی طرفی خود را رعایت کند و اسیر مواضع دوستان و هم‌سنگران شهید نشود. اگر چه این کار سخت و طاقت فرساست اما راهی جز این نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *