سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۳
۱۷

عطوان: به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپادها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 877096
«عبدالباری عطوان» از تحلیلگران جهان عرب با رد ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ساقط کردن ۹۹ درصد از پهپادها و موشک‌های شلیک شده ایران، به ۵ دلیل اشاره کرد که تل آویو نتوانست این موشک و پهپادها را ساقط کند.
به ۵ دلیل نتوانستند پهپادها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، «عبدالباری عطوان» در رای الیوم نوشت: بسیاری در جهان عرب و جهان اسلام منتظر هستند تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشتباه خود را برای هدف قرار دادن عمق ایران در واکنش به پاسخ موشکی و پهپادی موفق و راهبردی این کشور به دو پایگاه اسرائیلی در النقب انجام دهد. این اشتباه اگر صورت گیرد، ایران با موشک های مافوق صوت و پهپادهای بسیار پیشرفته با توان ویرانگری بسیار بالا وارد عمل می شود و چه بسا واکنش به این اشتباه، همراه با ورود بازوهای محور مقاومت به عرصه به ویژه حزب الله در جنوب لبنان، الحشدالشعبی در عراق و انصارالله در یمن باشد، البته بعید نیست که ارتش سوریه نیز وارد عمل شود.

عطوان اضافه کرد: پاسخ تنبیهی تهران، بازدارندگی اسرائیلی و آمریکایی را از بین برد و ایران را به عنوان کشوری مطرح کرد که مستقیم نه نیابتی، به رویارویی می پردازد و گواه و شاهد ما نیز انجام حمله آن و نهراسیدن از تهدیدهای اسرائیل و آمریکاست.

این تحلیلگر عرب افزود: سه قدرت بزرگ غربی یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه در کنار اسرائیل و اردن، به مقابله با ۳۶۰ موشک بالستیک و پهپاد انتحاری ایران پرداختند که به عمق اراضی اشغالی شلیک شد و نتایج برای آنها ناامیدکننده بود، زیرا حداقل نیمی از موشک‌ها و پهپادها به اهداف مورد نظر اصابت کرد و سامانه گنبد آهنین و موشکهای پاتریوت و سامانه های دفاع هوایی در ساقط کردن آنها ناکام ماندند و این شکستی بزرگ برای تسلیحات آمریکایی و اروپایی است.

وی ادامه داد: اگر آنگونه که این سه کشور در کنار تل آویو و اردن ادعا می‌کنند ۹۹ درصد از موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را ساقط کرده‌اند و خسارات وارده به دو پایگاه هوایی بسیار محدود بوده است، پس چرا مقامات رژیم اسرائیل به دنبال واکنش هستند و این رژیم را در معرض واکنش بسیار ویرانگرتر ایران قرار می‌دهند؟ اگر این ادعا درست است، پس چرا به خبرنگاران و شبکه های تلویزیونی اجازه بازدید از این دو پایگاه پس از حمله مستقیم ایران داده نمی‌شود؟

عطوان نوشت: به پنج دلیل حمله ایران کاری بوده است؛
اول: اگر ۹۹ درصد از این موشکها و پهپادهای ایرانی که تصاویر زنده نشان می دهد به حریم هوایی فلسطین اشغالی وارد شده و میلیونها نفر در کرانه باختری و غزه با چشم خود آنها را دیدند. ساقط شده و به سد پنجگانه آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی، اسرائیلی و اردنی رخنه نکرده، پس این موشکها چگونه به فلسطین اشغالی رسیده است؟

دوم: اگر این موشکها به آسمان فلسطین اشغالی نرسیده است پس چرا صدها هزار شهرک نشین در وحشتی بی سابقه به پناهگاه گریختند؟

سوم: «رونین پرگمن» از اعضای نزدیک به موساد به نقل از عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ویرانی این موشکها و پهپادهای ایرانی بسیار سنگین بوده و اگر هر اسرائیلی صحنه های این ویرانی ها را ببیند، ۴ میلیون نفر فورا از اسرائیل فرار خواهند کرد.

چهارم: تاکید روزنامه فرانسوی فیگارو مبنی بر اینکه «دکترین ضاحیه» اسرائیل پس از حمله ایران به عمق اسرائیل، کارآیی خود را از دست داده و تمام شده و این همان دکترینی است که ارتش اسرائیل به عنوان راهبرد برای ویرانی هدفمند ضاحیه جنوبی بیروت در جولای سال ۲۰۰۶ مطرح کرد که شامل ریختن آتش بسیار سنگین و نامتناسب با منبع تهدید و با خاک یکسان کردن زیرساختها با هدف تحریک پایگاه مردمی مقاومت علیه آن است.

پنجم: «گلعاد آران» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد که حمله انجام شده از سوی ایران خطری برای مسجدالاقصی است و تصویر عبور موشکهای ایرانی از فراز این مسجد این موضوع را ثابت می کند. اگر ۹۹ درصد از موشکها رهگیری شده اند، پس این موشکها چگونه به قدس اشغالی و پایگاه هوایی النقب رسیده است؟

این تحلیلگر ادامه داد: عملیات وعده صادق گذشته را زدود،آینده ای درخشان و آغازی بر پایان غده سرطانی اسرائیل در منطقه و بلکه در کل جهان را رقم زد و گواه آن نیز، کنار آمدن واشنگتن با حقیقت و اعلام بایدن مبنی بر عدم مشارکت در هر حمله به ایران است، زیرا نمی‌داند چه بر سر نیروها و پایگاه‌هایش در خاورمیانه در صورت مشارکت در این حمله خواهد آمد.

عطوان نوشت: طبق اطلاعات واصله، آمریکا با ایران از طریق میانجی گران عرب تماس گرفته تا اجازه دهد که اسرائیل حمله صوری به اهداف ایران برای حفظ آبرویش انجام دهد و آمریکا از ایران درخواست کرده که پاسخی ندهد؛ اما جوابی که سپاه پاسداران ایران به سفیر سوئیس در تهران داده، منفی بوده و بر این مساله تاکید شده که هرگونه حمله اسرائیلی چه صوری و چه غیرصوری با واکنش کوبنده و بسیار سنگین تر از حمله اخیر خواهد بود.

وی افزود: وعده صادق همه معادلات را تغییر و فجر اسلامی جدیدی را بشارت داد تا تاکید عملی برای وعده امام خامنه ای، «مبنی بر اینکه مقاومت شکست نخواهد خورد و غزه تنها نیست» به رهبران حماس و جهاد اسلامی باشد که چندی قبل در تهران با ایشان دیدار کردند.
https://jahannews.com/vdceof8vpjh8f7i.b9bj.html
jahannews.com/vdceof8vpjh8f7i.b9bj.html
برچسب ها: ایران اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
الهم احفظ قائدنا الخامنه ای
Iran, Islamic Republic of
وجدانا با دستور مستقیم اقای خامنه ای است که الآن سرمون رو تو دنیا بالا گرفتیم و دمش گرم
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا مشکلی براشون پیش نیومده چرا تصویربرداری در این زمینه در تمام سرزمین های اشغالی جرم اعلام شده و نمیگذارن خبرنگاران خارجی برن خبر تهیه کنن؟
Iran, Islamic Republic of
بحث حمله موشکی و میزان خسارت یکطرفه و بحث شکسته شدن قبح حمله مستقیم به این ناموس غربیها یکطرف که دیگه قابل ترمیم براشون نیست
Iran, Islamic Republic of
اگه خسارتی ندیده بودند و یقین داشتند که میتونن جوابگوی حمله های بعدی موشکی باشن یقین بدونید تا الان همه اون 10 تا کشوری که در رهگیری موشکهای ایران دست داشتند تا الان هزار بار به ایران حمله کرده بودند ولی این کار رو نمیکنن چون میدونن دفعه بعدی تمام زیرساختهاشون میره هوا
Iran, Islamic Republic of
دنیای فردا دنیای قدرتهای موشکی و پهبادی و نظامی و فرنگی و اقتصادیست نه دنیای گفتگوها ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
یه یارویی بود که میگفت دنیای فردا دنیای موشکها نیست کاش بود و می دید که دنیای فردا فقط دنیای موشکهاست
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی تاریخ تشکیل ابرقدرتها رو در طول تاریخ خونده باشه میدونه که تا در زمینه نظامی به اوج نرسی هیچوقت در زمینه اقتصادی نمیذارن پیشرفت کنی
رضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
قدرت‌های فاسد جنایتکار غرب با قدرت سلاح و کشتار
منابع کشورهای ضعیف را در قرن های گذشته غارت کردند و اقتصاد خود را قوی و به تبع آن از نظر تکنولوژی پیشرفت کردند
داشتن قدرت نظامی از نان شب هم واجب‌تر است چون حاشیه امنی را برای تمام فعالیت های جامعه ایجاد می کند هر چند میهن اسلامی ما برای دفاع از تمامیت ارضی خود و مظلومان جهان از قدرت خود استفاده خواهد کرد
سلام و درود خدا بر رهبر عزیزم امام خامنه ای
سلام و درود خدا بر مجاهدان راه خدا نیروهای مسلح کشورمان
سلام درود خدا بر دیپلمات های انقلابی میهن اسلامی عزیزمان ایران
Iran, Islamic Republic of
خداوند یار و یاور قهرمانان جمهوری اسلامی ایران باشد
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام. حتی آمریکا هم به خبرنگارش اجازه داد از خسارتهای وارده به عین الاسد فیلم و گزارش بگیره. اما گویا اوضاع در سرزمین های اشغالی چنان دربه داغونه که فعلا فیلم و تصویری جایی درز نکرده. خدای بزرگ لعنت و نابودشون کنه ان شاء الله
علی
Iran, Islamic Republic of
دوست داشتنی ترین رهبردنیاامام خامنه ای
ماآماده ایم فرمان بده
شریف
Iran, Islamic Republic of
اگر بر فرض محال هیچ آسیبی هم به آنها وارد نشده باشد ، همین که هیمنه پوشالی اسرائیل را شکستیم ما را بس
United Arab Emirates
دلیل اخر که از قلم افتاده این است که این پهبادها همان پهباد ها هستند که غربی ها در اکراین از دست انها عاجز مانده اند و مرتبا بر علیه ایران هارت و پورت می کردند
میرزائی
Denmark
درود خدا بر رهبر و پیشوای مسلمانان جهان وایران امام خامنه ای که به مقاومت وعده کردند که مقاومت تنها نیست و وعده صادق تنها و تنها اگر مقاومت را دل شاد و امید وار کرده باشد ما را بس است
عباس رشیدی
Iran, Islamic Republic of
تا حدودی عوض این همه جنایت های رژیم اسرائئل برعلیه ایران درآمد بینی این غده سرطانی وآمریکای جنایتکار وحامیانشان تا حدودی به خاک مالیده شد رهبر آزاده ما باعث افتخار ماست