شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۲۳
پروژه جدید برای تخریب مدیریت شهری پایتخت؛

کلکسیون دروغ‌های شاخدار علیه شهرداری تهران/ «درخت قطع می‌کنند تا مسجد بسازند!»/ توضیحات کامل سخنگوی شهرداری تهران

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 875032
سخنگوی شهرداری تهران درباره ساخت مسجد در بوستان قیطریه توضیحاتی بیان کرد.
کلکسیون دروغ‌های شاخدار علیه شهرداری تهران/ «درخت قطع می‌کنند تا مسجد بسازند!»/ توضیحات کامل سخنگوی شهرداری تهران
به گزارش جهان نيوز، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در رابطه با واکنش‌های مطرح شده نسبت به ساخت مسجد در بوستان قیطریه در توئیتر نوشت:

چند روزی است موضوع ساخت مسجد در پارک قیطریه به سوژه برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و گاهی ادعاهای عجیب و غریبی در این‌باره مطرح می‌شود. برای شفافیت و آگاهی افکار عمومی چند نکته را عرض می‌کنم:

‏١. ساخت مسجد در بوستان‌های فرامنطقه‌ای (پارک‌های بزرگ غیر محله‌ای) مصوبه شورای عالی مساجد تهران را دارد. در ٣ دهه گذشته ۴٣ مسجد در آن‌ها ساخته شده و برای ٣۴ بوستان فرامنطقه‌ای دیگر از جمله پارک قیطریه مصوبه دارد. گرچه از سال‌ها پیش مطالبه مردمی برای احداث مسجد در این پارک وجود داشت.

٢. سرانه ساخت مسجد در تهران در مقایسه با دیگر شهرهای ایران و از آن بدتر پایتخت‌های کشورهای اسلامی بسیار پایین‌تر است. اینکه برخی از مساجد موجود نمازگزار کمی دارند یا بازه سنی خاص نمازگزاران در آن‌ها به دلایل متعددی باز می‌گردد و دلیل خوبی برای عدم توسعه مساجد نیست.

‏٣. از طرفی استدلال ساخت مسجد در پارک‌های فرامنطقه‌ای به رغم وجود مساجد دیگر منطقه هم این است که بخش عمده‌ای از مراجعان به این پارک‌ها اساسا اهل آن منطقه نیستند که محیط پیرامون پارک را بشناسند و به دلیل وسعت پارک و جمعیت زیاد حاضران نیاز به مسجد برای نمازگزاران ضروری است.

‏۴. پارک قیطریه ١٢٢ هزار متر مربع است و مساحت در نظر گرفته شده برای مسجد حدود ٨٢٠ متر مربع یعنی چیزی کمتر از ٧ دهم درصد از کل پارک را شامل می‌شود. فضای درنظر گرفته شده در کنج شمال شرقی پارک در آستانه خیابان و در کم‌تراکم‌ترین بخش پارک به لحاظ فضای سبز واقع شده است.

‏۵. مسجد پارک قیطریه علاوه بر درخواست مکتوب مردمی، خیرین نیکوکار از اهالی همان محل هم دارد که کلیه هزینه‌های ساخت مسجد را متقبل شده‌اند و شهرداری تهران در واقع تسهیل‌گر مشارکت مردم در این امر خیر است.

۶. بعد از طرح برخی ابهامات در رسانه‌ها، شهردار تهران در اولین جمعه ماه رمضان بازدیدی از محل درنظر گرفته شده برای احداث مسجد داشت و پس از بررسی دقیق و مشورت با کارشناسان دستور بازطراحی نقشه مسجد را به نحوی که هیچ کدام از درخت‌های کهن‌سال در محل احداث مسجد واقع نشود، داد.

‏٧. در طرح اولیه ۴ درخت کهنسال در طراحی بخش اصلی مسجد قرار می‌گرفت که با تاکید شهردار و با تغییر نقشه ساخت، این چهار درخت ارزشمند در حیاط روباز روبروی مسجد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. در ضمن هیچ کاربری تجاری و فروشگاه و مغازه و ... برای طرح مسجد درنظر گرفته نشده و نخواهد شد.

‏٨. در همه شهرهای دنیا پارک‌ها و بوستان‌های بزرگ با کاربری‌های چندگانه نیازهای متنوعی از شهروندان را برآورده کرده و در کنار توجه به محیط زیست با طراحی اکوپارک‌ها، تم‌پارک‌ها و ... آن‌ها را به محل دائمی حضور شهروندان تبدیل می‌کنند.

‏٩. ارتقای پارک‌های تهران به محیط‌هایی با کاربری‌های چندگانه اجتماعی از طریق اضافه شدن فضاهای هنری، آموزشی، فرهنگی و علم و فناوری یکی از رویکردهای راهبردی شهرداری تهران است. این تازه غیر از فضاهای ضروری چون سوله‌های مدیریت بحران و ... است که از سال‌ها پیش در پارک‌ها احداث شده است.

‏١٠. در این دوره که حجم درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز و تأسیس پارک‌های جدید و تکمیل ابرپروژه کمربند سبز تهران به گواه آمار و اسناد رشد چشمگیری داشته، ساخت دوقطبی کاذب مسجد-درخت از سوی رسانه‌های اپوزوسیون و رقبای سیاسی در مقابل مردمی که تغییر در این حوزه را می‌بینند کار بیهوده‌ای است.

‏١١. ضمن تشکر از دغدغه‌های ارزشمند فعالان محیط زیست و با رعایت نکات این عزیزان، مسجد پارک قیطریه چهل و چهارمین مسجد پارک‌های فرامنطقه‌ای شهر تهران خواهد بود و برآورده کردن طیفی از نیازهای مخاطبان این بوستان مهم و زیبای شهر تهران کمک خواهد کرد.

‏١٢. خلاصه اینکه: گزاره «درخت قطع می‌کنند تا مسجد بسازند!» را هم باید به کلکسیون دروغ‌های شاخدار علیه شهرداری تهران اضافه کرد! جهت استحضار مردم شریف تهران؛ نه درختی قطع می‌شود، نه مسجد جدید فضایی از کل پارک را خواهد گرفت و نه این اولین و آخرین مسجد در پارک‌های بزرگ شهر تهران است.
https://jahannews.com/vdcc1pq4i2bqmx8.ala2.html
jahannews.com/vdcc1pq4i2bqmx8.ala2.html
برچسب ها: شهرداری تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در فاصله ۳۰۰ متری پارک قیطریه یک مسجد و حدود ۵۰۰ متری پارک یک مسجد دیگر وجود دارد
Iran, Islamic Republic of
دشمنان دین بسیار گستاخ شده اند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
کی گفته هر کی امثال شما رو قبول نداره دشمن دینه؟
Iran, Islamic Republic of
شهرداری که به وظایف خود آشنا نیست!؟
Iran, Islamic Republic of
زاکانی بهترین گزینه شهرداری تهران است
Portugal
امت اسلام هم احتیاج به پارک دارد هم به محل سجده و اعتکاف و معنویت
Iran, Islamic Republic of
اگر بجای مسجد سینما میساختند اصلاح طلبان اعتراض نمیکردند. انها با نمادهای دینی مخالفند!!!
Iran, Islamic Republic of
اون عده از مردمی که به بوستان های فرامنطقه ای، مثل بوستان قیطریه، می آیند، باید مسجد هم باشد که هر کسی خواست نماز بخواند، بخواند. این خیلی واضح است.
Iran, Islamic Republic of
چند ربات مجازی فیک روزها تیتر روزنامه و توییتر میزنند علیه مدیران انقلابی و نظام
Iran, Islamic Republic of
مطالبه برای احداث مسجد در پارک بیشتر است یا مطالبه بر حفظ فضای سبز، شک نکنید مطالبه برای نساختن مسجد بسیار بیشتر است.چون به اندازه کافی داریم
اهالی مشیریه
Iran, Islamic Republic of
زاکانی برای عاقبت بخیری سریعا یک ایستگاه مترو برای ساکنان محروم و بیشمار در : ( منطقه 15 - مشیریه ) بکش .
Iran, Islamic Republic of
مسجد با حضور پور شور مردم ٱباد می شود. تعدد مساجد، باعث خلوتی ٱنها می شود. پارکها فقطنماز خانه لازم داند که همشون دارند.
Iran, Islamic Republic of
بجای کارکردن دنبال سیاسی بازی نباش جان برادر.
Iran, Islamic Republic of
والعاقبه اللمتقین
Iran, Islamic Republic of
چرا در جامعه برای هر مساله زیر و درشتی جنجال ایجاد می کند..........!!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
مسجد در پارک ! پس با وقف اش چه می کنید
Iran, Islamic Republic of
چرا ساخت یک مسجد وخانه خدا در پارک لرزه بر اندام دشمن و ضد انقلاب و اصلاحاتچی‌ها انداخته 
Iran, Islamic Republic of
بهتره حرف های اعضای شورای شهر را هم منعکس میکردید
Iran, Islamic Republic of
چرا از قبل کارها محاسبه‌ نمی شود وقتی حجم آتش دشمن چند برابر است حتما باید پیروز شد.
Romania
با سلام عرض خسته نباشید خدمت آقای زاکانی ،واقعا جای تعجب است در ماه مبارک رمضان مخصوصا ایام قدر چرا حرمت ماه مبارک با روزه خواری وباز بودن غرفه های فروش بستنی وآبمیوه وساندویچ در اطراف ومحوطه دریاچه چیتگر نگهداری نمی‌شود؟! هرساله شاهد هستیم در ماه مبارک در ضلع شرقی دریاچه بازارچه مواد خوراکی ایجاد می‌شود وروزه خواری رواج دارد آیا در ماه‌های دیگر سال این امکان وجود ندارد حتما باید در ماه مبارک مبادرت ایجاد بازارچه گردد؟؟؟؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر در همه بوستان‌ها هم مسجد بسازید تا وقتی نمازگزار نباشد فایده‌ای ندارد. مشکل ما نبود مسجد نیست، مسئله نبود مسجدی‌ است.
Iran, Islamic Republic of
مسجد ساختن یا مسجدی ساختن؛ کدام سخت تر است؟
Iran, Islamic Republic of
ساختِ مسجد در پارک قیطریه با وجود ۶مسجد و حسینیه در اطرافش، کارکردِ بیلان‌سازی دارد!