شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نفوذ سامانه بارشی جدید

سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 874876
سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت دو سامانه بارشی و وزش باد شدید از امروز تا جمعه در بیش از ۲۰ استان کشور هشدار داد.
نفوذ سامانه بارشی جدید
به گزارش جهان نيوز، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی و در نواحی مستعد ناپایداری‌های همرفتی از امروز تا جمعه موجب بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ و در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه خواهد شد.
 
امروز سه‌شنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، دامنه و ارتفاعات گیلان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و فردا آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، قزوین، شمال همدان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز با این وضعیت جوی همراه خواهند شد.
 
گستره فعالیت این سامانه روز پنجشنبه لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس و شمال غرب کرمان را در بر می‌گیرد و روز جمعه به شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان می‌رسد.
 
احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال جاری شدن روان آب به دنبال این بارش‌ها وجود دارد.
 
احتمال خسارت به نهال‌ها و محصولات کشاورزی
 
مه گرفتگی، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها نیز برای این مناطق پیش‌بینی شده که احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال و محصولات کشاورزی را به همراه دارد.
 
احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه شده است.
 
وزش باد شدید و خیزش گردوخاک به دنبال افزایش گرادیان فشاری
 
سامانه دوم افزایش گرادیان فشاری اعلام شده که در همین مدت موجب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک خواهد شد.
 
احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، باغی و زراعی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.
 
احتیاط در سفرهای بین شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی در این شرایط ضروری است.
https://jahannews.com/vdchqkn6-23nq6d.tft2.html
jahannews.com/vdchqkn6-23nq6d.tft2.html
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *