يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۳

مجلس جدید می‌تواند دولت روحانی را سرخط بیاورد

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 711588
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه مجلس فعلی شریک اقدامات دولت است، گفت: مجلس آینده، حداقل می‌تواند ترمز دولت را بکشد.
مجلس جدید می‌تواند دولت روحانی را سرخط بیاورد
به گزارش جهان نيوز، مالک شریعتی عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به نواقص و ضعف‌های مجلس دهم و لزوم رفع آنها در مجلس آینده اظهار داشت: الان شرایط کشور ویژه است و تصمیماتی که دولت می‌گیرد به معنای واقعی کلمه کارشناسی شده نیست. عده‌ای نظراتی می‌دهند و دولت هم اجرا می‌کند ولی همین مسئله اخیر سهمیه بندی بنزین از نظر کارشناسی نقص جدی دارد و حتماً می‌شد طرح های دیگری انجام داد و البته جراحی‌های اولویت‌دار دیگری نیز در نظام بانکی و مالیاتی می‌توانست صورت گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت ریل‌گذاری که برایش انجام شده را به درستی طی نمی‌کند، گفت: البته مجلس آینده بیش از یک سال با دولت فعلی نخواهد بود و فرصتی برای ریل گذاری جدید به معنای واقعی کلمه نیست ولی حداقل می‌تواند ترمز دولت را بکشد.

این کارشناس اقتصاد انرژی با تاکید بر اینکه دولت در چند وقت اخیر و پس از ناکامی در همه طرح‌های خود و باتوجه به اینکه همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد خارجی گذاشت، واقعا بد عمل کرده و نیازمند این است که ترمزش توسط مجلس کشیده شود،‌ تصریح کرد: این اقدام از مجلس ضعیف و در خدمت دولت بر نمی آید و نیازمند تشکیل یک مجلس قوی، کارآمد و مقتدر است؛ قدرتی که بتواند بر دولت نظارت جدی کند و این با تجمیع رای مردم  در مجلس وجود خواهدداشت. 

شریعتی با بیان اینکه مجلس فعلی کاملا همراه دولت بوده و شریک اقدامات دولت است، بیان داشت: باعث تعجب است که آقای امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی دست‌خط گفته «از مجلس دهم راضی هستیم و گاهی برخی نمایندگان که خیلی با دولت همراه و همکار هستند و تحت عنوان لیست دولت وارد مجلس شدند به من گله می کنند و می پرسند پس کی می خواهید سازماندهی کنید و برای مجلس آینده برنامه ریزی کنید» و این در حالی است که مجلس به جای درخدمت دولت بودن باید در خدمت مردم و ناظر بر دولت باشد و باید شأن نظارتی خود را حفظ کند و اگر دولت در جایی اشتباه می‌کند با مواضع پیشگیرانه جلوی آن را بگیرد. 

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: در یک سال آخر دولت فعلی، می توان آن را تا حدودی سر خط آورد و اگر مجلس واقعا به نقش نظارتی و تقنینی خود تا آن جایی که امکان داشته باشد متعهد باشد، در همین یک سال هم می‌تواند دولت خسته و پیر و ناکارآمد فعلی را تا حدودی به کار وادارد و حق مردم را بگیرد و در آینده نزدیک زمینه را برای تحول جدی در مدیریت اجرایی کشور فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
اصلاح نرخ بنزین هم تاثیری بر قاچاق سوخت نداشت
روش فعلی سهمیه بندی بنزین تاثیری در قاچاق ندارد
افزایش قیمت بنزین هیچ تاثیری بر کاهش قاچاق سوخت نداشت