جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۲
۱۲۹
روحانی در رفسنجان:

با ادامه برجام، سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود/ هاشمی نمرده است/ نام و راه هاشمی در تاریخ ما جاودان خواهد بود

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 706906
رئیس جمهور گفت: نام هاشمی رفسنجانی، راه هاشمی رفسنجانی، سیاست هاشمی رفسنجانی و خدمات هاشمی رفسنجانی برای همیشه در تاریخ کشور ما جاودان خواهد بود.
با ادامه برجام، سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود/ هاشمی نمرده است/ نام و راه هاشمی در تاریخ ما جاودان خواهد بود
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در ورزشگاه تختی شهر رفسنجان گفت: میهمان مردم عزیز استان کرمان و شهرستان انقلابی رفسنجان برای دولت دوازدهم یک افتخار است و من بسیار خوشحالم که در این ایام میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام صادق علیه السلام توانستم شما مردم عزیز و قهرمان رفسنجان را زیارت کنم.

وی ادامه داد: همیشه مردم رفسنجان مردمی فعال و پرتلاش و سختکوش متدین و انقلابی بودند. من اگر بخواهم اولین خاطره ام را از مردم رفسنجان بگویند مربوط به سال ۱۳۴۰ هست بعد از فوت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در فروردین ۱۳۴۰ دسته‌جات مختلفی از سراسر ایران به قم آمدند.

رئیس‌جمهور افزود از سال ۵۳ تا پیروزی انقلاب همواره یکی دو بار رفسنجان آمدم برای سخنرانی های متعدد همواره جوانان پرشور مردم بسیار عاشق به راه نهضت اسلامی و امام رضوان الله در این شهرستان مشاهده می کردم.

وی با اشاره به افتخارات شهر کرمان گفت: دو افتخار این استان شهید دکتر باهنر و مرحوم آیت الله هاشمی بودند. من قبل از انقلاب آیت الله هاشمی را می‌شناختم و بعد از انقلاب هم به طور پیوسته با ایشان همکاری داشتم. در طول مدت همکاری ایثارگری و فداکاری خوشفکری مجاهدت سیاستمداری این هنر و واقع‌بینی او برای همه مردم ایران و مردم منطقه و سراسر جهان (مشهود بود). آقای هاشمی رفسنجانی فخری برای این سرزمین است.

روحانی تصریح داشت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که روشنفکری دینی بود؛ آیت الله شهید بهشتی و آیت الله شهید مطهری عالمان روشنفکران بودند. آن زمانی که در حوزه علمیه قم نوشتن مسئله خوبی نبود آیت الله هاشمی رفسنجانی مجله مکتب تشیع را نوشتند. مرحوم هاشمی رفسنجانی از پیشتازان انقلاب اسلامی بود.

وی بیان داشت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسیر سیاسی کشور یک درس مهم را به همه یاد داد و آن درس میانه روی و اعتدال بود. در جامعه ما افکار و سلیقه های مختلف وجود دارد و این طور نیست که همه عین هم بیندیشند اینکه چه راهی را انتخاب کنیم و کدام راه زودتر ما را به مقصد می رساند همیشه مورد بحث و اختلاف است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این اختلاف نظر آنهایی که در یک سمت تندرو هستند و آن‌هایی که در سمت دیگر تندرو هستند؛ معمولاً این تندروی‌ها ما را با یک مشکلاتی مواجه می‌کنند. ممکن است حُسن نیت هر دو گروه داشته باشند و از دید خودشان درست فکر کنند اما آن راه میانه ای که قرآن به ما دستور می‌دهد «وَکَذٰلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا» نیست.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: یک وعده خوب باید به مردم کرمان بدهم، برای تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز که یکی از مسائل اصلی این استان استان یزد و استان سیستان و بلوچستان و استانهای حاشیه کویر هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما با ۶ کشور و ۶ قدرت بزرگ توافقی را برای حل مساله جامعه و کشور امضا کردیم؛ این وسط یکی از این کشورها از این توافق خارج شد و آمریکا عهد و پیمان خود را  زیر پا گذاشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما چند کار می‌توانستیم انجام دهیم و شیوه‌های مختلف داشتیم؛ عده‌ای به ما گفتند شما هم بلافاصله از این توافق خارج شوید، یک عده دیگر به ما گفتند در هر شرایطی باید در این توافق بمانید؛ اما یک عده‌ای می‌گفتند ما یک راه بینابین باید انتخاب کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه ما در همین تجربه دیدیم که این راه بینابین به نفع ماست، اضافه کرد: با ادامه برجام، سال آینده به هدف بزرگ سیاسی، امنیتی و دفاعی دست پیدا می‌کنیم و آن اینکه سالهاست خرید سلاح از طرف ایران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع است یعنی نمی‌توانیم از یک کشوری اسلحه بخریم خرید کشور از ایران هم ممنوع است و نمی‌توانیم سلاح بفروشیم طبق این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ سال آینده اگر این برجام را نگهداریم تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می شود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: این یکی از آثار مهم این توافق است وگرنه امروز می‌توانیم این توافق خارج شویم اما دیگر آن ثمری که سال دیگر پیش روی ما است نخواهد بود، از الان می‌توانیم بیرون برویم، اما قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران برمی‌گردد و ما باید فکر کنیم ببینیم منافع کشور در کجاست.

وی ادامه داد: حالا که منافع ما در ماندن است اینکه دیگران دست روی دست بگذارند و به این توافق عمل نکنند و ما یک جانبه صددرصد عمل کنیم هم درست نیست؛ پس ما یک راه بینابین را انتخاب کردیم که برجام را نگه داریم و آن را حفظ کنیم اما در عین حال ما هم آنچه در این توافق قرار گذاشته بودیم انجام دهیم پله پله کاهش می‌دهیم و کنار بگذاریم این راه درست این بود که ما انتخاب کردیم.

روحانی تاکید کرد: این مسیر، مسیر درستی است. امروز توان هسته‌ای ما از هر زمان دیگر شرایط ما بهتر است برای اینکه ما در این مدت تلاش کردیم، توسعه پیدا کردیم و تحقیق کردیم. رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که ما چند سال پیش پنج نوع سانتریفیوژ داشتیم امروز ۱۵ سانتریفیوژ داریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موانع را از پیش پایمان برداشتیم، گفت: این مسیر صحیح تعادل است یعنی همین  توافق برجام را حفظ می‌کنیم هم حقوق مردم را پاس می داریم و هم در برابر فشار دشمن تسلیم نمی‌شویم، هرچند که دشمنان ما به ما به فشار آوردند تا ما را بشکنند.

وی در مورد تصمیمات دولت برای رسیدگی به مشکلات کرمان اظهار داشت: برای این استان در این سفر غیر از تصمیم مهم آب به عنوان یک هدیه به مردم رفسنجان تصمیم گرفتیم، پارک عظیم علم و فناوری را که سال آینده شروع به کار خواهد کرد افتتاح کنیم.

روحانی بیان داشت: معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری در این زمینه کمک خواهند کرد. از بخش خصوصی هم کمک می گیریم به من اعلام کردند در رفسنجان زمین مناسب برای این پارک آماده است و اگر زمین آماده باشد یعنی بلافاصله می توان کار ساختمان را طراحی و شروع کنیم و این همه شرکت های عظیم دانش بنیان ای را جمع شوند و شاهد یک تحول بزرگ در شهرستان رفسنجان باشیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: رفسنجان پیشتاز انقلاب بود، رفسنجان که در آن روزهایی که در برخی جاهای کشور ندایی از انقلاب و امام نبود اینجا فریاد امام و انقلاب در مساجد و محافل این شهر و علمای بزرگ آن بود و حتی مقام معظم رهبری در آن زمان از مشهد به رفسنجان سفر کردند و سخنرانی کردند.

روحانی افزود: این نشان می دهد مردم رفسنجان در مسئله نهضت اسلامی پیشتاز بودند. امروز هم وظیفه ما این است که همه ما به این مردم دلاور کمک کنیم به مردمی که در جنگ فداکاری کردند و برای آبادانی کشور خدمت می کنند.

وی با اشاره به دو معدن مهم مس سرچشمه و گل‌گهر در این استان بیان داشت:
افتتاح طرح‌های عظیم و بزرگ به آن معناست که آمریکا بداند، بدخواهان ایران بدانید! شما با تحریم و فشار این ملت بزرگ غیور و دلاور ایران را نخواهید توانست به زانو درآورید.

روحانی خطاب به دشمنان کشور اضافه کرد: ما با همه توان در برابر دشمنانمان می‌ایستیم. ما کار خلاف نکردیم و طبق قانون عمل کردیم، ما حاضر نیستیم در برابر دستورات شما سر فرود آوریم؛ به ما اعتراض می‌کنید که چرا فردو را راه اندازی کردیم؟

و به ما اعتراض می‌کنید که چرا غنی‌سازی هسته‌ای را بالا بردیم؟ به ما اعتراض می‌کنند که چرا آب سنگین اراک را تحرک بخشیدید؟ شما هم بیایید به تعهدات خود عمل کنید.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: هر روزی شما به همه تعهداتتان عمل کردید ما هم به همه تعهدات برمی‌گردیم و عمل می‌کنیم. نمی‌شود تعهد یکجانبه باشد. آن آقا در کاخ سفید می‌گوید که در برجام سر ما کلاه رفته است. هیچکس سرش کلاه نرفته است. مگر شما دولت نداشتید؟ مگر وزیر خارجه نداشتید؟ مگر مذاکره کننده نداشتید؟ مگر حقوقدان نداشتید؟ این چطور سری است که هر لحظه سرش کلاه می‌رود؟

رئیس‌جمهور اظهار داشت: فکری به حال خود بکنید به فکر سر خود باشید تقصیر ما چیست که ما نشستیم با شما دو سال حرف زدیم، و مذاکره کردیم، رودررو شدیم؟ و در نهایت به یک توافق رسیدیم امضا کردیم، حالا بعد از اینکه دو سال از آن توافق گذاشته (از آن خارج می‌شوید).

وی بیان داشت:  چون راه و مسیر ما درست است ما این راه را ادامه خواهیم داد. ما می‌دانیم مردم پارسال و امسال در فشار قرار دارند و می دانیم درآمد و مخارج مردم و زندگی مردم مخصوصاً بر آنهایی که حقوق بگیر ثابت هستند و آن‌هایی که درآمدشان درآمد ثابت است در هر شغلی که هستند سخت می گذرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما این را می فهمیم و لذا در روزهای آینده طرحی را خواهیم داشت که آن را اعلام می‌کنیم، طرحی برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند. در کشور ما حدود ۲۵ میلیون خانوار داریم در حدود ۲۵ میلیون خانوار در کشور عزیزمان عده ای وضع زندگی شان مناسب است و می‌توانند روی پای خودشان بایستند و اکثریت هم دچار فشار هستند.

روحانی خاطر نشان کرد: طبق محاسبات ما تقریباً در کشور ما حدود ۷ میلیون خانوار وضع زندگیشان خوب است و ۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند. ما انشاالله به هر خانوار یک حمایتی را ماهانه می‌کنیم که ان‌شاء الله از ماه آینده آغاز کنیم و بتوانیم به این ۱۸ میلیون خانوار کمک کنیم و به هر خانواده مساعدتی پرداخت شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: این طرح مهم دولت در سال ۹۸ است که در روزهای آینده به هفته‌های آینده مشخصات آن برای مردم اعلام می‌شود به عنوان یک قدم دولت برای حمایت مردم در زندگی روزمره آنهاست تا انشاالله بتوانیم به کمک هم از این تحریم‌ها و مشکلات عبور کنیم و بتوانیم راه بزرگانمان راه شهیدان مان را ادامه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: راه هاشمی رفسنجانی، راه شهید باهنر، راه بزرگان، راه مقام معظم رهبری و راه شهید بهشتی راه نجات ما است. هاشمی نمرده است، هاشمی زنده است؛ هاشمی برای همیشه زنده است، نام هاشمی رفسنجانی، راه هاشمی رفسنجانی، سیاست هاشمی رفسنجانی و خدمات هاشمی رفسنجانی برای همیشه در تاریخ کشور ما جاودان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
شاهین
Iran, Islamic Republic of
چه برجام باشد چه نباشد تحریم های تسلیحاتی ایران لغو نخواهد شد سال آینده همدیگر رو می بینیم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور سفر کرده یا سخنران مراسم یادبود و ترحیم رفسنجانی؟!
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
چون مصیبت فقدان هاشمی سنگین بوده پس باید هر روز برای ایشان بزرگداشت گرفت و تجلیل کرد.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر روح پر فتوح ایت الله هاشمی رفسنجانی وسلام خدا بر دکتر روحانی رییس جمهورمحبوب کشور
Iran, Islamic Republic of
....
کریم
Iran, Islamic Republic of
برجام بدفرجام نشان داد که هیچگاه در گفتگو نباید به امریکای جنایتکار درجه یک اعتماد کنیم.
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی ، اونها هم "بالمره" لغو می گردند؟!!!!!
جهانگیر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
روح خدا امام خمینی ره: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
Iran, Islamic Republic of
میزان فعل حال است
هاشمی زنده بود ولی .....
Iran, Islamic Republic of
بدخواهان بدانند هاشمی زنده است!!!!
الله اکبر
این حرف روحانی نیست
حرف روح خدا خمینی کبیر است که هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
Iran, Islamic Republic of
معیار حال افراد است .....
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
از مشهد
Iran, Islamic Republic of
اینکه مرحوم هاشمی و شهید باهنر کی بودند به خودشان مربوط است ولی سوال این است که امروز مشکلات کشور که به جناب رییس جمهور مربوط است با ذکر خیر اموات خذف نمی گردد. آقای رییس جمهور بجای در گذشته آدمها و موضوعات بمانید به مشکلات گرانی و بی عدالتی و پارتی بازی و ... بپردازید.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
حیف شد هاشمی از گلابی برجام نخورد.
Iran, Islamic Republic of
معلومه خیلی به گلابی علاقه دارین همه جا فقط اینو میگین
Iran, Islamic Republic of
خواستن روح هاشمی شاد شه و ثواب ثمرات بارز برجام به روح هاشمی هم تأثیر بزاره
الفاتحه
Iran, Islamic Republic of
.....
بیراهه نرویم
Iran, Islamic Republic of
حزب کارگزاران یکی از متهمان اصلی توسعه نامتوازن در کشور است بذر سرمایه گرایی و تجمل گرایی جامعه در دولت هاشمی کاشته شد.
عبدالرضا
Iran, Islamic Republic of
همه اینهایی که گفتی باشه درسته
بگو برای اقتصاد مردم چیکار کردی ...
Iran, Islamic Republic of
تقریبا"هیچ !
Iran, Islamic Republic of
هیچ یعنی چی؟
خودش داره می گه از 25 میلیون خانوار، 18 میلیونش مشکل معیشتی دارند، در حدی که دولت باید بهشون کمک کنه!
این کم دستاوردیه؟؟
البته فردا نگن قبل از این دولت بیست میلیون خانوار مشکل داشتن، صلوات!!
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
روحانی بد اخلاقی نمی کند.....
Iran, Islamic Republic of
...!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی هم در جلسه شورای اداری استان یزد اینگونه به آن‌ها پاسخ داد:
اگر کسی بیکار باشد مقصر خودش است زیرا کار وجود دارد! ضمن اینکه دولت نباید شغل ایجاد کند بلکه باید زیرساخت ایجاد کند 😐

🔺پس چرا زمان انتخابات قول ایجاد 950 هزار شغل دادید؟ چرا گفتید فقط با گردشگری ۴میلیون شغل ایجاد میکنم!
Iran, Islamic Republic of
این حرفها زد تا حساب رقابت دست رییسی بیاید.
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
دولت نباید خانه بسازد دولت نباید اشتغال ایجاد کند نباید به اقتصاد کاری داشته باشد دولت به فرهنگ کاری ندارد پس سخنرانی کن فقط......!!!!
Iran, Islamic Republic of
گزارش تحلیلی کیهان از سخنان دیروز رئيس‌جمهور
گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید!...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن ثمره برجام است.
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا فکر کردید کیهان نگرانه گوشت و مرغه مردمه؟!!!
Iran, Islamic Republic of
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
چه برجام باشد چه برود دشمنی یانکی ها با ملت ایران حد یقف ندارد.
Iran, Islamic Republic of
...!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سرنوشت دولت روحانی چه خواهد شد؟
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی خیالت راحت؛ دیگر 45 هزار تومان یارانه به کار مردم نمی‌آید
Iran, Islamic Republic of
لغو تحریم‌ها تا عبور از رکود!!
شاکی
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها مربوط نیست.
اعتراض
Iran, Islamic Republic of

وظیفه دولت ناتوان است برای بیکاری جوانان کشور شغل ایجاد کند!!
Iran, Islamic Republic of
....
اعتراض
United Arab Emirates
نسل کشی عربستان و متحدانش دریمن/ سکوت کشورهای به اصطلاح اسلامی درمدت 5 سال شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
باز تو زیر پرچم بیگانه شروع کردی به کامنت بی ربط برای کم کردن اثر متن ؟! چقدر میگیری برادریا خواهر من ؟!
محمد ایوب
Iran, Islamic Republic of
اگه هاشمی زندست اومعتقد بود موشک نمیخواهیم چطورمیگی برجام بمونیم تحریم تسلیحاتی برداشته میشه ...
Iran, Islamic Republic of
اقلا کمترین اطلاعات راجع به وضع دفاعی کشور داشته باش...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا مگر امروز سالگرد هاشمی بود که اینقدر اقای روحانی در مورد ایشان وصف کردند
جواد
Iran, Islamic Republic of
..
جواد
Iran, Islamic Republic of
کدام بند ازبند های برجام تا بحال اجرا شده که این یکی هم اجرا شود؟
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام .
هاشمی یک انقلابی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی همیشه زنده است
ملعون
Iran, Islamic Republic of
...
حمیدرضا بخشوده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
..
علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این برکات برجام درجیب کدام یک از یاران انقلاب می رود که مردم هیچ حسی از این برکات ندارند؟
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی اتفاقا در باره مرحوم هاشمی در این قسمت درست گفته اند که ان مرحوم یک روشنفکر دینی بود و شهیدان مطهری و باهنر عالمان روشنفکر بودند ....
Iran, Islamic Republic of
درست گفته و خودش هم شباهت زیادی به هاشمی دارد روشنفکری که لعاب دینی هم به روشنفکریشان میزنند تا جالبتر شود.
Iran, Islamic Republic of
...
سها
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور فعلی! باور کنید شاید راه مرحوم رفسنجانی رو برخی ادامه بدن، ولی باور کنین ایشون مرد. طبق خبرها توی استخر هم مرد.
United Arab Emirates
...
۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
زنده باد رییس جمهور محبوب ملت ، دکتر حسن روحانی
معترض
Iran, Islamic Republic of
بله زنده باد تورم و رکود و بیکاری !!!!
Iran, Islamic Republic of
این سه تا که گفتی ۸ سال پیشم بود
Iran, Islamic Republic of
تو یکی حتماً از بس از دست محبوبت خوردی، خودت متورم شدی و تورم در زندگی مردم را ندیده ای!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مقصر خودتونید که کارهایی کردید که اکثریت ازترس شماها میرن به اصلاحات رای میدن
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
...
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
...
سید
Iran, Islamic Republic of
روحانی خیلی حرفه ای است البته مردم را هم ساده فرض کرده !دیروز در یزد میگفت راه صدوقی و فلانی چراغ راه ماست و طرفداری از ریس فتنه میکرد حالا رفته رفسنجان میگه راه رفسنجانی چراغ راه ماست آخر نفهمیدیم چراغ راه این حضرات کیست ؟ ...
محسن
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده است چون روحانی هست !!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
..
خخ
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده است چون اشرافی گری زنده است.!!!!
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
باز زمان انتخابات رسید و بازار وعده دادنش گرم شد.....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی می‌فرمایند؛ «بدانید در این دولت یک دلار ‬‬‬هم گم نخواهد شد»! که باید گفت؛ مگر کسی ادعا کرده که دلارها گم شده است؟! سخن از برباد دادن ۱۸ میلیارد دلار در میان است و نه گُم شدن آن.!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
حمید
Iran, Islamic Republic of
...
حمید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فرختن سلاح به دیگرکشورها شرکت درجنگ وخون ریزی است مردم دنبال رفاه وآسایش هستند
seyed
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
سید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
....‌!
Iran, Islamic Republic of
هاشمی سالهای آخر عمرش مرده سیاسی بود حالا شما میخواهی با دو سه جمله تمجید ایشان را نام آور کنی عملا نتیجه عکس دارد خاتمی هم همینطوره.
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی: بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
Iran, Islamic Republic of
و اما م ملا ک را چه چیزی فرمودند برای افراد؟خیلی خوبه شماها انجایی که سخنان امام به نفع افراد مورد علاقه شما هست قبول دارید در بقیه مواردنه.امام فرمود ملاک حال فعلی افراد است.امام شاید ده جا از منتظری هم تعریف کرده باشد.مگر امام نفرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور اسیب نبیند.نوشتن نامه بدونه سلام و کارهای اقای هاشمی در سال 88 پشتیبانی از ولایت فقیه بود؟
Iran, Islamic Republic of
اون نامه احمدی نژاد چی اون نشانه حمایت از ولایت بود؟!
Iran, Islamic Republic of
امثال شماها بعد از گذشت چند سال از رحلت ایت الله هاشمی رفسنجانی ، هنوز از نام وی می ترسید .
Iran, Islamic Republic of
......
هادی
Iran, Islamic Republic of
.....
دلارام
Iran, Islamic Republic of
...
بزرگراه آیت اله هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بزرگراه تهران به اسم هاشمی نشانگر زحمات فراوان ایشان برای انقلاب است
Iran, Islamic Republic of
من یکی که از نام هاشمی خیلی می ترسم ، اصلا روز و شب ندارم .
جواد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
با همین برجامت جرات ندارن بهت دارو بفروشن ، اونوخ انتظار داری بهت سلاح بفروشن؟!!!
Iran, Islamic Republic of
بدون برجام هم به ایران سلاح نمیدن
Iran, Islamic Republic of
سلاح ندادن به ایران به خاطر آمریکاس.چه برجام باشه چه نباشه کسی به ایران سلاح نمیده
Iran, Islamic Republic of
مگر سلاحهای فعلی که بسیار هم به روز و کارآمد هستند در سایه تحریمها به دست نیامده است؟؟ پس رفع تحریم تسلیحاتی چه موضوعی است؟
Iran, Islamic Republic of
مگه تانک و هواپیما جنگی چیزی داریم الان؟
Iran, Islamic Republic of
همه چی داریم الحمد لله.
United States
هاشمی یارصادق امام
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اینکه گفتی طبق برجام سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته میشود این یعنی چه؟ چون قبلا آقای هاشمی رفسنجانی گفته بود که زمان زمان گفتمان و تعامل است و دیگر زمان بمب و موشک گذشته است شما هم که بعید است به فرمایش ایشان بی اعتنایی کنی.
Iran, Islamic Republic of
چقدر ساده اید آخه
ناهی
Iran, Islamic Republic of
بابایکی به این آقابگه ازانتخابات۹۶دوسال گذشته وتاانتخابات۱۴۰۰هم دوسال مونده...!¡!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این مصیبتی که ملت گرفتارش هستند دقیقا محصول تفکرات اقای هاشمی که امروز به بار نشسته ..
Iran, Islamic Republic of
پس بی جهت نیست که بعضیها میگویند کاش آقای هاشمی بود و از گلابی برجام نوش جان میکرد.
سید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
در روز اجرای بر جام تمام تحریم ها بالمره لغو خواهند شد .
که هیچی لغو که نشد بلکه چند برابر هم شد . ....
احمد
Iran, Islamic Republic of
فعلا اجازه بده این سیب وگلابیهارو بخوریم برای سالدیگه خدا بزرگه !!!!!
رر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی با گفتن این جمله که طبق برجام سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برچیده میشود تن آقای هاشمی را در گور لرزاند چون ایشان گفته بود زمانه زمانه گفتمان است نه بمب و موشک.
Iran, Islamic Republic of
نباید استفاده بشه از اینها ولی بالاخره برای دفاع احتمالی کشورکه لازمه به هرحال ، دفاع مقدس یادتون نره
سعیده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که نیاز نداریم تسلیحاته