شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۱

همتی: قدرت پول ملی طی یکسال ۲۱ درصد رشد کرد

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 706091
رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ دلار از ۱۴۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۷ به ۱۱۳۰۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۸ رسیده که ۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی را نشان می‌دهد.
همتی: قدرت پول ملی ۲۱ درصد افزایش یافت
به گزارش جهان نيوز، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: امروز ۱۳ آبان ۹۸ و یکسال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم بانکی و صادرات نفت ایران، از سوی آمریکا می‌گذرد؛ در حالیکه آن روز پیش بینی یکسال بعد مشکل و تا حدی نگران‌کننده بود.
 
وی افزود: آمریکا با تداوم یکسال فشار حداکثری به هدف اصلی اش که از هم فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو درآوردن ایران بود، نرسید؛ ضمن اینکه نرخ ارز که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثیر فشار یاد می‌کردند، از ۱۴۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۷ به ۱۱۳۰۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۸ رسیده که ۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی را نشان می‌دهد.

همتی خاطرنشان کرد: تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران، خصوصا اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به ترمیم دارد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: در نهایت ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد غیرنفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.

وی افزود:  از این پس باید در اقتصاد بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولید ملی، کاهش اتکاء بودجه دولت به نفت و ایمن سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمد‌های نفتی در کنار سرعت دادن به روند اصلاح نظام بانکی کشور متمرکز شد.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
رسول
Iran, Islamic Republic of
من و اینهمه خوشبختی محاله !!!
کاش هر سال انتخابات داشتیم و بخاطرش اقدامات انتخاباتی داشتیم !!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مگر پول ملی ارزش هم دارد که حالا 21 در صد بالا رفته
Bulgaria
الحمدالله. تحریم ها بی اثرند اگر به خود اعتماد داشته باشیم.مگر تمام دنیا با نفت زندگی میکنند.
سرور
Iran, Islamic Republic of
بعد از تورم 300 درصدی توسط دولت حالا همتی باید به چه چیزی افتخار کند؟ به آماری که نهادهای دولتی مثل بانک مرکزی و سازمان آمار می دهند اصلا نمی شود اعتماد کرد. عثلن!
Iran, Islamic Republic of
فارغ از خرابکاری های بعضی دولتی ها ، باید از زحمات آقای همتی تشکر کرد
حسین
Iran, Islamic Republic of
ما که چیزی متوجه نشدیم آیا نباید این حرف نشانه ای هم داشته باشه؟ با توجه به کاهش دو هزار تومان قیمت دلار آیا نباید جنس ها مثلا صد تومن کاهش قیمت داشته باشه؟
سید
Iran, Islamic Republic of
احتمالا در خانه ایشان این اتفاق افتاده
Iran, Islamic Republic of
شاه بیت افزایش ارزش پول ملی به جلوگیری از رشد نقدینگی از محل پایه پولی بر می گردد. بانک مرکزی باید پاسخ دهد که علت افزایش برداشت بانک های خصوصی از منابع آن بانک چیست؟؟؟ چرا بانک های خصوصی با منابع بانک مرکزی در بازار مسکن و ارز سرمایه گذاری می کنند و باعث کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ تورم می شوند ولی بانک مرکزی فقط نظاره گر شده و اقدامی نمی کند.
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
خدا گذشتگانمان را غرق رحمت کند که به ما آموختند:
"دروغ حناق نمیآورد"