شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
۶

امیرالمؤمنین(ع) کاری به حجاب مردم نداشت!

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 688333
در هیچ کجای نامه امیرالمومنین به مالک نوشته نشده که به زن‌هایتان بگویید روسری‌های خود را پایین بیاورند!
امیرالمؤمنین(ع) کاری به حجاب مردم نداشت!
به گزارش جهان نيوز، جماران گزارش داد: فردی به نام "حجت‌الاسلام محمد مقدم" به تازگی در یکی از مراسم احیای وابسته به اصلاح‌طلبان، طی اظهاراتی گفته است: «قدرت یک جامعه سالم به پاسخگویی رهبران آن جامعه است. پاسخگویی هم مستلزم داشتن رسانه‌های آزاد است. در باب پاسخگویی امیرالمومنین(ع) نامه‌ای به مالک اشتر نوشت که مربوط به ۱۴ قرن قبل است ولی امروز در عصر مدرن از آن به عنوان منابع رسمی یاد می‌کنند. در هیچ کجای این نامه نوشته نشده که به زن‌هایتان بگویید روسری‌های خود را پایین بیاورند یا اینکه به جوانان بگویید زلف‌هایشان بالا و پایین نباشد! زیرا علی(ع) بالاتر از این مسائل فکر می‌کند و وقتی به عرصه بازار می‌پردازد، ببینید چگونه روابط اقتصادی آن عصر را ترسیم می‌کند».

* قبل از این، محمد سروش محلاتی، یکی دیگر از شیوخ اصلاح‌طلب نیز در یک مراسم مشابه، کنایه «اموی‌گری» را نسبت به نظام اسلامی مطرح کرده بود.

چند سال پیش هم حسن خمینی در اظهاراتی از این گفت که امام هیچگاه به مردم نگفته بود با حجاب شوید.

اظهارات مقدم در حالی است که او گویا احادیث و روایت منقول از امیر مؤمنان علی(ع) درباره لزوم رعایت حیا و حجاب در جامعه و در بازار اسلامی نخوانده است!

او همچنین حکماً در جریان ماجرای جاری ساختن حد شراب توسط امیرالمؤمنین(ع) بر ولید، حاکم خلیفه سوم که نشان از اهتمام علی(ع) به حدود الهی هست هم نیست...

غیر از این واضحات تاریخی، لازم به اشاره است که عدم اشاره مولی‌الموحدین (ع) به برخی مقولات حکومتی در نامه‌ها و سخنان ایشان، همچون عدم ذکر تمام موارد دین و شرع در قرآن کریم است.

یعنی اگر علی(ع) در نامه به استاندار مصر، درباره حجاب مردم سخنی نمی‌گوید، به این معنی است که علی(ع) و استاندار علی(ع) هر دو به رعایت حدود الهی و بایسته‌های حکومت اسلامی که «حجاب» هم از جمله آنان است، مقیّد هستند و امر مشهود نیز علی‌الرویه ضرورتی به نقل و اشاره در یک نامه ندارد.

محافل تحلیلی و آگاهان سیاسی از این می‌گویند که عدم تحلیل صحیح و بی‌مطالعگی، تبدیل به یکی از بلایای بزرگ اردوگاه اصلاح‌طلبان شده است.

بلیّه‌ای که نه تنها خود را علاقه‌مند به تشکیل «هسته سخت» و ایجاد حلقه معمّرین نشان می‌دهد بلکه به جوانان نیز اقبالی ندارد و هر نوع تفکر درست و نشاط جوانانه را از خود می‌راند.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
اصلاً بحث حجاب به کنار،

"وقتی به عرصه بازار می‌پردازد، ببینید چگونه روابط اقتصادی آن عصر را ترسیم می‌کند"

امثال شما واقعاً اصول اقتصادی حضرت علی (ع) را قبول دارید و اجرا می کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
امام علی ع فرمود: تا کوخ ها ویران نشود ، کاخ ها آباد نمی شوند. آقایان اصلاح طلب الان واقعا روش اقتصادی شما با این حدیث تطابق دارد؟! بنظر من فقط روش احمدی نژاد با این حدیث منطبق بوده و هست...
United States
اصلاح طلبان اونقدر که به امامان ماکیاولیست خود اعتقاد دارند به شیوه حکومت علی (ع) کاری ندارند
Canada
یک تفاوت وجود دارد اگر حضرت علی(ع) حد شرابخوار را اجرا فرمودند به خاطر این است که شراب جزو حدود الهی است که طراحتا در قرآن ذکر شده است درحالیکه حجاب جزو واجبات است نه حدود الهی.
حکومت اسلامی و حاکم اسلامی باید حدود الهی را در جامعه پیاده کنند و حدود الهی و احکام انها در قران امده و تغییر نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
حضرات افساد طلب میتوانند بگویند علی علیه سلام با بی حجابی موافق بوده اند .حرف های ایشان فقط القای این مطلب است .قرآن کریم راجع به رکعات نماز بیانی ندارد یا تعدادطواف دور کعبه معظمه آیا می توان نتیجه گرفت چون تعداد در رکعات وطواف نیامده هرکه هرچقدر دوست دارد نماز بخواند یا طواف کند .آیا در قرآن مجید درباره پوشش که امر الهی است مطلب آمده است یا نه ؟پس چرا آقایان جهت اثباتی امر را رها کرده اند و جهت سلبی آن را گرفته اند . الا اینکه فی قلوبهم مرض برای این اشخاص است . خدا انصاف دهد.اینطوری می خواهید اسلام را ترویج کنید .
Iran, Islamic Republic of
این افرادبه مثابه افراد زمان جاهلیتند که شناختی از دین اسلام ندارند یا معاندینی هستند که با جعل احادیث سعی در به کرسی نشاندن اهداف موهوم و پست و حقیر خود هستند.