يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

وضعیت فوق‌العاده در تونس باز هم تمدید شد

شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 680208
وضعیت فوق‌العاده در تونس با تصمیم شورای امنیت ملی این کشور به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.
وضعیت فوق‌العاده در تونس باز هم تمدید شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شورای امنیت ملی تونس به ریاست «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور این کشور  تصمیم گرفت که وضعیت فوق‌العاده در تونس یک ماه دیگر تمدید شود.

در بیانیه صادره از ریاست‌جمهوری تونس آمده است که در نشست این شورا تحولات امنیتی داخل کشور، منطقه و سطح بین‌الملل به خصوص اوضاع لیبی بررسی شد.
طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، ششم مارس گذشته نیز وضعیت فوق‌العاده در تونس را به مدت یک ماه تمدید کرده بود.

از سال ۲۰۱۵ در سراسر تونس وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است در حالیکه تعدادی از نهادهای حقوقی از جمله مرکز حقوق بشر و آزادی‌های تونس با انتقاد از این وضعیت اعلام کرده‌اند که چنین وضعیتی در کشور باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است.

پیش از این «انور اولاد علی» رئیس این مرکز گفته بود که به اسم قانون وضعیت فوق‌العاده، اقداماتی علیه برخی افراد مظنون به ارتباط با پرونده‌های تروریستی، قاچاق و جرایم اقتصادی صورت گرفته که در حقیقت دلایل روشنی برای اثبات ارتباط این افراد با جرایم مذکور وجود ندارد.

طبق قانون وضعیت فوق‌العاده اختیارات زیادی به نیروهای امنیتی داده شده و با هر گونه تجمع و تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز نیز برخورد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *