يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

انقلابی که هر روز تکرار می‌شود

محسن پیرهادی
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 662597
انقلاب اسلامي، تنها يک رخداد سياسي و مربوط به بهمن ۵۷ و محدود به اوراق تاريخ نيست. انقلاب اسلامي، امروز است، انقلاب فرداست و هر روز در حال تکرار شدن است.
جهان نيوز - محسن پیرهادی: 1- در دي ماه ۵۷ و درست يک ماه پيش از انقلاب شکوهمند اسلامي، امام خميني (ره) پنج نفر يعني شهيد بهشتي، شهيد مطهري، شهيد باهنر، مرحوم هاشمي رفسنجاني و مرحوم موسوي اردبيلي را به عضويت در شوراي انقلاب منصوب کردند. غير از اين سه نفر اول که همه در صدر انقلاب به شهادت رسيدند، آقايان هاشمي و موسوي اردبيلي هم ‌در دي و آذر۹۵ دار فاني را وداع گفتند.

پس از انقلاب اسلامي، امام 10  نفر ديگر از جمله مقام معظم رهبري را به شوراي انقلاب اضافه کردند که برخي از آنان، به دليل انتقال به دولت يا دلايل ديگر جابه‌جا شدند. در مجموع ۲۳ نفر به عضويت شوراي انقلاب درآمده‌اند که از اين تعداد، تنها ۸ نفر در قيد حياتند. از آن هشت نفر هم تنها دو يا سه نفر، همچنان در جامعه فعالند و برونداد سياسي و اجتماعي دارند.

2-در چند سال گذشته، بزرگاني که از ميان ما رفتند کم نيستند، آقاي هاشمي شاهرودي، آقاي هاشمي رفسنجاني، آقاي مهدوي‌کني و بسياري از بزرگان ديگر. اما انقلاب اسلامي نه تنها تضعيف نشده بلکه حتما مستحکم‌تر هم شده است اگر چه خسارتي که کشور و انقلاب با از دست دادن استوانه هاو عمودهاي خيمه ديده کم نيست، اما مهم آن است که خيمه نه تنها زمين نخورده بلکه پرچم آن  از گذشته افراشته تر هم هست. اين يعني انقلاب زاينده است.

3-تقريباً ۴۰ روز مانده  به جشن ۴۰ سالگي انقلاب، خوب است بينديشيم که انقلاب چگونه با اين همه مانع و چالش، از جنگ خارجي گرفته تا فتنه انگيزي داخلي و تحريم اقتصادي، همچنان نه تنها پابرجاست، بلکه روز به روز بالنده تر و ريشه دارتر هم مي‌شود. از قضا هر کجا هم که گزندي به کشور رسيده، نتيجه دور شدن از ارزش‌ها و اصول اوليه همان انقلاب اسلامي است.

4- انقلاب اسلامي، تنها يک رخداد سياسي و مربوط به بهمن ۵۷ و محدود به اوراق تاريخ نيست. انقلاب اسلامي، امروز است، انقلاب فرداست و هر روز در حال تکرار شدن است. انقلاب اسلامي تابلوي بزرگ و تمام نمايي از همه ارزش‌ها و زيبايي‌هاست. انقلاب، حماسه شهداي غواص کربلاي ۴ است، شهامت شهيد حججي است، مظلوميت شهداي علمي و صلابت يک ملت است. ملتي که به خدا تکيه کرده و به واسطه پايمردي بر صراط حق، نه خوف دارد و نه اندوهگين مي شود.
منبع:رسالت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *