چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۷

تهران برای زلزله ۷.۵ ریشتری آماده است؟

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 655180
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: تهران برای یک زلزله بزرگ 7.5 ریشتری آمادگی ندارد، اما برای حوادث کوچک آمادگی داریم.
تهران برای زلزله ۷.۵ ریشتری آماده است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از  ایسنا، اسماعیل نجار در بیستمین مانور  نمادین زلزله و ایمنی مدارس که صبح امروز چهارشنبه هفتم آذر به صورت پایلوت در مدرسه فاطمه پزشکی کرج برگزار شد گفت: با توجه به آموزش‌هایی که داده شده بود خوشبختانه این مانور به نحو احسن توسط دانش‌آموزان انجام شد.

نجار افزود: پناه‌گیری، خروج از محل، برپایی چادر،  انتقال مصدومین و ... به خوبی انجام شد.

وی با تاکید بر اهمیت آمادگی در برابر حوادث خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که می‌توان برای ارتقای آمادگی انجام داد برگزاری مانور است که خوشبختانه هر سال برگزار می‌شود و این بیستمین مانوری بود که انجام شد.

معاون وزیر کشور در خصوص آمادگی کشور در برابر حوادث اعلام کرد: این موضوع به سطح حادثه بستگی دارد، اگر حادثه گسترده و در مراکز جمعیت بزرگ باشد سطح آمادگی پایین است، مثلا تهران برای یک زلزله بزرگ 7.5 ریشتری آمادگی ندارد، اما برای حوادث کوچک آمادگی داریم.

این مسئول ادامه داد: در هر حال آموزش برای مقابله با حوادث اهمیت زیادی دارد و به دنبال آن هستیم تا دانش‌آموزان حوادث را بشناسند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انشا الله بزودي از دست محتكرين مسكن راحت ميشيم
Iran, Islamic Republic of
راهكار مديريت بحران.در زمان بارندگي اگر بحران بوجود امد ميري جلوي باران نفس ميكشي و ميگويي عجب هواي به به همه جا ارومه من چقدر خوشبختم
Iran, Islamic Republic of
در عرض یکسال میشود در حاشیه جاده قم شهری جدید و مدرن مثل پرند با همکاری شرکتهای خارجی از چین و ژاپن و آلمان و برزیل و ... ساخت و نصف جمعیت تهران را در برجهای مسکونی ضد زلزله در آنجا سکنی داد. میشود پولش هم هست ولی همت میخواهد
Iran, Islamic Republic of
چرا مديريت بحران فاقد ساختار تشكيلاتي است و بخوان يكيو سركار بزارن ميشه مدير بحران
Iran, Islamic Republic of
تهران خدای نکرده زلزله قدرتمند بیاد ، فاجعه بزرگی میشه. خدایا ایران تنها کشور شیعه دنیاست. خودت حفظش کن.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
باور کنید ؛ تهران با این اوضاعی که دارد ؛ در برابر زلزله 6/5 ریشتری هم دچار بحران جدی خواهد شد ! فقط دعا کنید که زلزله شدیدی در تهران اتفاق نیفتد ، که فاجعه بشری خواهد شد !!
ضمنا ؛ خواندن سوره زلزال ؛ انشا الله ، با اراده الهی ، در جلوگیری از وقوع زلزله ، موثر است !
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
طرح ایجاد مراکز بحران را ؛ بنده حقیر ، در سال 82 ، بعد از زلزله بم ، ارائه کردم ، که بعد از 5 سال بطور ناقص و فقط در مناطق تهران اجرایی شد . ولی متاسفانه با نگاه تجاری ، اکثر این مراکز ؛ تغییر کاربری پیدا کرده اند !!