پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

بازداشت ۵ ژنرال ارشد الجزایر به اتهام فساد

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 646801
دادگاه نظامی شهر البلیده در جنوب الجزایر دستور حبس پنج تن از ژنرال‌های برجسته ارتش این کشور را صادر کرد.
بازداشت ۵ ژنرال ارشد الجزایر به اتهام فساد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، این پنج ژنرال برجسته پس از حضور در دادگاه نظامی از سوی قاضی دادگاه به اتهام کسب ثروت نامشروع و سوء استفاده از جایگاهشان محکوم به حبس شدند.

مساله تغییرات در موسسه نظامی الجزایر که افسران عالی رتبه از جمله مسئولانی در وزارت دفاع این کشور و فرماندهان مناطق نظامی را هم شامل شده، با اتهام افسران بازنشسته ارتش این کشور به فساد اکنون بُعد دیگری یافته است.

قاض تحقیقات دادگاه دستور حبس موقت حبیب شنتوف، فرمانده سابق منطقه نظامی یک، عبد الرزاق شریف،  فرمانده سابق منطقه نظامی چهار، سعید بای، فرمانده سابق منطقه نظامی دو، بوجمعه بودواور، مدیر سابق اداره مالی وزارت دفاع و مناد نوبه، فرمانده سابق ژاندارمری این کشور را صادر کرده است.

دستگاه قضایی نظامی الجزایر در سپتامبر گذشته این پنج افسر ارشد را ممنوع السفر کرده و پاسپورت‌های آنها را مصادره کرده بود.این حکم قاضی پس از آن صادر شد که سعید بای با وجود ممنوع السفر بودن تصمیم گرفت الجزایر را به همراه خانواده‌اش ترک کند.

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سالخورده الجزایر در چند ماه گذشته تغییرات ناگهانی را در ارتش، پلیس، ژاندارمری و سازمان اطلاعات این کشور به وجود آورده است.
این تغییرات جنجال بزرگی را در الجزایر به راه انداخته که با انتخابات ریاست جمهور بهار ۲۰۱۹ همزمان شده‌ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *