جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

رایزنی‌های حریری برای تشکیل کابینه، تقریبا هیچ!

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 642409
پارلمان لبنان دیروز و امروز اولین نشست‌های قانون‌گذاری خود بعد از برگزاری انتخابات را در سایه خلأ دولت در این کشور برگزار کردند.
رایزنی‌های حریری برای تشکیل کابینه، تقریبا هیچ!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مجلس نمایندگان لبنان بعد از اینکه در نشست دیروز خود مجموعه‌ای از پروژه ها را برای آرامش دادن به فضای داخلی لبنان تصویب کرد، امروز جلسات خود را ادامه خواهد داد.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که تاکنون هیچ پیشرفتی در روند تشکیل دولت و رایزنی‌ها و دیدارهای صورت گرفته در این خصوص به وجود نیامده است.
علاوه بر اینها میشل عون رئیس جمهور لبنان قرار است فردا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کند.

روزنامه البناء لبنان به فضای آرامش نسبی در مذاکرات سیاسی صورت گرفته در نشست پارلمان لبنان اشاره کرده و نوشت که نبیه بری رئیس پارلمان موفق شد روند قانونگذاری را در اولویت مسائل مربوط به پارلمان قرار دهد. در این نشست تعدادی از قوانین به تصویب رسید و این روند امروز نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

قوانینی که در نشست دیروز مجلس نمایندگان لبنان به تصویب رسید، شامل 5 قانون است که در زمینه قانون مدیریت پسماندها و زباله ها، قانون معاملات الکترونیکی، قانون میانجگری قضایی، قانون حمایت از کاشفان فساد بعلاوه قانون مبارزه با فساد در قراردادهای نفت و گاز بود. بیشتر سخنرانان جلسه دیروز انتقادات شدیدی را نسبت به تاخیر در روند تشکیل دولت داشتند و خواستار حل مشکلات اقتصادی در این کشور بودند.جلسات دیروز پارلمان در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و جلسه امروز در ساعت 11 صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد.

رایزنی‌های سعد حریری برای تشکیل دولت، تقریبا هیچ!
رایزنی‌ها و تماس‌هایی که سعد حریری نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه با جریان‌های مرتبط انجام می‌دهد، تقریباً صفر است. این موضوع نشان می‌دهد تاکنون هیچ تفاهمی بین گروه‌های سیاسی لبنان در خصوص سهمیه‌بندی ها و پست‌های وزارتی به دست نیامده است. البته بررسی پرونده تشکیل دولت نیز در جلسه عمومی دیروز پارلمان مشهود بود. پارلمانی که از زمان برگزاری انتخابات برای اولین بار در یک نشست قانونگذاری تشکیل جلسه می‌داد.

الجمهوریه در مطلبی در این خصوص نوشت که قوانین تصویب شده در سایه وجود دولت پیشبرد امور به اجرا گذاشته نخواهد شد. این را همه لبنانی‌ها می‌دانند و بیشتر نمایندگان نیز در نشست دیروز پارلمان آن را خاطر نشان کردند.روزنامه اللواء نیز در گزارشی با اشاره به نشست دیروز و امروز پارلمان لبنان تاکید کرد که فساد و مدیریت پرونده زباله‌ها نیازمند تشکیل دولت ضرورت در لبنان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *