سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

​دومین سفر هیئت شورای سوریه دموکراتیک به دمشق

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 634371
روزنامه الوطن از دومین سفر هیئت شورای سوریه دموکراتیک به دمشق برای انجام دور دوم مذاکرات با دولت سوریه درخصوص اداره محلی خبر داد.
​دومین سفر هیئت شورای سوریه دموکراتیک به دمشق
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه "الوطن"، ریاض درار، رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که این شورا مذاکرات جدیدی انجام داد و در جریان آن به بررسی "مفهوم اداره محلی، امکان مشارکت در آن و چشم‌اندازهای آتی درباره مفهوم تمرکززدایی" پرداخت.

وی در ادامه افزود: تمامی رایزنی‌هایی که تاکنون انجام شده، از باب شناخت دیدگاه طرف مقابل بوده است.

درار تصریح کرد: این مذاکرات نیاز زیادی به شناخت و بررسی برای تصمیم گیری در این باره دارد، در نتیجه ممکن است این امر به جلسات دیگر بکشد و در دیدارهای دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

وی به رویترز گفت، مذاکرات طولانی شامل پیشنهادی از جانب دمشق در جریان است که مربوط به مشارکت منطقه ما در انتخابات محلی ماه آینده است.

درار افزود: شورای سوریه دموکراتیک اصرار دارد ماهیت حاکمیتی و خودمختاری آن در هر انتخاباتی در آینده حفظ شود. هیئتی که از قامشلی به دمشق رفته بود درخواست رایزنی‌های بیشتر را داده است.

وی تصریح کرد: مسؤولان دولت سوریه مسائلی را مطرح کردند که شورای سوریه دموکراتیک هنوز آنها را زود می‌داند ما نیاز به توافق بر سر مسائل خدماتی داریم تا اعتماد بین ما احیا شود.

در آغاز ماه جاری میلادی هیئتی از شورای سوریه دموکراتیک برای نخستین بار به منظور انجام مذاکرات با دولت سوریه به دمشق رفت.

در این دیدارها، بر سر دستیابی به تصمیماتی درخصوص تشکیل کمیته‌هایی در سطوح مختلف به ویژه گسترش رایزنی‌ها، دستیابی به وضعیت نهایی جنگ توافق شد.

از سوی دیگر، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و احزاب نزدیک به آن روز دوشنبه تحت نظارت آمریکا در شهرک عین عیسی در شمال رقه نشست داشتند و به بررسی سیستم جدید خودمختاری متناسب دولت محلی که نظام سوریه مطرح می‌کند، پرداختند.

یک منبع کرد گفت: نشستی که در آن شخصیت‌های برجسته کرد مانند الهام حمید رئیس هیئت اجرایی شورا و مصطفی مشایخ رهبر برجسته حزب وحدت دموکراتیک کرد و دیگر شخصیت‌ها حضور داشتند سیستم خودمختاری را مطابق قانون اساسی و بند ۱۰۷ اداره‌های محلی بررسی کرد.

پیشتر اخباری درخصوص افزایش تماس‌ها میان کردهای سوریه و دمشق به منظور بررسی آینده مناطق تحت سیطره کرد به گوش رسیده بود.

نظام سوریه اخیرا از آمادگی ارتش جهت انجام عملیات نظامی برای باز پس‌گیری مناطق تحت کنترل نیروهای کرد خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *