سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

احتمال برکناری دولت «الملقی» در اردن

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 617607
شهرهای اردن دیشب نیز صحنه برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز بود در حالیکه برخی منابع آگاه از احتمال برکناری دولت «هانی الملقی» خبر می‌دهند.
احتمال برکناری دولت «الملقی» در اردن
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز مردم اردن دیشب نیز برای پنجمین شب متوالی ادامه داشت و معترضان لغو قانون جدید مالیات را خواستار شدند.

با وجود اینکه تظاهرات در بسیاری از شهرها برگزار شد اما منطقه الدوار الرابع در امان که ساختمان نخست‌وزیری در آن واقع شده است، شاهد بیشترین تظاهرات بود.

صدها نفر از معترضان در منطقه الدوار الرابع تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی برکناری دولت و انحلال پارلمان را خواستار شدند.

احتمال استعفای الملقی

برخی منابع آگاه در امان گزارش دادند که عبدالله دوم شاه اردن، «هانی الملقی» نخست‌وزیر این کشور را برای برگزاری نشست دعوت کرده است.

وبگاه «خبرنی» نیز به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد که احتمالا الملقی امروز دوشنبه از سمت خود استعفا می‌کند.

آزادی بازداشت‌شدگان

یک منبع امنیتی در اداره کل امنیت اردن نیز از آزادی تمامی افرادی که در رابطه با اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند، خبر داد.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت که همه این افراد روز شنبه در جریان اعتراضات در منطقه الدوار الرابع تنها به مدت چند دقیقه توقیف و سپس آزاد شدند.

شمار نمایندگان مخالف قانون جدید مالیات به 90 نفر رسید

«عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن اعلام کرد که پارلمان از «عبدالله دوم» برای برگزاری جلسه فوق‌العاده با محوریت بررسی اصلاحات قانون مالیات بر درأمد کسب اجازه خواهد کرد.

الطراونه اشاره کرد که پارلمان تمایل زیادی به مخالفت با اصلاحات قانون مذکور دارد و شمار نمایندگان مخالف نیز به 90 نماینده از مجموع 130 نماینده رسیده است.

از سوی دیگر 43 نماینده در نامه‌ای به عبدالله دوم برکناری دولت «هانی الملقی» را خواستار شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *