کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجبور نبوديد خود را به امريكا سنجاق كنيد!

23 ارديبهشت 1397 ساعت 0:29

حتي اگر اعتماد آنان به امريكا صرفاً اشتباه محاسباتي تلقي شود، چگونه مردم به چنين سياستمداراني اعتماد كنند كه در موضوعي به اين مهمي، به رغم قرائن و شواهد بسيار، دچار اشتباه محاسباتي شدند؟


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدرضا خاتمي، فعال سياسي اصلاح‌طلب و برادر رئيس دولت اصلاحات مي‌گويد كه سياست‌ورزي پس از برجام براي اصلاح‌طلبان سخت مي‌شود. او در نشست رؤساي دواير حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در مورد برجام و ادامه دادنش با اروپايي‌ها، با تأکید بر اينكه «اروپايي‌‌‌‌ها آن‌چنان مستقل هم نيستند و كمپاني‌‌‌هاي بزرگ به دنبال منافع و سرمايه‌‌‌گذاري مي‌‌‌روند. » مي‌گويد كه «اگر در مجموع ايران نيز تصميم به خروج از برجام گرفت، سياست‌‌‌ورزي براي اصلاحات بسيار سخت خواهد بود. »

به گزارش جوان، شايد در نگاه اول بپرسيم كه خروج امريكا از برجام و سپس خروج احتمالي ايران از آن، چه نسبتي با اصلاح‌طلبان دارد؟ اما بايد مواضع اصلاح‌طلبان در مورد امريكا و همه تلاشي را كه در همه سال‌هاي پس از دولت روحاني براي بزك چهره امريكا و توجيه مذاكره با امريكايي‌ها كردند، مروري سريع كرد.

آنها به هر طريقي كوشيدند چهره استكباري و مستبد و عهدشكن امريكا براي مردم ايران را ترميم كه نه، نقاشي شود. كلاغي را رنگ كردند جاي قناري بفروشند و حالا نقاشي‌ها فروريخته و سياهي كلاغ بيش از پيش عيان شده است. در چنين شرايطي يقيناً سياست ورزي براي اصلاح‌طلبان سخت‌تر خواهد بود. حتي اگر اعتماد آنان به امريكا صرفاً اشتباه محاسباتي تلقي شود، چگونه مردم به چنين سياستمداراني اعتماد كنند كه در موضوعي به اين مهمي، به رغم قرائن و شواهد بسيار، دچار اشتباه محاسباتي شدند؟

از طرفي اصلاح‌طلبان همه پيشرفت كشور را منوط به برجام و كدخدا و خود را و همه كشور را به امريكايي‌ها سنجاق كردند. طبيعي است در چنين شرايطي پس از برجام، سياست ورزي پس از برجام براي آنان سخت‌تر خواهد شد.


کد مطلب: 611357

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/611357/مجبور-نبوديد-خود-امريكا-سنجاق-كنيد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com