پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۸

مجبور نبوديد خود را به امريكا سنجاق كنيد!

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب: 611357
حتي اگر اعتماد آنان به امريكا صرفاً اشتباه محاسباتي تلقي شود، چگونه مردم به چنين سياستمداراني اعتماد كنند كه در موضوعي به اين مهمي، به رغم قرائن و شواهد بسيار، دچار اشتباه محاسباتي شدند؟
مجبور نبوديد خود را به امريكا سنجاق كنيد!
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدرضا خاتمي، فعال سياسي اصلاح‌طلب و برادر رئيس دولت اصلاحات مي‌گويد كه سياست‌ورزي پس از برجام براي اصلاح‌طلبان سخت مي‌شود. او در نشست رؤساي دواير حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در مورد برجام و ادامه دادنش با اروپايي‌ها، با تأکید بر اينكه «اروپايي‌‌‌‌ها آن‌چنان مستقل هم نيستند و كمپاني‌‌‌هاي بزرگ به دنبال منافع و سرمايه‌‌‌گذاري مي‌‌‌روند. » مي‌گويد كه «اگر در مجموع ايران نيز تصميم به خروج از برجام گرفت، سياست‌‌‌ورزي براي اصلاحات بسيار سخت خواهد بود. »

به گزارش جوان، شايد در نگاه اول بپرسيم كه خروج امريكا از برجام و سپس خروج احتمالي ايران از آن، چه نسبتي با اصلاح‌طلبان دارد؟ اما بايد مواضع اصلاح‌طلبان در مورد امريكا و همه تلاشي را كه در همه سال‌هاي پس از دولت روحاني براي بزك چهره امريكا و توجيه مذاكره با امريكايي‌ها كردند، مروري سريع كرد.

آنها به هر طريقي كوشيدند چهره استكباري و مستبد و عهدشكن امريكا براي مردم ايران را ترميم كه نه، نقاشي شود. كلاغي را رنگ كردند جاي قناري بفروشند و حالا نقاشي‌ها فروريخته و سياهي كلاغ بيش از پيش عيان شده است. در چنين شرايطي يقيناً سياست ورزي براي اصلاح‌طلبان سخت‌تر خواهد بود. حتي اگر اعتماد آنان به امريكا صرفاً اشتباه محاسباتي تلقي شود، چگونه مردم به چنين سياستمداراني اعتماد كنند كه در موضوعي به اين مهمي، به رغم قرائن و شواهد بسيار، دچار اشتباه محاسباتي شدند؟

از طرفي اصلاح‌طلبان همه پيشرفت كشور را منوط به برجام و كدخدا و خود را و همه كشور را به امريكايي‌ها سنجاق كردند. طبيعي است در چنين شرايطي پس از برجام، سياست ورزي پس از برجام براي آنان سخت‌تر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سران اصلاح طلب حالا مشتی پوسیده اند
هم دیدگاه و رویکردشان پوسیده شده
هم پیری ذهن اکثریتشان را از پای در آورده
United Arab Emirates
نه شماها بهتر از اوناييد و خيلي مدرن هستيد؟
اونا قاجار هستن اما شما خود سلطان محمد
Iran, Islamic Republic of
این را یک عده رأی دهنده باید بفهمند.
Iran, Islamic Republic of
تئوری های اصلاح طلبان پوسیده از حجاریان عبدی تا زشت کلام و..... هیچ ادم عاقلی تمام تخم مرغ هاشو در یک سبد قرار نمی دهد. روحانی و دوستان به اصطلاح سیاستمدارش هنوز به اروپا خوشبین هستند و برای نجات و جلوگیری از سرخوردگی و پوشش دروغگو هایی که به مردم گفتند دست به دامن اروپا شدند. برخلاف رهبری که قدرت و پشتوانه نظام را مردم بخصوص جوانان می داند روحانی و دولتمردان نگاه به بیرون از کشور دارند. تاریخ صفحات تاخی را برای دولت اعتدال و اصلاح طلب خواهد نوشت.
Iran, Islamic Republic of
تا افکار فاسد افساد طلبان و گرایش آنها به جورج سوروسها هست
خیانت به کشور و وطن فروشی هم هست
Iran, Islamic Republic of
تا افسادطلب هست، جاسوس و خیانتکار هم هست
Iran, Islamic Republic of
روزگاری امریکایها از ایران حمایت میکردندتا روسها به ابهای گرم خلیج فارس دسترسی پیدا نکنند و در قابل این همکاری امتیازات ویژه ایی به شاه میدادند که نمود ان در جامعه کاملا هوبدا بود که رونق اقتصادی و کشاورزی شاخصه
ان بود و اما بعد انقلاب قضیه کاملا بر عکس شده است حال روسها امتیازاتی میدهند تا به ابهای گرم خلیج فارس دسترسی داشته باشند و لی احساس میشود امتیازات انها فقط یکطرفه است یعنی فقط منافع دولتها در ان دیده میشود نه مردم .البته دولتها تمام سعی خود را میکنند که مستقل باقی بمانند و تحت سلطه کسی نروند ولی قضاوت اصلی را مردم میکنند
Iran, Islamic Republic of
بعضی وقتها فکر می کنیم چه جور می شود ماهده نگنینی مثل ترکمن چای امضا می شود و اجرایی می گردد و باورش برای آدم خیلی سخت است.
ولی نمی دانستیم یک روزی چیزی به نام برجام در زمان ما اتفاق می افتد که ترکمن چای جای شکر دارد.
اصلاح طلبان واقعا برای شما متاسفیم.