پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

در برجام ایران طلبکار است نه بدهکار!

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 608707
تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل، سناریوی جدید آمریکا علیه ایران برای فشار و امتیازگیری بیشتر را افشا کرد.
در برجام ایران طلبکار است نه بدهکار!
به گزارش جهان نيوز، سید مصطفی خوش‌چشم بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان دانشکده فنی باهنر شیراز، با تحلیل سناریوی جدید آمریکا علیه ایران اظهار داشت: آمریکا برای امتیازگیری از ایران با ایجاد جو روانی و اقتصادی و ایجاد ترس از جنگی که هرگز اتفاق نخواهد افتاد، به دنبال تضعیف قوای موشکی و نظامی ایران است.

*طراحی یک پازل علیه ایران
وی افزود: یک پازل مشخص در یک بازه زمانی چندماهه برای فشار به ایران از سوی آمریکا طراحی‌شده که از آشوب و اعتراضات اخیر گرفته تا اختلالات بازار ارزی و حمله چند روز پیش به سوریه و... را دربرمی گیرد که هدف تمام این برنامه‌ها، ضعیف کردن نظام در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و... است.

*برجام قلاب ماهی‌گیری بود
خوش‌چشم ادامه داد: طبق گفته سوزان رایس، برجام برای ایران مانند قلاب ماهی‌گیری بود که ایران را به دام انداخت تا امتیازات بعدی را از آن کسب کرد.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه امروز آخرین کسی که باید به برجام بدبین می‌شد حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران بود که این اتفاق نیز افتاد، خاطرنشان کرد: در پازلی که برای تضعیف ایران طراحی‌شده بود، تکه اصلی برجام است.

*مجهول بودن قدرت نظامی ایران
وی با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا از بین بردن توان نظامی و موشکی ایران است، تصریح کرد: مارشال زینی نفر اول ارتش آمریکا اعتراف کرده بود که ما نسبت به توان نظامی ایران اطلاعاتی نداریم و فقط در این حد می‌دانیم که قایق‌های تندروی این کشور به‌راحتی با ناوهای آمریکا روبه‌رو خواهند شد و قدرت مین‌ریزی ایران در تنگه هرمز که 30 درصد انرژی دنیا ازآنجا عبور می‌کند، فراوان است.

*برجام موشکی بهانه‌ای برای کشف قدرت نظامی ایران
خوش‌چشم افزود: تحلیل این فرد نظامی مهم در آمریکا نشان‌دهنده این است که این کشور از توان نظامی ایران مطلع نیست و درصدد آگاهی از آن است تا مجهولاتش برطرف شود، بنابراین اینکه در برجام موشکی این‌همه اصرار به آن دارند، به دلیل این است که می‌خواهند به بهانه مذاکره، قدرت نظامی واقعی ایران را کشف کرده و پس‌ازآن نقشه پایانی خود را عملیاتی کنند.

*جنگ علیه ایران یک ادعا است
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه القای جنگ از سوی آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه ایران یک ادعای توخالی است، ادامه داد: آمریکا تا زمانی که ایران دارای مؤلفه‌های قدرتی چون توان نظامی بالا، قدرت موشکی و قدرت منطقه‌ای است، هرگز به ایران حمله نخواهد کرد اما به‌محض از دست دادن این مؤلفه‌ها، امکان حمله به ایران قوت خواهد گرفت و دور از ذهن نیست.

وی همچنین گفت: آمریکا برجام را برای ادامه تحریم‌ها علیه ایران نگاه می‌دارد و آن‌قدر فشارش را بیشتر می‌کند تا کشور آن‌قدر ضعیف شود که حتی برای رویارویی با آن نیاز به جنگ هم نباشد.

*موافقان برجام موشکی، کاسبان جنگ هستند
خوش‌چشم با بیان اینکه موافقان مذاکرات موشکی کاسبان جنگ هستند، ادامه داد: کسانی که موافق مذاکره و برجام موشکی هستند بی‌گمان کاسبان جنگ هستند چراکه از این طریق باید بروند موشک بخرند و پورسانتش را نیز بگیرند، بنابراین به‌شدت موافق برجام موشکی هستند.

این تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه طلبکار برجام ایران است نه آمریکا خاطرنشان کرد: ایران امتیازات بسیاری را در برجام از دست داد و اگر قرار است مذاکره‌ای صورت گیرد، باید تعهدات ایران به شکل معناداری تعدیل شود یعنی سقف غنی‌سازی اورانیوم کاملاً برداشته شود و اگر قبول کردند مذاکره را ادامه دهیم و اگر قبول نکردند باید گفت به جهنم و دیگر مذاکره را ادامه ندهیم.

وی همچنین گفت: آمریکا برای به هم ریختن اوضاع ایران از هر بهانه‌ای استفاده می‌کند تا این‌گونه به مردم و سرمایه‌گذاران القا کند که جو ایران ملتهب است و نباید در این کشور سرمایه‌گذاری کرد که نمونه آن اختلالات بازار ارزی بود که با ریختن دلار در دوبی، ثبات بازار ایران را به هم ریخت.

این فعال سیاسی افزود: اخیراً 900 نفر را در قالب بازرگان به ایران فرستاده‌اند تا به اسم کمک و مشاوره تمام اطلاعات شرکت‌های ایرانی را به دست آورده و بازار اقتصادی ایران را ملتهب کنند.

*ایران در برجام طلبکار است نه بدهکار
خوش‌چشم خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند 20 دقیقه‌ای وارد برجام شدیم و 20 دقیقه‌ای نیز خارج می‌شویم، سخن درستی نیست چراکه ما امتیازات بسیاری را در برجام از دست داده‌ایم و باید حق خود را ابتدا از آنان مطالبه کنیم نه اینکه بهانه به دست آمریکا و هم‌پیمانانش بدهیم.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: ترامپ 22 اردیبهشت خروج خود را از برجام اعلام می‌کند تا جو روانی دیگری علیه ایران راه‌اندازی شود و قیمت ارز نیز بالا رود که اگر مردم ایران از پشت پرده این سناریوها اطلاع داشته باشند، هرگز فریب این جوسازی‌ها را نخواهند خورد.

*لزوم آگاهی مردم از جو روانی آمریکا
وی خاطرنشان کرد: هرگز جنگی نظامی و سخت علیه ایران شکل نخواهد گرفت اما آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در این چند ماه با تنش و جو روانی یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی و امنیتی را علیه کشورمان دنبال خواهند کرد که مردم باید از این مسئله آگاه بوده و آرامش خود را حفظ کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *