شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

استقرار ۱۴۰کارشناس اطلاع‌رسانی درنمایشگاه کتاب

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 603533
علی اکبر تورانیان مدیر کمیته اطلاع‌رسانی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تشریح برنامه‌های این کمیته از استقرار ۱۴۰ کارشناس اطلاع‌رسانی در نمایشگاه کتاب خبر داد.
استقرار ۱۴۰کارشناس اطلاع‌رسانی درنمایشگاه کتاب
به گزارش جهان نيوز، علی اکبر تورانیان مدیر کمیته اطلاع‌رسانی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ با اشاره به برنامه‌های این کمیته برای نمایشگاه گفت: ما در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران طبق برنامه‌هایی که در سال گذشته داشتیم عمل خواهیم کرد‌، تلاشمان این است که بتوانیم اطلاع رسانی خوب و مطلوبی در نمایشگاه داشته باشیم، تا مراجعه‌کنندگان بتوانند در کمترین زمان اطلاعات کاملی را دریافت کنند.

وی ادامه داد در این راستا از کارشناسان خوب و متبحر و با تجربه‌ای بهره خواهیم گرفت‌، دوستانی که در ارتباط با کتاب و نشر هستند. به همین منظور امروز چهارشنیه نخستین نشست آموزشی و توجیهی برای کارشناسان کمیته اطلاع‌رسانی برگزار خواهد شد.

تورانیان با اشاره به دریافت اطلاعات مورد نیاز اطلاع‌رسانی از خانه کتاب گفت:‌ با تغییر مدیریت خانه کتاب این وعده داده شده است که مشکلاتی که در زمینه دریافت اطلاعات از سال‌های گذشته بوده برطرف شده و اطلاعات به صورت کامل در اختیار ما قرار بگیرد.

وی در خصوص اینکه سال گذشته در روزهای نخست نمایشگاه اطلاعات بسیاری ازناشران به اشتباه در اپلیکیشن ثبت شده بود و مشکلاتی از این قبیل وجود داشت،  امسال چه برنامه‌ای برای رفع این نواقص دارید؟ گفت: سال گذشته مشکل این بود که دوستان تشکل‌ها اطلاعات را به صورت ناقص در اختیارما قرار داده بودند،  بعضا برخی از ناشران اجراه بهای غرفه را نپرداخته بودند و یا شرایط خاصی داشتند که این دوستان اسامی آن‌ها را رد نکرده بودند. امسال ما از تشکل‌ها خواسته‌ایم که هر ناشری که وارد نمایشگاه می‌شود،‌ اطلاعاتش در اختیار ما قرار گیرد و مسائل جانبی با ناشران جداگانه حل و فصل شود.

وی از استقرار 140 کارشناس اطلاع‌رسانی در 17 غرفه محیطی و 16 غرفه سالنی و تعدادی نیز به صورت سیار در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد  و گفت: تعداد غرفه‌ها و کارشناسان نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

تورانیان در پاسخ به اینکه برنامه‌های کمیته اطلاع‌رسانی امسال چه تفاوتی با سال گذشته داشته است،‌ گفت: ما پیشنهادهایی را برای نمایشگاه امسال داشتیم از جمله اینکه راهنما و مشاور کتاب داشته باشیم به این صورت که افراد و کارشناسانی باشند و در هر بخش درباره انتخاب کتاب خوب به مخاطبان مشاوره دهند‌، اما در شرایط فعلی نمایشگاه کتاب تهران گویا این امکان وجود ندارد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *