شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

روسیه و ترکیه مذاکره بر سر تل رفعت را آغاز کردند

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 602406
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از آغاز مذاکرات رسمی میان ترکیه و روسیه با موضوع تل رفعت خبر داد و اعلام کرد: اگر شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) از تل رفعت خارج شوند، نیازی به عملیات نظامی ترکیه نخواهد بود.
روسیه و ترکیه مذاکره بر سر تل رفعت را آغاز کردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، به دنبال خروج شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) از مرکز عفرین و انتقال برخی از این نیروها به منطقه استراتژیک تل رفعت، بحث در مورد عملیات ارتش ترکیه در این منطقه به بحث روز ترکیه تبدیل شده است.

موضوع مذاکره بر سر تل رفعت  پس از نشست سه‌جانبه اردوغان، پوتین و روحانی در آنکارا مطرح شد. اردوغان در پایان این نشست از آغاز مذاکرات ترکیه با ایران و روسیه بر سر تل رفعت خبر داده بود.

بکر بوزداغ، معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت ترکیه نیز در این خصوص اعلام کرده بود: گروه‌های تروریستی ی.پ.گ و پ.ی.د همانند عفرین در تل رفعت نیز پاک‌سازی خواهند شد و پایان آن‌ها در آنجا نیز نزدیک است.

در همین راستا، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی با اعلام آغاز مذاکرات ترکیه و روسیه بر سر مسئله تل رفعت اعلام کرد: در صورت خارج شدن شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) از تل رفعت خارج شوند، نیازی به عملیات نظامی ترکیه نخواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *