يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اولویت‌های بیمه سلامت در سال ۹۷

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب: 601360
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، استقرار سازمان الکترونیک را مهم‌ترین برنامه این سازمان در سال ۹۷ دانست و گفت: حذف بروکراسی، تسهیل در ارائه خدمات، مدیریت هزینه در گروتحقق سازمان الکترونیک است.
اولویت‌های بیمه سلامت در سال ۹۷
به گزارش جهان نيوز، طاهر موهبتی، مهمترین برنامه‌های سازمان بیمه سلامت در سال جاری را تشریح کرد و افزود: برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران برگرفته از اسناد بالادستی، سند چشم‌انداز، احکام برنامه ششم و سیاست‌های کلی سلامت بوده که مهمترین آن استقرار سازمان الکترونیک است که امیدواریم در سال جاری گام‌های موثری برداریم.

وی ادامه داد: برابر قانون تمامی بخش‌های ارائه دهنده خدمت در حوزه سلامت اعم از دولتی، خصوصی و غیر دولتی مکلف شدند که در زمان ارائه خدمت از پایگاه بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران استحقاق سنجی کنند. این موضوع به مدیریت هزینه و حذف حذف دفترچه در بیمارستان‌های دولتی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

موهبتی به حذف دفترچه در بخش بستری نیز اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه در اواخر سال ۹۶ در ۴ استان در بخش بستری ۱۲۰ بیمارستان در کشور آغاز شد. امیدواریم تا پایان ۶ ماهه اول سال ۹۷ این موضوع در سراسر بیمارستان‌های دولتی با همت وزارت بهداشت، معاونت درمان و آی تی وزارت مذکور شکل گیرد. البته ما در ابتدای راه هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم که الکترونیکی شدن خدمات را در بخش سرپایی نیز محقق کنیم.

موهبتی اجرای گایدلاین‌ها، راهنما‌های بالینی و پروتکل‌های درمان به منظور خرید راهبردی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: تلاش خواهیم کرد که در سال جاری بتوانیم همپوشانی را نیز برطرف کنیم. در حال حاضر بین این سازمان و صندوق تامین اجتماعی حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر همپوشانی وجود دارد. البته در اواخر سال ۹۶ با اقداماتی از همپوشانی جدید جلوگیری شد و با الکترونیکی شدن و اتصالی که در پایگاه جمعیتی صورت گرفته، در هنگام صدور و تمدید دفترچه امکان همپوشانی به حداقل خواهد رسید.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *