پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
از سوی موگرینی صورت گرفت؛

تاکید بر نقش ایران، ترکیه و روسیه در سوریه

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 595283
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از شرایط حاکم بر سوریه، خواستار اجرای سریع قطعنامه سازمان ملل در این مورد شد.
تاکید بر نقش ایران، ترکیه و روسیه در سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اروپا در زمینه بحرانی شدن شرایط در سوریه نگران است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مورد به خبرنگاران گفت: « ترکیه، روسیه و ایران مسئولیت ویژه ای برای تنش زدایی در سوریه دارند.»

وی افزود: «قطعنامه سازمان ملل در زمینه تحقق آتش بس، نخستین گام محسوب می شود که باید به سرعت اجرایی شود.»

موگرینی همچنین از ارسال نامه به ایران، ترکیه و روسیه درباره آتش بس 30 روزه خبر داده بود.

آتش بس پنج ساعته که روسیه پیشتر اعلام کرده بود در غوطه شرقی دمشق اجرا می شود،امروز سه شنبه از ساعت 9 به وقت محلی آغاز شد. 

روز دوشنبه (دیروز) «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود که از «سه شنبه» (امروز)، به صورت روزانه پنج ساعت آتش بس در غوطه شرقی دمشق اعلام می شود. این مدت از 09:00 آغاز و تا ساعت 14:00 همان روز ادامه دارد. 

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه 24 فوریه (5 اسفند) قطعنامه جدیدی برای آتش بس در سوریه تصویب کرد و از طرف های درگیر خواست تا فورا مقدمات برای آتش بس را که مدت آن حداقل 30 روز است، فراهم کنند. در این قطعنامه (به اصرار روسیه) گروه های تروریستی داعش، النصره و القاعده مستثنی شده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *