پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۲
۱۰

واکنش رییس دادگاه انقلاب به کشف حجاب‌ اخیر

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 588222
رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران در واکنش به کشف حجاب‌های اخیر، برخی از این افراد را فریب‌خورده و برخی را مجری برنامه‌های دشمن خوانده و می‌گوید این اقدام قانون شکنی است و قانون با شدت با این‌ها برخورد می‌کند البته به جز مانکن‌ها.
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی غضنفرآبادی با اشاره به کشف حجاب برخی افراد طی روز‌های گذشته در خیابان‌ها اظهار کرد: این افراد، قانون‌شکن هستند و از آزادی، امنیت و فرهنگ اسلامی مردم سوء استفاده می‌کنند.

رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران افزود: به نظر می‌رسد برخی از این افراد فریب‌خورده هستند و تحت تاثیر حرف‌های شیطانی قرار گرفتند. برخی از این افراد هم خودخواه هستند و خواست و خواهش نفسانی خود را به خواست قاطبه مردم ترجیح می‌دهند.

غضنفرآبادی گفت: امیدوارم خداوند به این افراد عقل بدهد و اگر مسلمان هستند، اعتقادات‌شان را تکمیل و تقویت کنند و اگر هم غیرمسلمان هستند، به حقوق دیگران احترام بگذارند؛ البته قانون هم به شدت با این‌ها برخورد خواهد کرد به غیر از آن‌هایی که مانکن بوده‌اند؟!

وی با بیان اینکه دسیسه‌های استکبار جهانی پشت این قضیه وجود دارد اضافه کرد: استکبار جهانی دنبال این است که به نحوی و از هر طریق، راه و روشی ملت ایران را تضعیف و تحقیر کنند و، چون در جبهه‌های نبرد کم آورده‌اند به این کار‌های کثیف روی آورده‌اند که ارزرش بازگو کردن هم ندارد.

غضنفرآبادی با اشاره به پر رنگ‌تر شدن این موضوع بعد از ناکامی دشمن در اغتشاشات اخیر اظهارکرد: برخی افراد هم برای اینکه برنامه‌های دشمن را پیش ببرند، این کار‌ها را انجام می‌دهند و به فضل خداوند متعال و هوشیاری ملت شریف، بزرگ و آگاه ایران اسلامی، دشمن در تمام زمینه‌ها و عرصه‌ها شکست خورده است.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع حجاب اختیاری از سوی این افراد گفت: این هم از همان کج‌فهمی‌های این افراد است. حجاب هم در آیات نورانی قرآن کریم و هم روایات وجود دارد و یکی از مواردی که در جامعه و جوامع اسلامی باید رعایت شود، حجاب است. اینکه این شعار‌ها را مطرح می‌کنند، از روی ناآگاهی و بی‌اطلاعی از احکام نورانی اسلام است و دنبال این هستند که مرحله به مرحله پیش بروند و در گام اول بحث حجاب اختیاری را مطرح کرده و بعد هم سایر موضوعات را مطرح می‌کنند.

غضنفرآبادی تصریح کرد: ضمن اینکه بر مسئله حجاب در قرآن، روایات و احکام تاکید شده، باید به این موضوع توجه داشت که در هر جامعه‌ای یک‌سری تصمیماتی به عنوان قانون وضع می‌شود و افراد باید قانون را رعایت کنند. راهنمایی و رانندگی نمی‌تواند بگوید که عبور از چراغ قرمز اختیاری باشد و هر کسی خواست عبور کند یا عبور نکند. این حرف، منطقی نیست و هرج و مرج ایجاد می‌کند. بنابراین، اولاً مسئله حجاب، تصریح قرآن و روایات است و ثانیاً قانون است و هر فردی باید وظیفه قانونی خود را انجام دهد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حجاب اجباری نیست . اختیاریست . اگر فکر می کنید یک رفراندوم حجاب برقرار کنید .
Iran, Islamic Republic of
خفه لطفاً
قرآن دستور صريح درباره حجاب داره و ما هم مسلمانيم و مطيع قرآن هرگز هرگز هرگز دست از حجاب برنخواهيم داشت و در مورد چيزى كه خدا به اون امر كرده رفراندوم برگزار نميكنيم چون اين امور دلخواه نيست
شما هم اگه خيلى دوست دارى ... ميتونى برى اروپا اينجا جاى شما نيست
علی
Iran, Islamic Republic of
تو دست از حجابت برندار. هیچ کس تو را مجبور به اینکار نخواهد کرد. پس تو هم نخواه که دیگرانی که اعتقاد تو را ندارند مجبور به حجاب اجباری باشند.
Iran, Islamic Republic of
دوست من واقعا با شما موافقم . این ها من دراوردی و بر اساس استباط کاملا بی پایه یک حرف هایی را مطرح می کنند . سوال این است که این هموطن محترم چرا اساس این مسائل را از ریشه مطالعه نمی کند ؟
متولد 37
Iran, Islamic Republic of
خب شما به احکام الهی کافری لذا این نظرات و این حرف ها از شما کاملا طبیعیست. حالا می گوییم عقیده کفر شما برای خودتان محترم و اصلا کاری هم به دین و عقاید شما نداریم ولی بالاخره هر جامعه ای قوانینی دارد که برای آن که هرج و مرج نشود مردمش بدان احترام می گذارند و برای همین احترام به قانون را علامت تمدن می دانند. حالا شما و دشمنان اسلام و نظام از این قانون خوشتان نمی آید ولی نمی شود که به خاطر خوش آمدن و یا نیامدن قانونی که مطابق عقل است را تعطیل کرد! از طرف دیگر شماهایی که می گویید حجاب اختیاریست عملا دارید دعوت به برهنگی کامل می کنید و شاید هم قصدتان اصلا همین باشد. چون وقتی اختیاری شد مادر و خواهر شما از فردا می توانند مطابق اختیارشان با مینی ژوب بیرون بیایند(نمی دانم می دانی مینی ژوب چیست!) و حداقل لباس را به بخشی از تن خود کنند و هیچ مرجعی هم نمی تواند جلویشان را بگیرد چون اگر بخواهد بگیرد می گویید اختیاریست! اگر بخواهد کسی بگوید نه! قانون می گذاریم و برایشان حدی قرار می دهیم که مطابق آن بیرون بیایند و کم تر از آن نپوشند جوابتان این است که خب الان که دارای حد است. اگر هم بگویید که نه! خانم ها خودشان یک حدودی را رعایت می کنند که ما دیده ایم که نمی کنند و در برهنگی حدی را نمی شناسند. حالا چند نفری شاید و شاید رعایت بکنند ولی چون قانونی برای جلوگیری نیست و از طرف دیگر هم سودجویان دنبال مد بازی و تغییر لباس این ها برای پر کردن جیبشان هستند لذا عموما جز خانم های متدین خودشان را حفظ نمی کنند. لذا معلوم می شود هدف و قصد این ها جلوگیری از اجرای حکم خدا (یعنی حجاب شرعی) یا گسترش برهنگی کامل و شهوترانی در جامعه است. آن هایی هم که برای غرب و امریکا و صهیونیست ها کار می کنند قصدشان نابودی حیا و عفت و غیرت و خانواده در ایران است تا با تغییر ذائقه آن ها و کمک به امریکا به نظام اسلامی ضربه بزنند و اگر بتوانند نظام را ساقط کرده و امریکا را به کشور برگردانند.
اما اگر کافر نباشی و تا حدودی خود را مسلمان بدانی و روی سادگی و جو گیری داری این حرف ها را می زنی این قطعیست و حضرت امیر(ع) در دعای کمیل می فرمایند اللهم اغفر لی الذنوب التی تنزل البلاء یعنی خدایا آن گناهانم که موجب نزول بلا می شود را بیامرز لذا عدم رعایت احکام الهی موجب نزول بلا می شود. این بلا ها از پاشیده شدن خانواده تا مرگ ناگهانی تا خشکسالی و زلزله تا از دست دادن حاکم عادل (مانند حضرت امیر ع) و مسلط شدن فاجر و فاسد و ظالم و دیکتاتور (مانند حجاج بن یوسف ثقفی و رضا شاه و..) می تواند باشد و بدرد چه کنم چه کنم دچار شدن. لذا شما که دعوت به بی حجابی می کنی در حقیقت داری دعوت به عذاب می کنی. حالا آیا طاقت عذاب الهی را داری؟! اگر داری ادامه بده ولی متاسفانه وقتی عذاب می آید شما را با بنده با هم می سوزاند لذا به بنده و مثل بنده حق بده که برای دفاع از خودمان و ناموس و انقلابمان و برای خونی که شهدا داده اند تا اسلام در این کشور حاکم باشد جلوی این کار را بگیریم و به خاطر شهوت و یا جهالت و یا مزدوری و امریکا دوستی مانند شما نسوزیم. اگر چه اکنون تا حدودی در همین حدی که شماها در جامعه فساد می کنید داریم می سوزیم.
Iran, Islamic Republic of
در هیچ کشور مسلمان حجاب اجباری نیست تفسیر اونها اشتباه هست و فقط ما درست میگیم...............
Iran, Islamic Republic of
آن ها مثل شما اسمی و حرفی و شناسنامه ای مسلمانند. چون پدر و مادرشان مسلمان بوده اند و اینها در آن محیط بدنیا آمده اند خودشان را مسلمان می دانند. اینها دین و اسلام و.. را تحقیقی قبول نکرده اند بلکه اسلام برایشان یک میراث فرهنگیست نه یک اعتقاد و ایمان. فقط هم این نیست که حجاب را قبول ندارند خیلی چیزهای دیگر را هم قبول ندارند و عمل نمی کنند. به خصوص مسائل اجتماعی اسلام را هم قبول ندارند مثلا قائل به حکومت اسلامی نیستند یا قائل به امر به معروف و نهی از منکر نیستند و...
عمار
Iran, Islamic Republic of
وقتی نشان دادن مو ویا قسمتی از بدن به نامحرم در دین ازمحرمات است .به تبع آن حجاب برای زن ومرد از حالت اختیار خارج میشود .در کشور اسلامی باید به قوانین اسلام احترام گذاشته شود .
چنانچه در هرکشوری محدودیتهای قانونی وجود دارد وتخطی از آنها جرم محسوب میشود .
در کشور ما هم به سبب (دین رسمی کشور)دین مبین وکامل انسان ساز والهی اسلام حجاب از خطوط قرمز است که همگان باید با هر عقیده ای به آن احترام بگذارند.واز هنجار شکنی بپرهیزند.
درهیچ کجای دنیا آزادی مطلق که نتیجه آن هرج ومرج (فضای جنگل)است وجود ندارد .هموطنان فهیم ماهم باید به قوانین کشور احترام بگذارند.
ضمن اینکه قوانین اسلام همه متضمن سلامتی جامعه ومهمتر از آن مستحکم شدن بنیاد خانواده وحفظ حرمت وارزش والای بانوان سرزمین شیران است.وحذف این ارزش آرزوی دشمنان کشور است که نیازمند هوشیاری مادران شیر پرور این مرز وبوم است.
Canada
اینکه الان قانون هست درست. ولی هر قانون ناکارآمد ، ناقص و یا از بیخ و بن غلطی را میشود اصلاح و یا کامل حذف کرد. مجلس برای همین کار هست.
Iran, Islamic Republic of
بنده به شما عرض می کنم اگر دشمن حجاب را از خانم های ما موفق شود بردارد دیگری چیزی به اسم انقلاب نخواهد ماند. این که این چنین دارند روی این مساله متمرکز شده و تبلیغ می کنند به خاطر اهمیت بسیار زیاد آن است. آن ها به اهمیت حجاب بر حفظ جامعه و انقلاب ما پی برده اند و ما خودمان به نظر می آید نفهمیده ایم!