کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سروری:

جبهه مقاومت آمریکا را از منطقه جارو کرد/ افغانستان لقمه راحت الحلقومی برای آمریکایی‌ها نیست

11 بهمن 1396 ساعت 15:27

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: آمریکایی‌ها به دنبال انتقال داعش به افغانستان هستند و همه باید در برابر این توطئه هوشیار باشند.


گروه سیاست جهان نیوز: پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج از فقه مبنی بر اینکه "همان دست‌هایی که با ایجاد داعش، آن را ابزاری برای ظلم و جنایت علیه مردم در سوریه و عراق قرار داد، امروز پس از شکست در آن مناطق به‌دنبال انتقال داعش به افغانستان هستند و کشتارهای اخیر در واقع آغاز همین نقشه است" اظهار کرد: نظام سلطه موفقیت خود را در آشوب و بر هم ریختگی در منطقه می‌داند این برنامه با مدیریت جبهه مقاومت خنثی شد و آمریکایی‌ها از منطقه جارو شدند.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم که آمریکا بعد از شکست‌های اخیرش بیکار ننشیند و توطئه دیگری طراحی کند لذا در بررسی‌های که آنان انجام دادند افغانستان را برای اجرای توطئه خود گزینه مناسبی دیدند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: افغانستان در همسایگی‌ ایران، روسیه و پاکستان قرار دارد، وضعیت ژئوپلیتیک افغانستان موجب شده تا آمریکا این کشور را برای پایگاه جدید داعش در نظر بگیرد.

سروری با بیان اینکه آمریکایی برای اینکه بتوانند روند آرامش منطقه را بر هم بزند، می‌خواهد آشوب را از افغانستان آغاز کند، اضافه کرد: آمریکایی‌ها اخیرا در قضیه کردستان عراق، سعد حریری، انتقال پایتخت صهیونیست‌ها به قدس شریف و... شکست‌های فاحشی داشتند.

وی بیان کرد: افغانستان لقمه راحت الحلقومی برای آمریکایی‌ها نیست، اولین مانع آنان گروه تروریستی طالبان است چرا که در مبنا اختلافات جدی میان داعش و طالبان وجود دارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار کرد: حتما باید در برابر این توطئه آمریکا هوشیار باشیم و آن را جدی بگیریم چرا که افغانستان همسایه ماست و دشمنان به دنبال این هستند که بتوانند به مرزهای ما نزدیک شوند.

سروری با اشاره به وظایف کشورهای منطقه و جبهه مقاومت در مقابله با توطئه آمریکایی‌ها، افزود: جبهه مقاومت توانسته بر اختاپوس هفت سر داعش، سعودی‌ها و آمریکا در منطقه پیروز شود.

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت باید بداند که استمرار پیروزی آنان در ادامه روند مقاومت در منطقه است به نظرم باید نیرهای انقلاب در افغانستان متحد و منسجم شوند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نیروهای افغانستانی باید بدانند هر کوتاهی که امروز انجام دهند افغانستانی ناامن خواهند داشت، گفت: اولین اقدام جدی باید ساماندهی داخلی افغانستان و نیروهای مقاومت در این کشور باشد.

سروری اظهار کرد: امروز دولت این کشور در کنار کسانی است که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند این فرصت مناسبی را به وجود می‌آورد تا نیروهای جبهه مقاومت در این کشور تقویت  و مانع از شکل‌گیری داعش در افغانستان شوند.


کد مطلب: 587430

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/587430/جبهه-مقاومت-آمریکا-منطقه-جارو-افغانستان-لقمه-راحت-الحلقومی-آمریکایی-ها-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com