دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۲
روایت یک نماینده مجلس از نامه‌‌ای مهم!+ صوت

جدیدترین پنهان‌کاری دولت؛ اینبار کنوانسیون پالرمو

آیا نامه اعلام پشیمانی ظریف و سیف و طیب‌نیا منتشر می‌شود؟
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب: 585346
وی که از مخالفان الحاق ایران به کنوانسیون مذکور بود، پس از اعلام تصویب لایحه از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدای بلند خطاب به نمایندگان مجلس عنوان داشت که همانند خیانتی که در برجام صورت گرفت درباره این لایحه نیز خیانت شد.
جدیدترین پنهان‌کاری دولت؛ اینبار کنوانسیون پالرمو
به گزارش جهان نيوز؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی رای دادند.
این لایحه پس از بررسی به رای گذاشته شد که از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر با ۱۳۲ رای موافق، ۸۰ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به تصویب مجلس رسید.
 
ماجرای نامه اعلام پشیمانی ظریف و سیف و طیب‌نیا چیست؟
حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 4 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: بر اساس اصول قانون اساسی هرگونه سلطه‌جویی نفی می‌شود و باید استقلال کشور حفظ و تعهدی به کشورهای سلطه‌گر مانند آمریکا داده نشود چرا که این کشور همواره اتهام می‌زند.
 
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا اخیراً به حزب‌الله اتهام وارد کرد که مواد مخدر قاچاق می‌کند که این موضوع در راستای معاهده کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی است که ما قصد داریم به این معاهده بپیوندیم.
 
وی ادامه داد: در حقوق معاهدات یعنی مادر کنوانسیون که منظور کنوانسیون وین است 3 شرط مطرح شده که با روح کنوانسیون مغایرت نداشته باشد که بنابراین ایران نباید به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی بپیوندد.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در نامه‌ای که آقایان سیف، طیب‌نیا و ظریف در 12/5/95 نامه‌ای نوشتند و تقریبا از امضا و تعهدشان در 8/3/95 اظهار پشیمانی کردند که نشان‌دهنده این است که کار اشتباهی بوده است بنابراین نباید لایحه فوق تصویب شود.
 
 
حاجی دلیگانی-fatf.mp3 | دانلود فایل
 لاریجانی در پاسخ به اخطار حاجی دلیگانی گفت: باید دو مسئله از هم تفکیک شود که یک مسئله بحث FATF است و آقایان سیف، طیب‌نیا و ظریف در خصوص FATF نامه نوشتند و ارتباطی به این موضوع به موضوع الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی ندارد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر آمریکا حزب‌الله و حماس را تروریست معرفی می‌کند که ایران این موضوع را قبول ندارد اما در این لایحه، ذکر شده که گروه‌هایی که برای مبارزه با سلطه استعمار هستند ما تروریست نمی‌دانیم، همین الان نیز ما را تحریم می‌کنند و ما موضوع را قبول نداریم.
 
وی افزود: بنابراین اشکال قانون اساسی وارد نیست؛ چون رسما گفته‌ایم ما گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس را که برای مبارزه با استعمار فعالیت دارند، تروریست نمی‌دانیم بنابراین جرائم سازمان یافته در موضوع لایحه بحث دیگری است و به موضوعاتی مانند داعش مربوط می‌شود.
 
لاریجانی در پایان تصریح کرد: باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و درجایی که بحثی را قبول نداریم، گوش نخواهیم داد!
 
این پرسش مطرح است که محتوای این نامه که لاریجانی اصل آن و اعلام پشیمانی در آن را تایید کرده است، چیست؟ چرا این نامه به اطلاع مردم نرسیده است؟ چرا درباره مسائلی که با منافع عموم مردم ارتباط دارد، پنهان کاری صورت می گیرد؟ آیا از نظر حقوقی میتوان به یک کنواسیون پیوست و برخی از بندهای آن را به رسمیت نشناخت؟ این در حالیست که سبقه مواجهه این سال ها نشان داده است که این کنوانسیون ها ولو داوطلبانه خود مسبب فشارهای بسیاری بر مردم  و کشور گردیده اند.
 
 
با ریاست لاریجانی پالرمو هم مانند برجام تصویب شد
مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 4 بهمن و پس از تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی شاهد اعتراضات حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر بود.
 
وی که از مخالفان الحاق ایران به کنوانسیون مذکور بود، پس از اعلام تصویب لایحه از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدای بلند خطاب به نمایندگان مجلس عنوان داشت که همانند خیانتی که در برجام صورت گرفت درباره این لایحه نیز خیانت شد.
 
حاجی‌دلیگانی در فریادهایش خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: در آینده خواهید دید که تصویب این لایحه خیانت است.
 
بر اساس این گزارش در بند 2 ماده 28 لایحه الحاق کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته ملی که مورد استناد سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌‌شهر در اخطار قانون اساسی‌اش پیش از تصویب لایحه نیز قرار گرفت، آمده است:
 
دولت‌های عضو،‌ توسعه و تسهیم دانش کارشناسی در زمینه فعالیت‌های مجرمانه سازمان‌یافته را با یکدیگر و از طریق سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مدنظر قرار خواهند داد.
«بدین منظور لازم است تعریف‌ها، استانداردها و رو‌ش‌های مشترک وضع و برحسب اقتضا اعمال شود».

منبع:رجانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا تاریخ تاریخ است د... است!!!!!!!!!!!!
احمدی نژاد مقصره !
Iran, Islamic Republic of
نه بابا قالیباف !
بگم نه . ناراحت نمی شید ! رییسی
ای بابا باز هم دکتر لاریجانی !
نه یه چیز دیگه میگم نه سیخ بسوزه نه کباب !
کار کار روباه پیر انگلیسه !