پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
سید حسن خمینی در نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی:

همه باید خود را برای آینده جامعه فدا کنیم

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 580492
تولیت آستان امام خمینی (ره) گفت: رهبر معظم انقلاب یکی از برترین کانون‌های امید در جامعه محسوب می‌شوند.
همه باید خود را برای آینده جامعه فدا کنیم
به گزارش جهان نيوز، سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی (ره) در نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در محل اجلاس سران، اظهار کرد: هاشمی اکنون از میان ما رفته، اما ایمان نباید از جامعه برود، چرا که مرکز امید در روزگار ما امام خمینی (ره) بودند و رهبر معظم انقلاب یکی از برترین کانون‌های امید در جامعه محسوب می‌شوند.

سیدحسن خمینی اظهار کرد: از هاشمی‌رفسنجانی می‌توان اینگونه درس گرفت که لازم است برای جامعه تلاش بیشتری شود و نباید دچار خودبینی بود و لازم است که همه ما خود را برای آینده جامعه فدا کنیم، چرا که امروز برای برون رفت از راه‌های تاریک جامعه بیش از هر چیزی به امید نیاز داریم.

تولیت آستان امام خمینی (ره) گفت: اکنون یکسال از رحلت آیت‌الله رفسنجانی می‌گذرد و در این مدت اتفاقات بزرگی را پشت سر گذاشته‌ایم. یکی از افتخارات بنده ارتباطم در سال‌های اخیر با آیت‌الله رفسنجانی بود.

وی افزود: بنده به صورت هفتگی به دیدار وی می‌رفتم و در تمامی انتخابات‌های مختلف از سال 84 تا 92 همیار و همراه او بودم.

تولیت آستان امام خمینی (ره) تأکید کرد: امیدواری یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بود که شخصیت وی را شکل می‌داد، چرا که وی تمام وجودش امیدواری بود و در هیچ شرایطی امید به آینده را از دست نمی‌داد.

سیدحسن خمینی تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم که امیدواری وی سه دلیل مهم داشت، اولا که آیت‌الله رفسنجانی به خداوند بسیار خوشبین بودند که البته این خصیصه در امام خمینی نیز وجود داشت.

وی بیان کرد: بنده یکبار آقای هاشمی را در حالت اضطراب و تشویش دیدم و آن 15 خرداد سال 84 بود که البته چند ساعت بیشتر طول نکشید و بعد از آن آرامش بر وی حاکم شد.

تولیت آستان امام خمینی (ره) بیان کرد: یکی دیگر از عوامل امید هاشمی این بود که به فهم آحاد مردم ایران ایمان داشت، چرا که وی باور داشت برای همیشه نمی‌شود مردم را فریب داد، چرا که تدبیر مردم دچار خطا نمی‌شود.

سیدحسن خمینی ادامه داد: هاشمی‌رفسنجانی به مسیرش ایمان و باور داشت و می‌دانست که راه درست را طی می کند، اگرچه ممکن بود وی گاهی عقیده‌اش را تغییر دهد، اما به آنچه که میان او و خدا بود، حجت داشت.

وی افزود: امید ضرورت حرکت رو به جلو است و اگر امید به آینده نباشد، یأس جای آن را خواهد گرفت، لذا لازم است که جامعه امیدوار باشد و برای جلوگیری از هر اغتشاشی این امیدواری کارآمد خواهد بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *