کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقوی‌حسینی:

فرماندهی اغتشاشات در خارج از کشور است

11 دی 1396 ساعت 23:32

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: اکنون فرماندهی اغتشاشات به خارج از کشور منتقل شده­ است ­و قدرت‌های سلطه گر ناکام از انقلاب اسلامی وارد صحنه شده اند.


به گزارش جهان نیوز؛ سیدحسین نقوی حسینی در خصوص جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون به منظور مرور و بررسی حوادث اخیر جلسه ای را با حضور مسئولان امنیتی و انتظامی وزارت کشور و­ وزارت اطلاعات­ و سپاه تشکیل دادند، ­ تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی افزود: اینکه چه عواملی باعث آغاز این تحرک­ شدند و پس از شروع، چه تغییری در ماهیت­ این تحرکات صورت گرفت، ­­در حال حاضر چه کسانی در این صحنه فعال هستند و اهداف آنها چه هست؟ ­ و درنهایت چه اقداماتی باید انجام شود مورد بحث­ و ­بررسی قرار گرفت.

نقوی حسینی در تشریح چگونگی شکل گیری اغتشاشات اخیر نیز گفت: ابتدا این مناقشات با اعتراضات­ و مطالبات صنفی - اقتصادی آغاز شد که البته اتفاقاتی چون موضوع مالباختگان پولی و مالی مانند پروژه شاندیز مشهد و البته موج بیکاری و گرانی ها نیز زمینه ساز این اتفاقات بود.

وی ادامه داد: گرچه اعتراضات به صورت مطالبات اقتصادی و صنفی خود را نشان داد، اما به مرور زمان این اعتراضات به اغتشاش تبدیل شد و حتی کسانی که در حوزه های صنفی و­ اقتصادی معترض بودند اکنون خود را کنار کشیده اند و­ می گویند ما نمی خواستیم چنین اتفاقاتی­ رخ دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اکنون فرماندهی این اغتشاشات به خارج از کشور منتقل شده­ است ­و قدرت های سلطه گری که ناکامی های بسیاری از انقلاب اسلامی دیده اند­ و رفتار خصمانه ای با ملت داشته اند وارد صحنه شده اند به طوری که رئیس مجلس امریکا که دو ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید و به آنها توهین کرد، امروز به عنوان طالب حق ملت ایران اظهار نظر می کند.

وی ادامه داد: مقامات آل سعود نیز که طی تمام دوران نظام سیاسی شان یک بار صندوق رای در محضر ملتشان نگذاشته اند و به صورت قبیله ای و طایفه ای حکومت کرده اند حالا از دفاع از حقوق ملت ایران صحبت می کنند.

نقوی حسینی خطاب به مقامات سعودی حامی اغتشاشگران گفت: اگر شما به حق مردم اعتقاد دارید؛ اجازه دهید مردم یمن که شبانه روز­ به خاک و خون کشیده می شوند حقشان را دنبال کنند.

وی ضمن تاکید بر تفکیک معترضان و اغتشاشگران در حوادث اخیر خاطرنشان کرد: اکنون نه اعتراض بلکه اغتشاش وجود دارد و هدایت آن نیز از خارج از مرزها صورت می گیرد.

نقوی حسینی با اشاره به بررسی مفصل این موضوعات در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بنا بر این شد که همه قوای سه گانه و همچنین دست اندرکاران تلاش کنند تا مطالبات بحق مردم پاسخ داده شود­ چراکه از این مطالبات بحق بهره برداری ناحق صورت می گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: ­ همچنین باید با کسانی که قصد بر هم زدن نظم عمومی و اغتشاش و بی نظمی را دارند و­ به اموال و جان مردم خسارت می زنند قطعاَ برخورد شود، اما در کنار آن به مطالبات مردم نیز پیگیری شود.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما


کد مطلب: 578197

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/578197/فرماندهی-اغتشاشات-خارج-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com