شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
حجت الاسلام مسروری:

آیا باید منتظر زایش جدید در منطقه باشیم؟

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 574213
خطای راهبردی ترامپ در تصمیم خود پیرامون انتقال سفارت از تل آویو به قدس شریف، ورق را برای امت اسلامی برگرداند.
به گزارش جهان نيوز، خاورمیانه جدید که می‌خواست امت اسلامی را به خود مشغول سازد و اسرائیل را در امنیت پیرامونی محافظ کند، به یک باره به یک منطقه پر تلاطم علیه رژیم اشغالگر قدس تبدیل شد.

اسرائیلی‌ها در نوک پیکان امت اسلامی قرار گرفتند. تظاهرات در مناطق مختلف فلسطین به راه افتاد و مساله تسلیح کرانه باختری به یکباره در زبان تحلیلگران غیر ایرانی نقش بست. طرح مذاکرات دو دولتی که از 1948 و با قطعنامه 181 مطرح شده بود، به یکباره با شکست مواجه شد و صهیونیست‌ها مجبور شدند در قبال این اتفاق از سیاست «مشت آهنین» استفاده کنند.

در همین چند روزه، ده‌ها فلسطینی بازداشت یا زخمی شدند. چند فلسطینی نیز با شلیک مستقیم گلوله به سر به شهادت رسیدند. کارشناسان معتقدند پس از انتفاضه اول و دوم، حرکت مردم فلسطین وارد بخش چالش آفرین انتفاضه سوم شده است.

اگر این تحلیل درست باشد قطعاً اسرائیل با مشکلی مواجه خواهد شد به مراتب خطرناک‌تر. در انتفاضه اول و دوم خواست مردم مقابله با اشغالگری با دستان خالی بود اما در انتفاضه سوم استفاده از سلاح فراگیر می‌شود و این می‌تواند به نابودی اسرائیل منجر شود.

فرزندی که قرار بود از طرح خاورمیانه جدیدِ آمریکا متولد شود، به یک باره مُرد و زایش جدید در منطقه با پذیرش محور مقاومت در میان امت اسلامی پدیدار شد.

منبع: صبح نو



 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *