چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

راه بی بازگشت دشمن

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۲
کد مطلب: 563303
استعفای نمایشی نخست وزیر لبنان در ریاض و با متنی که سعودی‌ها برای او دیکته کرده بودند تا ایران و حزب الله را متهم به دروغ‌های تکراری کند، از آغاز یک توطئه جدید برضد مسلمانان منطقه خبر می‌دهد.
راه بی بازگشت دشمن
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه صبحح نو در سرمقاله خود نوشت:
تحولات در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه)خیلی سریع رقم می‌خورد. با ورق خوردن آخرین برگ‌های پرونده داعش و شکست مفتضحانه جبهه آمریکایی -سعودی-صهیونیستی در خلق جریان تکفیری، حالا این جبهه، پروژه دیگری را برای بحران سازی جدیدکلید زده است. استعفای نمایشی نخست وزیر لبنان در ریاض و با متنی که سعودی‌ها برای او دیکته کرده بودند تا ایران و حزب الله را متهم به دروغ‌های تکراری کند، از آغاز یک توطئه جدید برضد مسلمانان منطقه خبر می‌دهد.
توطئه‌ای که بدون شک بازهم به دنبال سربریدن جریان مقاومت در منطقه است. از لحن استعفای حریری و ادبیات سعودی‌ها چنین بر می‌آید که آنها به همراهی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، امیدوارند و به خیال خود می‌توانند این بار کار مقاومت و حزب الله را یکسره کنند. کارشناسان وقوع یک جنگ تمام عیار را در منطقه، در صورت تداوم تنش آفرینی‌های رژیم سعودی و به تحریک رژیم صهیونیستی، پیش بینی می‌کنند.
 آنچه مسلم است جریان آمریکایی-عربی-عبری به طور قطع و یقین دچار اشتباه محاسباتی شده و ضربه جبران ناپذیری از مقاومت دریافت خواهد کرد چراکه حزب الله اکنون قدرتی به مراتب قوی‌تر و سهمگین‌تر از دو جنگ قبلی با رژیم صهیونیستی در سال‌های 2000 و 2006 است. به علاوه، انصارالله یمن نیز که دو روز قبل موشک‌های بالستیک آن پایتخت سعودی را به لرزه درآورد، تهدیدی بالفعل بیخ گوش سعودی‌هاست.
به این مجموعه قدرتمند توان جریان مقاومت در عراق و دیگر مناطقی را که در محاسبه دشمن قرار ندارد نیز باید افزود. افزون بر همه این‌ها، جمهوری اسلامی امروز توانی دارد که به اعتراف دوست و دشمن، قدرت بلامنازع منطقه است و برگ برنده در دستان اوست. پس عاقلانه ترآن است که دشمن پا در مسیر بی بازگشت نگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *