يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
آیت‌الله سعیدی:

آیات قرآن کریم در وجود شهدا تبلور پیداکرده است

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب: 557873
امام‌جمعه قم، ویژگی‌های اخلاقی و سیرتی شهدا را متبلور یافته از آیات قرآن کریم دانست.
آیات قرآن کریم در وجود شهدا تبلور پیداکرده است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی امشب با حضور در منزل «احمد کاظمی» فرمانده اسبق تیپ یکم روح‌الله لشکر عملیاتی 17 امام علی بن ابیطالب (ع)، با اشاره به اینکه اسارت اهل‌بیت (ع) قابل‌تصور نیست، اظهار داشت: در میان کاروان اسرا شخصی مانند امام سجاد (ع) که حجت خداوند بر روی زمین بوده حضور داشتند و می‌توانستند با دعایی از این بند رهایی یابند، اما درعین‌حال ایشان صبر را پیشه کردند، ازاین‌رو باید صبر را در زندگی دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم در وجود شهدا تبلور پیداکرده است، افزود: قرآن کریم در آیه‌ای می‌فرماید در میان مؤمنان دو طایفه شاخص وجود دارند که ممکن است بقیه طوایف این دو ویژگی را نداشته باشند، بنابراین برخی در طایفه نخست به وظیفه خود عمل کرده و به لقاءالله پیوسته‌اند و طایفه دوم عارف بالله یعنی همان شهدا هستند.
امام‌جمعه قم زندگی کردن به سبک قرآنی را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: باید از خداوند عاقبت‌به‌خیری را طلب کنیم و امیدواریم خداوند ما را در مسیر اهل‌بیت (ع) و شهدا قرار دهد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *