شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

استاندار سابق تهران: خیلی هزینه دادم اما باج ندادم

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب: 554036
استاندار سابق تهران با بیان این که ۱۷ هزار واحد صنفی و بیش از ۴۲۰ هزار واحد تولیدی و خدماتی در استان فعال است که نیمی از آنها مجوز ندارند، تصریح کرد: باید احداث شهرک های صنعتی برای انتقال صنایع ادامه پیدا کند.
استاندار سابق تهران: خیلی هزینه دادم اما باج ندادم
به گزارش جهان نيوز، مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید استان تهران با حضور وزیر کشور،امام جمعه موقت تهران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مجلس برگزار شد.

رشد نامتوازن شاخصهای توسعه در پایتخت
محمدرضا عارف؛ رئیس مجمع نمایندگان تهران در آئین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید استان تهران با اشاره به نگاه ارزشمند و متعهد محمدحسین مقیمی استاندار جدید و سیدحسین هاشمی استاندار پیشین تهران گفت: ویژگی بالای اخلاقی و تعامل با  همه نهادها و بخش خصوصی از سوی آقای هاشمی مهمترین رمز موفقیت استانداری تهران در دولت یازدهم بوده است.

 وی افزود: آقای مقیمی نیز سابقه درخشانی در بازسازی مناطق جنگ زده در کارنامه خود دارند و تلاش کردند در هر سنگری با هر پستی با تعهد و وفاداری خدمت کنند.

 نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت استان تهران گفت: متاسفانه با رشد نامتوازن شاخصهای توسعه درپایتخت روبرو هستیم که این نگران کننده است و برخلاف تصور همگان وضعیت شاخصهای توسعه تهران نسبت به بقیه کشور وضعیت مطلوبی نیست.

آسیبهای اجتماعی نگران کننده است
عارف ادامه داد: بحران آب، آسیب های اجتماعی و در صدر آن بحث طلاق در تهران نگران کننده است؛ ضمن اینکه حاشیه نشینی و مسایل محیط زیستی از دیگر مشکلات استان و شهر تهران است.

وی تاکید کرد: وضعیت تهران در بحث اقتصاد دانش بنیان نیز مطلوب نیست و بافت های فرسوده پایتخت نیز نگران کننده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بازسازی و نوسازی اماکن عمومی و ورزشی و توسعه و بهره برداری از مترو در شهرستانهای استان باید مدنظر قرار گیرد.

عارف با اشاره به انتخاب 21 عضو شورای شهر تهران از لیست امید و همسو بودن 35 نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی با دولت دوازدهم گفت: این موضوع ظرفیت خوبی برای خدمت رسانی برای شهروندان برای دولتمردان مهیا کرده است.

وی همچنین از خدمات شایسته سیدحسین هاشمی تشکر کرد و برای محمدحسین مقیمی در سمت استاندار تهران آرزوی موفقیت کرد.

فرهنگ، اخلاق و روحیه خدمت در مسئولان متبلور شود
در ادامه این مراسم حجت الاسلام کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران نیز در این آئین با بیان اینکه که دولت در دژ دین حفاظت می‌شود گفت: فرهنگ، اخلاق و روحیه خدمت باید در مسئولان متبلور شود.
وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی و اساسی برای هر مسئولی این است که اعتقادات دینی، اخلاق اسلامی، دلسوزی برای دیگران و روحیه کار را به صورت فرهنگ در جامعه تسری دهد.
امام جمعه تهران با بیان اینکه خدمتگزاری باید یک اصل در کار مسئولین باشد تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون همه استاندارانی که در تهران فرصت خدمت رسانی پیداکردند؛ مومن، متعهد و از سعه صدر برخوردار بودند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید براینکه مسئولان باید از پرداختن به حاشیه‌ها دور باشند تصریح کرد: رفع مشکلات مردم، حفظ امنیت، ایجاد اطمینان و آرامش در جامعه از وظایف مسئولان است.
 به گفته وی، مردم از کسانی که ژست سیاسی می گیرند خوششان نمی‌آید و اگر هدف خدمتگزاری باشد مردم از خادم رضایت دارند.
آب بحران جدی تهران است
سید حسین هاشمی هم در بخشهایی از سخنان خود در این آیین تودیع و معارفه با اشاره به کمبودها و نبود بیمارستان و ساختمان اداری در برخی شهرستانهای تازه تاسیس استان در ابتدای ورود به استانداری گفت: ریئس جمهور سه سفر به استان تهران داشت و بسیاری از مشکلات شهرستانهای تازه تاسیس حل شد، سفرهای آیت الله آملی لاریجانی به استان تهران نیز پربرکت بود.

وی با بیان این که کسریهای استان تهران از بسیاری از مناطق محروم بیشتر است، گفت: آب بحران جدی استان تهران بود، آبفای تهران ضربتی عمل کرد و 50 میلیون متر مکعب مشکل کمی آب و مشکلات کیفی در شرق و جنوب تهران مرتفع شد.

استاندار تهران گفت: امروز از 41 تصفیه خانه افتتاح شده در دولت یازدهم در کل کشور، 10 تصفیه خانه فاضلاب در استان تهران به بهره برداری رسید و 13 تصفیه خانه دیگر نیز در دولت دوازدهم اجرا می شود.

هاشمی با بیان این که کشاورزی استان تهران در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور اول شد، گفت: 100 درصد افزایش آبیاری تحت فشار در استان داشتیم، افزایش بیش از 2.5 برابری مالیات در 4 سال گذشته نیز از دستاوردهای مهم است.

وی با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی استان از 18 هزار میلیارد تومان در سال 92، اکنون به بیش از 44 هزار میلیارد تومان  رسیده است گفت: ما سالانه بین 5 الی 7 هزار میلیارد تومان افزایش درآمد مالیاتی داشتیم اما هیچ زمان به صد در صد نرسیدیم.

استاندار سابق تهران با بیان این که 17 هزار واحد صنفی و بیش از 420 هزار واحد تولیدی و خدماتی در استان فعال است که نیمی از آنها مجوز ندارند، تصریح کرد: باید احداث شهرک های صنعتی برای انتقال صنایع ادامه پیدا کند؛  صنعت بدون رقابت محکوم به شکست است و رقابت از طریق انتقال به شهرک ها میسر است.

هاشمی  با اشاره به این که اقدامات خوبی در زمینه ساماندهی معتادین متجاهر، پدافند غیر عامل، امنیت، مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شد، گفت: استان تهران در این زمینه ها رتبه اول کشوری را کسب کرد و این اتفاقات نتیجه تعامل بین دستگاه ها در استان تهران است.

وی با بیان این که هیچ موقع تحت فشار تصمیم نگرفتم، افزود: خیلی هزینه در 4 سال گذشته دادم، اما به هیچکس باج ندادم.

 استاندار سابق  تهران، پایتخت را الگوی کشور دانست و تاکید کرد: از همه فرمانداران،بخشداران،مسئولان استان،ائمه جماعات،نمایندگان مجلس و شورای شهر نیروی انتظامی،قوه قضاییه و دستگاه های امنیتی و انتظامی که کمک کردند در این چهار سال با آبرو استان را اداره کنیم تشکر می‌کنم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *