جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

نهضت آزادی برای نظام و کشور مشکل ایجاد کرد

جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 546175
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه نهضت آزادی برای نظام اسلامی و کشور مشکل ایجاد کرد، از عملکرد صداوسیما در خصوص بیان ناقص این واقعیت انتقاد کرد.
نهضت آزادی برای نظام و کشور مشکل ایجاد کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج ضمن گرامیداشت عید سعید قربان، اظهار کرد: عمل جهادگرانی که به‌قصد خدمت به محرومان و بدون هیچ‌گونه امکاناتی به مناطق محروم سفر می‌کنند و در گسترده شدن عدالت نقش دارند، مصداق قربانی کردن است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جهادگر کرجی سید محمد حسینی که در این راه مقدس جان خود را از دست داد و از دنیا رفت، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید جهاد کرد، بدون جهاد اقتصادی کاری از پیش نخواهد رفت.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه با اشاره به اینکه در این روزها کشور قربانی دیگری را به چشم دیده است، گفت: پیکر مطهر پاسدار رشید اسلام شهید «محسن حججی» فردا در تهران تشییع می‌شود حرکت این شهید الهی است و ریشه در اخلاص او دارد، امت اسلامی با این قربانی‌ها به خدا نزدیک می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر اینکه امروزه دشمن آگاهانه و با همه ترفندهای شیطانی قصد دارد چهره جامعه و نسل جوان ما را تغییر داده و غرب‌زده کند، به طرح این سؤال پرداخت آیا هنرمندان نباید به این موضوع بپردازند و با ایده‌های جدید و تولید آثار هنری اهداف دشمنان را ناکام کنند؟

اگر طالب رونق اقتصاد هستیم باید نظام بانکی اصلاح شود
وی بابیان اینکه باید تلاش‌ها در راستای تربیت باورهای مردم باشد، گفت: بسیاری از مدافعان حرم جهادگر هستند این نشان از باورهای راستین آن‌ها دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به‌روز دهم شهریور که مزین به‌روز بانکداری اسلامی است، گفت: در اسلام و قرآن ربا حرام و از گناهان کبیره شمرده می‌شود از ربا با عنوان جنگ باخدا یاد می‌شود، ربا ظلم است زیرا ربا که پا به میدان بگذارد تولید ضعیف می‌شود.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه باید از کار پول تولید شود نه از پول، پول تولید شود، گفت: اگر طالب رونق اقتصاد هستیم باید نظام بانکی اصلاح شود. فرایند برخی وجوه در بانک‌ها ازنظر اسلام کاملاً مردود و مسلماً حرام است.

وی خطاب به مسئولان گفت: برای احیای صنعت، اقتصاد و کشاورزی باید بانک‌ها را اسلامی کنید.
دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب اسلامی دربردارنده مطالب مهمی بودنماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید از همه نظر اسلامی باشد از این مهم به‌عنوان یکی از خدمات به‌نظام اسلامی یادکرد و گفت: امیدواریم تیم اقتصادی دولت جدید به مسائل اصلی و اولویت‌دار اقتصادی نظیر اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار توسعه و ایجاد اشتغال توجه بیشتری داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این دیدار دربردارنده مطالب مهمی از قبیل ایجاد جامعه و دولت اسلامی، لزوم ارائه حرف‌های نو و پاسخگویی به سؤالات و پرسش‌ها بود.

وی با تأکید بر اینکه خطاب سخنان رهبری به طلاب بوده است، گفت: اما قسمتی از مطالب بیان‌شده مربوط به همه دغدغه مندان نظام اسلامی است زیرا همه باید بدانیم که دشمن قسم‌خورده‌ای داریم که نباید در مقابلش چُرت بزنیم باید اقدام و عمل داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به بیان رهبری که فرمودند اگر کسی بگوید که انقلاب تمام شد این خیانت به انقلاب است، گفت: یعنی این شخص می‌خواهد بگوید دشمنی تمام‌شده است گوینده حرف دندان‌های تیز دشمن را نمی‌بیند باید دائماً در مقابل دشمنان آماده‌باشیم.

برخی موریانه صفت رخنه کرده و پایه‌های باور اعتقادی آحاد جامعه را سست می‌کنندنماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه برخی موریانه صفت رخنه می‌کنند و پایه‌های باور اعتقادی آحاد جامعه را سست می‌کنند، گفت: کسی دل در گرو انقلاب دارد هرگز در مقابل یاوه‌گویی کسانی که می‌گویند انقلابی گری تمام شد ساکت نمی‌نشینند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: قشر فرهیخته جامعه اعم از دانشجو و روحانیون باید در مقابل هنجارها بایستند و بر ارزش‌های اسلامی تأکید کنند همچنین نباید اجازه دهند کسانی که قصد دارند انقلاب را به حاشیه ببرند، موفق شوند.

وی در ادامه به برخی دستگاه‌ها که در این زمینه واداده عمل می‌کند تذکر داد و گفت: به صداوسیما عرض می‌کنیم اگر می‌خواهید از کسی به خاطر مصادیقی یاد کنید  روشنگری را فراموش نکنید تا خدای‌نکرده دیگران به‌خصوص نسل جوان به بیراهه نروند. نهضت آزادی وضعیت کاملاً روشنی دارد، خیانت‌های که به‌نظام اسلامی کرده‌ کاملاً مشخص است، حال اگر نامی از کسی برده می‌شود باید همراه با روشنگری باشد، اگر نام می‌برید و تجلیل می‌کنید ولی خیانت‌ها را بازگو نمی‌کنید در ذهن مخاطب ایجاد شبهه می‌کنید این موضوع خلاف است.

امام راحل به‌صراحت فرمودند که نهضت آزادی نباید رسمیت داشته باشدخطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه نهضت آزادی برای نظام اسلامی از همان بدو انقلاب مشکلات فراوانی ایجاد کرد، گفت: نامه‌های امام راحل در این خصوص را بخوانید. یکی از نامه‌های امام خمینی (ره) به وزیر کشور وقت است در این نامه آمده است؛ «نتیجه آنکه نهضت به‌اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند، می‌گردد باید با آن‌ها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.»
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه امام راحل به‌صراحت فرمودند که نهضت آزادی نباید رسمیت داشته باشد، خطاب به صداوسیما گفت: حال شما در چند بخش خبری به نهضت آزادی می پردازید آن‌هم بدون توضیح خیانت‌ها.

آمریکا به هر قیمتی می‌خواهد برجام را نقض کند
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مسئولان کشور نباید تحت تأثیر فشارها قرار گیرند، گفت: باید محکم و انقلابی عمل شود، مسئولان بدانند که مردم و حزب‌الله با آن‌ها خواهند بود.
وی در بخش دیگری به شیطنت‌های شیطان بزرگ اشاره کرد و گفت: آمریکا به هر قیمتی می‌خواهد برجام را نقض کند این در حالی است که باید بداند نظام اسلامی هرگز با شیطان‌صفتان سر سازش ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *