جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

امضای ترامپ پای تحریم اقتصادی علیه ونزوئلا

شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب: 544202
کاخ سفید آمریکا اعلام کرد که ترامپ درپی تهدید های اخیر خود سرانجام با صدور یک فرمان ویژه ریاست جمهوری دولت ونزوئلا را یک دولت دیکتاتوری خوانده و این کشور را برای نخستین بار مورد تحریم اقتصادی قرار داده است.
امضای ترامپ پای تحریم اقتصادی علیه ونزوئلا
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی کاخ سفید آمریکا روز جمعه با قرائت بیانیه ای از قول رییس جمهوری این کشور نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا را دیکتاتوری خواند که مردم کشورش را از غذا و دارو محروم کرده و رهبران گروه های مخالفی را که بطور دموکراتیک در این کشور انتخاب شده اند به زندان انداخته است.

ترامپ در این بیانیه گفته است که به همین خاطر از این پس به موسسات مالی کشورش اجازه نخواهد تا درمبادلات مالی با این کشور شرکت کنند و مصمم است از دسترسی مادورو به بازار هایی که از آن ها برای تقویت دولت و دستگاه های امنیتی خود درسرکوب مردم این کشور استفاده می کند جلوگیری نماید.

درحالی که رییس جمهوری آمریکا با این اقدام خود به تشنج بیشتر در روابط میان کشورش و ونزوئلا و وخامت بیشتر بحران اقتصادی در کشورهای آمریکای جنوبی دامن می زند در این بیانیه مدعی شده است که 'سو مدیریت اقتصادی مادور' و'غارت گسترده دارایی های ملی' این کشور را به سراشیبی ورشکستگی کشانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *