چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور:

میزان استفاده از خدمات بانوان توانمند در وزارت کشور خود مورد قبول نبوده است

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 542495
نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: آقای رحمانی فضلی! میزان استفاده شما از خدمات بانوان توانمند در وزارتخانه متبوع خود مورد قبول نبوده است.
میزان استفاده از خدمات بانوان توانمند در وزارت کشور خود مورد قبول نبوده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛ زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در ادامه بررسی برنامه‌ و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور، طی سخنانی اظهار داشت: امروز بنده بر اساس موضوعی در جایگاه مخالفت در این تریبون قرار گرفتم و این مخالفت نه بر اساس برخی تعابیر و بداخلاقی‌ها و از باب سنگ‌اندازی بلکه بر پایه عهد خود با ملت جهت اصلاح رویه‌ها و ساختارها و برنامه‌ها است.

وی افزود: اهمیت و جایگاه وزارت کشور در سیاست داخلی و توسعه کشور و بهبود امور بر کسی پوشیده نیست و موارد مهمی مدنظر قرار دارم که به طور شفاف از آقای رحمانی فضلی پاسخ می‌خواهم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس همچنین تصریح کرد: با بررسی صلاحیت وزرا و برنامه‌های آنان و ورود مخالفان و موافقان یک اتفاق مبارک تحت عنوان شفاف‌سازی روی خواهد داد و مجلس به لحاظ جایگاه نظارتی باید به سکینه قلبی برسد. بنابراین هدف روشن شدن و شفاف‌سازی است و هیچ قصدی برای تضعیف دولت ندارم. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: همانگونه که مجلس نشان داده هر کجا که لازم بوده در کنار سایر قوا بوده‌ایم. 

«محور اول بحثم در مخالفت با آقای رحمانی‌فضلی این است که در دولت یازدهم آقای روحانی شما را با رویکرد توسعه محور دعوت به همکاری کرد. چقدر فکر می‌کنید برای این مسیر اقدامات شایسته در 4 سال گذشته انجام داده‌اید؟ آیا استانداران و مدیران شما با این ویژگی انتخاب شدند. چقدر در 4 سال گذشته خصوصا استان اصفهان به عنوان مرکز ثقل سیاسی و امنیتی کشور سفر داشته‌اید تا از نزدیک واقعیت‌ها را ببینید.»

سعید در ادامه خطاب به رحمانی‌فضلی گفت: واقعا خودتان از عملکرد سیستم و نقش‌تان در هماهنگی‌ها خصوصا در ظرفیت اقتصادی و توسعه‌ای کشور که معضل بیکاری و به کار گیری ظرفیت‌ها خصوصا در بحث اقتصاد مقاومتی رضایت دارید؟ البته من اطلاع دارم که هیأت 4 نفره استان آن را مشخص می‌کند. انتظار ما از شما به عنوان وزیر کشور این بود که به جای اینکه تمام هم و غم‌تان رضایت همکارانتان شود بدانید واقعیتی به نام مجلس وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌طبق قانون اساسی شان نماینده و وزیر یکسان است و ما ظرفیتی داریم که مهمترین قوانین و برنامه‌های توسعه‌ای و بودجه در مجلس تصویب می‌شود. اگر نقدی می‌کنیم بر حساب وظیفه نمایندگی ماست و به خاطر عملکرد خود دولت و مردم است. البته بگویم که با برخی رفتارها شان مجلس و نمایندگان کم و زیاد نخواهد شد. چرا که اولا جایگاه‌ها دست حضرت دوست است دوما شأن نمایندگان شأن قانون اساسی است. آنها که حصار بین مجموعه دولت و مجلس می‌کشند اینها استان‌ها را از ظرفیت نمایندگان محروم کرده و در نهایت مردم نجیب و زحمت کش ما هستند که ضرر می‌کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر ما در برنامه بودجه امسال 30 درصد از مجموعه ظرفیت استانی را افزایش نمی‌دادیم کار استانداران نمادین، نمایشی و بی‌اثر می‌شد و این نه به خاطر فشار استانداران بلکه به خاطر اعتقاد نمایندگان وعهد ما با مردم بود که اعتقاد به تمرکززدایی داشتیم.

سعیدی ادامه داد: آقای رحمانی‌فضلی! وقتی شما وسط این ترازو قرار دارید وزن مجلس را هم وزن دولت بدانید و اجازه ندهید که مدیران شما مجلس را نادیده بگیرند، تا مبادا مردمی که به آقای روحانی رای داده‌اند یا نداده‌اند شاهد افت شاخص‌هایی توسعه‌ای در کشور شوند.

«آقای رحمانی فضلی! آیا اطلاع دارید استانداری که با حکم حضرتعالی استاندار شده د ر طول زمانی که از شما حکم گرفته حتی یک جلسه ملاقات مردمی نگذاشته و آیا این موضوع با آن شاخص‌های تولیدی همسان است؟ 

وی در رابطه با انسداد مرزها و ورود اتباع بیگانه به کشور و قاچاق کالا عنوان کرد: اکنون چند میلیون اتباع بیگانه غیرمجاز داریم که هم فرصت کار را از کارگران ما گرفته و هم مشکلات عدیده به وجود آورده‌آند. البته که اجرا دست دولت است و متاسفانه بنده آمار دقیق و منسجمی در این خصوص برای ساماندهی به دست نیاورده‌ام.و آیا دغدغه شما این بوده است و اگر دغدغه شما جدی بوده چرا وضع اینگونه است.

سعیدی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: قطعا انتظار مجلس و مردم از آقای روحانی معرفی حداقل یک وزیر زن در کابینه بود که البته این انتظار هنوز پابرجاست که آخرین فرصت برای وزارت علوم در اختیار ایشان قرار می‌گیرد؛ ما حرف‌مان این است که میزان استفاده شما از خدمات بانوان توانمند در وزارتخانه متبوع خود مورد قبول نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *