شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
رییس ستاد مدینه منوره اعلام کرد

بیش از ۸ هزار زائر ایرانی وارد مدینه شدند

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 538033
رئیس ستاد مدینه منوره به روند اعزام زائران حج تمتع اشاره کرد و گفت: تا ظهر امروز بیش از هشت هزار نفر از زائران ایرانی وارد مدینه منوره شده‌اند.
بیش از ۸ هزار زائر ایرانی وارد مدینه شدند
به گزارش جهان نيوز، اکبر رضایی عصر امروز از ورود بیش از هشت هزار زائر ایرانی تا ظهر چهارشنبه به مدینه منوره خبر داد و اظهار کرد: عملیات حج و اعزام زائران ایرانی کشورمان به مدینه منوره بی وقفه و روان در حال انجام است.

وی ادامه داد: بحمدالله همه زائران کشورمان در سلامت کامل هستند و طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده  زائران بتدریج وارد مدینه منوره می‌شوند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته و ندارد.

رئیس ستاد مدینه منوره همچنین از برگزاری چندین جلسه هماهنگی میان مسئولان ستاد مدینه  با مسئولان سعودی در بخشهای مختلف فرودگاهی، گمرک و .... برای تبادل نظر و هماهنگیهای لازم خبر داد و گفت : باوجود نبود روابط دیپلماتیک میان دوکشور، شاهد همکاری خوبی از سوی طرف وزارت حج عربستان  برای فراهم کردن زمینه سفر زائران کشورمان به سرزمین وحی هستیم .

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره اسکان زائران کشورمان در مدینه منوره اظهار کرد: ‌براساس هماهنگی های انجام شده، زائران در 23 هتل مدینه منوره اسکان داده شده‌اند .

وی همچنین از اعزام نخستین گروه از زائران کشورمان به مکه مکرمه در شنبه آینده خبر داد و افزود: براساس هماهنگیها و برنامه‌های از پیش طراحی شده ، همه عوامل اجرایی و کارگزاران حج مستقر شده‌اند و آماده خدمات رسانی به ضیوف الرحمن هستند.
رئیس ستاد مدینه منوره تصریح کرد:  هماهنگی‌های لازم نیز برای انتقال زائران و وسایل آنها به مکه مکرمه انجام شده است.

رضایی همچنین به انجام اقدامات لازم برای "‌زیارت دوره " (‌ زیارت از اماکن مقدسه در مدینه منوره )‌ اشاره کرد و گفت : زائران کشورمان در سومین روز اقامت در مدینه به زیارت دوره خواهند رفت و تدابیر لازم برای نقل و انتقال درون شهری زائران اتخاذ شده است.

وی درباره پخت و توزیع غذا بین زائران کشورمان در مدینه منوره گفت :‌ آشپزخانه‌های "‌زین "‌و "‌دخیل "‌ به ترتیب از چهارم و ششم مرداد ماه کار پخت غذا برای زائران کشورمان را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر با توجه به شمار زائران کشورمان که در مدینه منوره مستقر هستند، روزانه بالغ بر 16 هزار وعده غذایی برای ناهار و شام حجاج در این آشپزخانه‌ها طبخ می‌شود.

رئیس ستاد مدینه منوره اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع غذای بین راهی میان زائرانی که از مدینه به مکه مکرمه منتقل خواهند شد نیز انجام شده است .

رضایی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات عربستان از سوی زائران کشورمان، ‌ابراز امیدواری کرد با همکاری و رعایت قوانین از سوی زایران‌ شاهد برگزاری حجی مطلوب باشیم.

 وی همچنین به برگزاری جلسات مستمر میان مسئولان بخشهای مختلف ستاد مدینه برای انجام تبادل نظر و هماهنگی‌های لازم اشاره کرد و گفت : در این نشستهای کاری، مسئولان بخشهای مختلف از جمله اسکان، تغذیه، حمل و نقل و ... ضمن بیان آخرین گزارش اقدامات انجام شده، هماهنگی‌های لازم را برای ارائه خدمات بهتر به زایران انجام خواهند داد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *