يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
عبدی در نشست ستاد «کار و کرامت»:

دولت‌کارو کرامت عدالت‌آموزشی رابرقرار می‌کند

دانشگاه‌ها با تشکل‌های "یک بارمصرف" پرنشاط نمی‌شوند
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 516700
مسئول کمیته دانشجویی ستاد دولت کار و کرامت گفت: دانشگاه‌ها با رشد قارچ‌گونه تشکل‌های یک بارمصرف هم پرنشاط نشد.
دولت‌کارو کرامت عدالت‌آموزشی رابرقرار می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ علی عبدی مسئول کمیته دانشجویی ستاد دولت کار و کرامت در نشست خبری که امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به اینکه ارتباط با جوانان و دانشجویان از مهمترین برنامه‌های آقای رئیسی است، اظهار داشت: اتکای اصلی آقای رئیسی برای امور کشور  به جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کشور است، به همین دلیل جوانان بسیاری در ستادهای ایشان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه در دولت فعلی با بیکاری 25 درصدی جوانان روبرو شدیم، افزود: فارغ التحصیلان و دانشجویان زیادی که به امید کار تحصیل کردند، در حال حاضر بیکارند و شغلی ندارند. اشتغال جوانان در دولت کار و کرامت، اولویت اساسی است.

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دولت کار و کرامت با اشاره به رکود علمی حاکم بر فضای دانشگاه‌ها یادآور شد: شاهد رکود علمی بر فضای دانشگاهی و علمی کشور هستیم و می‌بینیم دیگر از رشد پرشتاب گذشته خبری نیست. لذا یکی دیگر از برنامه‌های آقای رئیسی در حوزه دانشگاه بازگرداندن دانشگاه به مسیر پرشتاب گذشته وپرشتاب‌تر از قبل است.
عبدی همچنین به مسئله ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه از نقاط ضعف کشور به شمار می‌رود. دولت یازدهم  ادعا می‌کرد در این زمینه برنامه‌هایی دارد اما شاهد این هستیم جوانان کشور با تحصیل در حوزه‌های فنی به دلیل نیافتن کار در کشور به خارج از کشور می‌روند.
وی ادامه داد: ایجاد شور و نشاط در فضای دانشگاه‌ها از دیگر اولویت‌هایی است که دولت در فضای دانشگاه به آن توجه خواهد داشت. متأسفانه در شرایط فعلی، دانشگاه‌ها به "حیات خلوت" و "تشکیل تشکل‌های دانشجویی یکبار مصرف" تبدیل شدند. می‌بینیم رشد قارچ‌گونه این تشکل‌ها نیز ذره‌ای به فضای شور و نشاط دانشگاه‌ها نیافزود.
مسئول کمیته دانشجویی ستاد دولت کار و کرامت با اشاره به مقایسه فضای دانشگاهی در دولت در گذشته و امروز، گفت: شعار دولت مبنی بر فضای آزاد در دانشگاه‌ها و حضور تشکل‌های منتقد در دانشگاه‌ها دیده نمی‌شود؛ تشکل‌های منتقد در این دولت با محدودیت‌های فراوانی روبرو بودند.

عبدی گفت: دولتمردان از حضور در دانشگاه‌ها و پاسخگویی به سوالات دانشجویان ابا دارند و رئیس دولت تلاش می‌کند با استفاده از سخنان دانشجویان منتقد در ابتدای فیلم تبلیغاتی‌اش به نوعی "مظلوم نمایی" و اعلام کند که وی پاسخگوی دانشجویان بوده و در برابر انتقادات آنها صبوری به خرج داده است.
وی با اشاره به اینکه دولت کار و کرامت در حوزه "عدالت آموزشی" فعال خواهد بود، گفت: در شرایطی که برخی دانشگاه‌ها بحث پولی شدن را مطرح می‌کنند این دولت با توجه به مسئله عدالت آموزشی تلاش می‌کند فضای علمی عادلانه‌ای را در مجامع دانشگاهی فراهم سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *