کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از کنایه‌به حاج‌قاسم تاحمله به‌قالیباف توسط هاشمی

17 ارديبهشت 1396 ساعت 7:59


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق؛ حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت روحانی که چندی قبل طی اظهاراتی در کنایه به حاج قاسم سلیمانی اظهاراتی را مطرح کرد و با انتقادات شدیدی نیز مواجه شد؛ به تازگی و ساعاتی قبل از پخش دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات، در مطلبی در کانال تلگرامی خود که با عنوان "دوستانه با محمدباقر قالیباف" منتشر شد، خطاب به شهردار تهران نوشت:

«برادر قالیباف! بار دیگر به میدان سیاست آمده‌اید؛ آن هم با ادبیات و رفتاری متفاوت. شیوه‌ای که در مرام اهل تقوی جایی ندارد و طعم تلخ خسارت‌های مادی و معنوی چنین رفتاری، نه برای ۸ سال، که به درازای یک تاریخ بر جانمان نشسته و سرمایه‌هایی ارزشمند را از کشور و مردم ربوده است. »

این وزیر کابینه در ادامه با پیش بینی ذلت دنیا و آخرت برای قالیباف نوشته است: چگونه در برابر چشمان مردم، رییس جمهور شرعی و قانونی کشور را که بعد از رهبری نماد اقتدار این ملت است، بی‌عقل و بی‌صداقت خطاب می‌کنید؟ و بسیاری مطالب دیگر که هنوز باورم نمی‌شود از شما شنیده‌ام!

چنین رفتاری برای کسب مقامی دنیوی اگر ذلت در دنیا نباشد (تجربه نشان داده که هست) قطعا ذلت در آخرت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از مطلب خود نیز آورده است: برادر عزیز! ای کاش لباس سیاست را جایگزین لباس خاکی جبهه نمی‌کردید...[1]

*حسن قاضی زاده هاشمی که چندی قبل به یکی از فرمانداران دولت لقب «بی‌شعور» داده و بعدا هم مجبور به عذرخواهی شد، چند ماه پیش از این نیز اظهاراتی را مطرح کرد که افکار عمومی آنها را توهین به سردار سلیمانی تلقی کرد.
این وزیر پرحاشیه دولتی در یک مراسم سخنرانی گفته بود: «در کشور ما هر کسی اظهار نظری دارد مثلاً‌ یکی سردار عَلَم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد؛ دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند؛ یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد.»[2]

البته قاضی زاده هاشمی همچون ماجرای عذرخواهی از فرماندار دولت، ساعاتی پس از این صحبت ها نیز متنی را در عرض ارادت به ساحت مدافعان حرم منتشر و تلاش کرد تا نشان دهد که قصدی علیه مدافعان حرم نداشته است.

از همین روست که به نظر می رسد صحبت های او علیه سردار محمدباقر قالیباف! نیز نشأت گرفته از همان صحبت های قبلی باشد، با این تفاوت که هاشمی احساس کرده است حالا از اُتوریته مدافعان حرم دور شده و می تواند علیه مدیریت جهادی و محمدباقر قالیباف که همرزم و دوست حاج قاسم سلیمانی هم هست، راحت تر صحبت کند.

قاضی زاده همچنین در حالی قالیباف را به سبب نسبت دادن بی صداقتی به رئیس جمهور استنطاق کرده است که بی صداقتی های رئیس جمهور در ماجرای عبور از رکود، لغو بالمرّه تمام تحریم ها پس از امضای برجام، وابسته بودن آب خوردن به تحریم ها، خوشبینی به آمریکا، ایجاد ۴ میلیون شغل، حل مشکلات کشور در ۱۰۰ روز و... شهره خاص و عام است و مشخص نیست که وزیر بهداشت دقیقا از کدام صداقت صحبت می کند؟!

گفتنیست، اظهار نظر برخی چهره های پر سن و سال اصلاح طلب مبنی بر اینکه کاش قالیباف لباس خاکی جبهه را از تن به در نمی کرد و وارد سیاست نمی شد، حرف درستی نیست و نشأت گرفته از شناخت ناصحیح نسبت به مبانی انقلاب اسلامی است.

چه اینکه جهاد در راه دفاع از نظام فقط جهاد نظامی نیست و «جهاد سیاسی» و «مدیریت جهادی» هم از منصه های مهم دفاع از نظام هستند و ای بسا که مرارت و اجر آنها هم بیش از جهاد نظامی باشد.

1_http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۵۱۷۰۳۱/
2_http://www.mashreghnews.ir/news/۶۴۴۶۰۵


کد مطلب: 516169

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/516169/کنایه-به-حاج-قاسم-تاحمله-به-قالیباف-توسط-هاشمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com