يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

سخنگوی سابق طالبان پاکستان تسلیم شد

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب: 512039
سرلشگر 'آصف غفور' در نشست مطبوعاتی که عصر دوشنبه برگزار شد، گفت جزئیات بیشتر در خصوص تسلیم شدن این سرکرده گروه های تروریستی طالبان و جماعت الاحرار، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
سخنگوی سابق طالبان پاکستان تسلیم شد
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: 'احسان الله احسان' سخنگوی سابق طالبان پاکستان و یکی از سرکردگان گروه تروریستی 'جماعت الاحرار' خود را تسلیم نیروهای امنیتی پاکستان کرده و هم اکنون در اختیار نیروهای این کشور است.

سرلشگر 'آصف غفور' در نشست مطبوعاتی که عصر دوشنبه برگزار شد، گفت جزئیات بیشتر در خصوص تسلیم شدن این سرکرده گروه های تروریستی طالبان و جماعت الاحرار، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: وقتی بزرگ ترین دشمنان کشور خود را تسلیم نیروهای امنیتی می کنند، این مهم بیانگر این واقعیت است که دستاوردهای بزرگی در مسیر مبارزه با تروریسم حاصل شده است.

وی همچنین گزارش رسانه های پاکستان را در خصوص ربوده شدن یک دختر جوان پاکستانی به نام 'نارین لغاری' و انتقال وی به سوریه برای پیوستن به گروه تروریستی داعش را رد کرد و نسبت به احتمال فریب خوردن جوانان پاکستانی از سوی گروه های تروریستی نظیر داعش از طری شبکه های اجتماعی هشدار داد.

سخنگوی ارتش پاکستان در این نشست خبری، فیلم اعتراف های منتسب به خانم 'نارین لغاری' را پخش کرد. این دختر جوان پاکستانی ضمن رد کردن گمانه زنی ها در خصوص ربوده شدنش گفت: من ربوده نشده بودم بلکه با پای خودم به سوریه رفته بودم. ما قصد انجام حملات انتحاری در سوریه و ربودن مسئولان امنیتی را داشتیم.'

سخنگوی ارتش پاکستان گفت که برخی جوانان کشور از طریق شبکه های اجتماعی ممکن است فریب گروه هایی نظیر داعش را بخورند و وظیفه والدین و بزرگترها است که مراقب باشند فرزندانشان از طریق شبکه های اجتماعی فریب نخورند.

سرلشگر آصف غفور همچنین از ملاقات امروز ژنرال 'مک مستر' مشاور امنیت ملی آمریکا با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در اسلام آباد خبر داد و گفت: هر دو طرف در این ملاقات توافق نظر داشتند که مدیریت مرزهای میان پاکستان و افغانستان، اقدامی ضروری برای مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: مشاور امنیت ملی آمریکا در این ملاقات، از تلاش ها و دستاوردهای پاکستان در مسیر مبازره با تروریسم قدردانی کرد.

ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ که روز گذشته به کابل سفر کرده بود، امروز وارد اسلام آباد شد با عالی ترین مقامات دولتی، نظامی و امنیتی پاکستان ملاقات کرد.

سخنگوی ارتش پاکستان همچنین در خصوص مسائل مرزی میان پاکستان و افغانستان گفت: برای کنترل و مدیریت مرزهای میان پاکستان و افغانستان، درحال حصارکشی در امتداد 744 کیلومتر از خط مرزی مشترک با افغانستان هستیم و حصار کشی در داخل خاک پاکستان انجام می شود. این اقدام به نفع هر دو کشور خواهد بود.

سخنگوی ارتش پاکستان در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام اخیر آمریکا مبنی بر پرتاب بزرگ ترین بمب غیرهسته ای جهان به وزن بیش از 10 تن به مناطق شرق افغانستان در نزدیک مرز پاکستان و آثار تخریبی این بمب در داخل خاک پاکستان، گفت: ما به دقت این اقدام آمریکا را رصد کردیم. این اقدام نشان می دهد که آمریکا به دنبال مبارزه با داعش در افغانستان است. من یقین دارم که آمریکایی ها قبل از این اقدام، یک کار اطلاعاتی دقیق درخصوص منطقه ای که بمب را انداخته اند، انجام داده اند.

این سخنگو درخصوص برخی گزارش ها در خصوص دیده شدن آثار تخریب انفجار ناشی از بمب معروف به 'مادر بمب ها' در برخی نقاط مرزی پاکستان اظهار نظر نکرد.
 
منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *